معماری و عمران

برج باوند. جاذبه گردشگری و دیدنی سوادکوه، عکس

برج باوند که با نام های برج دیده بانی شروین باوند و برج گنبد نیز شناخته می گردد، از جاذبه های گردشگری سوادکوه در روستای باغ سرخ آباد است و در ابتدای جاده منتهی به روستا وسیه سر، در کنار رودخانه کوچکی قرار گرفته است.

15 دی 1402

بازسازی بازی کلاسیک Broken Sword برای کنسول ها، کامپیوتر و موبایل معرفی گردید

شرکت روولوشن سافتور (Revolution Software) به تازگی با انتشار تریلری از بازی Sword: Shadow of the Templars - Reforged رونمایی نموده است.

5 شهریور 1402

محکم ترین تار عنکبوت دنیا پرنده را هم به دام می اندازد!

چطور عنکبوت جورو غول پیکر، می تواند تارهای قوی ای درست کند که یک پرنده را هم به دام بیاندازد.

10 اسفند 1401

انتها مجموعه های وزرشی شهرداری که سالها تعطیل بودند

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در مورد شرایط مجموعه های ورزشی تعطیل شده شهرداری تهران توضیحاتی ارائه کرد.

6 اسفند 1401

با جاذبه های شگفت انگیز نرماندی فرانسه آشنا شوید

از استراحتگاه های ساحلی و دهکده های ماهیگیری گرفته تا شهرهای قرون وسطایی و قلعه های گوتیک همه و همه از جاذبه های گردشگری نرماندی فرانسه به شمار می روند. این شهر با منظره ها زیبا، متنوع و تاریخ غنی خود، دیدنی های زیادی برای ارائه به گردشگران دارد. بعلاوه...

30 بهمن 1401

جت استریم؛ پدیده عجیبی که بالون های جاسوسی چین را به آمریکا رساند

جت استریم، پدیده هوایی که این روزها نام آن سر زبان ها افتاده است، می تواند دلیل آتش سوزی جنگل ها، موج سرما و سیل های ویرانگر در نقاط مختلف دنیا و حتی توسعه سلاح های نظامی عجیب و غریب گردد.

25 بهمن 1401

مترو به شهریار می رسد؟ ، بهره برداری از پل غیر همسطح سه راهی شهریار تا خاتمه سال

فرماندار فرمانداری ویژه شهرستان شهریار درباره متروی شهریار و اتصال آن به متروی تهران توضیحاتی ارائه کرد.

11 بهمن 1401

مدارس تهران دوشنبه و سه شنبه هم غیرحضوری شد

معاون استاندار تهران از غیر حضوری شدن مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه برای دوشنبه و سه شنبه 21 و 22 آذر ماه در تمامی شهرستان های استان تهران به جز فیروزکوه،پردیس، دماوند و شهر رودهن اطلاع داد.

20 آذر 1401

الحاق 7.6 هکتار به محدوده شهری مهاباد

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران طی مصوبه ای به الحاق 7.6 هکتار زمین به محدوده شهری مهاباد موافقت کرد.

22 مهر 1401

شروع نخستین گام برای ثبت بندر تاریخی لافت جزیره قشم در یونسکو

نخستین گام برای ثبت بندر تاریخی لافت جزیره قشم در یونسکو با حضور سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی منطقه ها آزاد و افشار فتح الهی رییس هیات مدیره و مدیرعامل عملیات بهسازی بافت تاریخی این بندر شروع شد.

3 مهر 1401

پل خواجو اصفهان برگی از تاریخ صفویان

امروز می خواهیم بار و بندیل ایران گردی خود را جمع و جور کنیم و به سمت شهر همواره زیبا و زنده اصفهان برویم. گشتی در شهر و گوشه گوشه زیبایش بزنیم و بعد به سراغ یکی از معروف ترین جاذبه هایش یعنی پل خواجو در اصفهان برویم. این پل از جمله پل های تاریخی این شهر...

14 شهریور 1401

دو اقامتگاه بوم گردی در کردستان به بهره برداری می رسد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: همزمان با هفته دولت دو اقامتگاه بوم گردی در شهر های سنندج و دیواندره به بهره برداری می رسد.

9 شهریور 1401

ترمیم ریه های به شدت آسیب دیده با استفاده از یک پلتفرم گردش خون

پیوند ریه، تنها درمان نجات دهنده برای افراد مبتلا به بیماری های ریوی جدی است که در آن فرد در سخت ترین شرایط و در مرحله پایانی بیماری واقع شده است.

21 مرداد 1401

چشمه های آبگرم سرعین و اردبیل که حال تان را جا می آورد

چشمه های آبگرم سرعینچشمه های آبگرم سرعین | خاصیت آب-درمانی و پزشکیاز مهم ترین دلایلی که باعث پیشرفت صنعت گردشگری، افزایش ویژگی های بهترین هتل های اردبیل و بالا رفتن کیفیت رستوران هایش شده، وجود چشمه های آبگرم سرعین است که معروفیت جهانی دارند. چشمه های...

11 مرداد 1401

هزینه ساخت خانه شامل چه مواردی است و چگونه محاسبه می گردد؟

حتی افرادی که همین حالا هم صاحب خانه هستند، دوست دارند روزی خانه مورد نظرشان را با سلیقه خودشان بسازند. اگر تصمیمتان جدی است یا قصد دارید ساختن خانه را آغاز کنید، بد نیست بدانید هزینه ساخت خانه شامل چه مواردی می گردد.

6 مرداد 1401

از بین بردن چین و چروک صورت با یک سیب زمینی

استفاده از ماسک سیب زمینی در جلوگیری از به وجود آمدن چین و چروک صورت اهمیت بسیار بالایی دارد.

29 تیر 1401

اینتل می گوید Core i9، 12900KS سریع ترین پردازنده دسکتاپ دنیا است

به ادعای اینتل، پردازنده نو این شرکت یعنی Core i9-12900KS با فرکانس خیره کننده 5.5 گیگاهرتز، سریع ترین پردازنده دسکتاپ دنیا است.

17 خرداد 1401

با تماشا این جاذبه ها دیگر دلتان نمی خواهد به خانه برگردید

مقاصد توریستی شگفت انگیز جهاندر گوشه گوشه این کره خاکی، مکان هایی هست که ما را یاد قصه های دوران کودکی مان می اندازند. مکان هایی که زیبایی تحسین برانگیز آنها، خارج از تصور است. جاهایی که با تماشا آنها دیگر دوست ندارید به خانه تان برگردید و ترک آن ها اصلا...

14 خرداد 1401

مسکو و بناهایی باشکوه که نباید از دست داد

با توجه به قیمت مناسب بلیط مسکو و هتل های لوکس آن، می توانید سفر کم هزینه ای را تجربه کنید.مسکوبا توجه به زمستان سرد روسیه، هنوز تنوع فوق العاده ای از فعالیت های فرهنگی ارائه می دهد . موزه های معروف مسکو ، رستوران هایی با همه نوع غذا و تئاترهای خیره کننده...

30 اردیبهشت 1401

ویدئو ، گَرد گذر زمان بر تن کارخانه سیمان

کارخانه سیمان ری در سال های اخیر برای متولیان شهریِ ری، یک ابرمشکل بوده؛ مسئله ای که بعد از حدود 30 سال متروکه بودن، قرار است با کوشش مدیریت شهری، احیا گردد؛ هر چند بخش فعال این کارخانه به وسیله مالکان خصوصی اش، روزگارِ دژ باستانی رشکان در چند قدمی اش...

25 اردیبهشت 1401
تعداد: (51)