در این منطقه ها فرانسه، تعطیلات خود را سپری کنید.

به گزارش وبلاگ روزنوشت، فرانسه در زیبایی حرف اول را خواهد زد

مطمئنا دلیلی قانع کننده برای این موضوع وجود دارد که نام فرانسه در لیست بیشتر گردشگران قرار داشته و این کشور مقصد محبوبی برای گردشگری است. پاسخ این سوال بسیار ساده است، فرانسه زیباترین نقطه در جهان است. البته منطقه ها متعدد زیادی در گوشه و کنار جهان بر سر کسب این عنوان با فرانسه در حال رقابت هستند اما ظرافت ها و زیبایی های بی کران این کشور در غرب اروپا از ارتفاعات آلپ گرفته تا دره پر آب و سرسبز لوری (Loire) ؛ رودهای پر شمار و منطقه ها ساحلی این کشور، همه و همه سبب شده اند تا فرانسه برای سال های متمادی در صدر لیست برترین منطقه ها گردشگری جهان باقی بماند. در اینجا به معرفی 3 نقطه بسیار زیبا و دیدنی این کشور می پردازیم و قطعا شما نخواهید توانست در این مورد هیچ بحث و تردیدی داشته باشید.

در این منطقه ها فرانسه، تعطیلات خود را سپری کنید.

ایکوی دو میدی (Aiguille du Midi)

لیست خود را با مرتفع ترین منظره فرانسه شروع می کنیم. منطقه ایکوی دو میدی در ارتفاعات آلپ فرانسه در نزدیکی چامونیکس (Chamonix) و مون بلان (Mont Blanc) قرار داشته و بلندترین قله آلپ محسوب می گردد. این منطقه در مجاورت مرزهای ایتالیا بوده و البته مون بلان مشهور تر و برای گردشگرانی که با هدف اسکی و کوهنوردی به این نقطه سفر می نمایند، شناخته شده تر است. ایکوی دو میدی را می توان یک توده سنگی بلند و سوزن مانند در منطقه مون بلان دانست که 3 هزار و 777 متر ارتفاع دارد. شما با رفتن به این محل منظرهی فوق العاده، و یک نمای پانوراما از منطقه مون بلان و کوه های آلپ خواهید داشت. منظره راس این منطقه و قله ایکوی دو میدی واقعا حیرت انگیز و است و خوشبختانه شما می توانید به این محل با یاری مرتفع ترین تله کابین عمودی دنیا صعود کنید. در این جهت صعود، شما 3 هزار متر به بالا رفته و منظره های غیر قابل توصیف را مشاهده کنید. اگر شهامت داشته باشید و به پائین پای خود از داخل تله کابین نگاه کنید، منظره ای هیجان انگیز و بسیار ترسناک را خواهید دید و اگر هم جرات این کار را ندارید، از تماشای منظره ها کوهستانی اطراف که در زیبایی و خاص بودن، نظیر ندارند، لذت ببرید. این صعود معمولا در میانه راه منتهی به ابرهای همواره حاضر در این منطقه شده و این موضوع خود تجربه ای جالب است.

برج ایفل

رفتن به قله ایکوی دو میدی سخت و هیجان انگیز است اما در فرانسه یک نقطه مرتفع دیگر وجود دارد که نمایی بسیار جالب از فرانسه را به شما ارائه داده و خود به عنوان نماد این کشور شناخته می گردد. وقتی که شما در بالای برج 324 متری ایفل ایستاده اید یا از پائین و در منطقه چامپ دی مارس (Champ de Mars) یا از فراز یک ساختمان دیگر به این بنا که جوهره و ماهیت پاریس محسوب می گردد نگاه می کنید، احساسی خاص از تماشای اصلی ترین نماد کشور فرانسه خواهید داشت. این برج در اصل برای نمایشگاه دنیای سال 1889 ساخته شده و قرار بود بعد از این نمایشگاه، جمع آوری گردد، اما این برج به سرعت محبوب شده و برای همواره پابرجا باقی ماند. در این برج، امکان تماشای منظرهی بسیار زیبا از پاریس وجود داشته و منظره خود برج از داخل شهر و منظره شهر از بالای آن هم در طول روز و هم در ساعات تاریکی شب، چشم نواز و تماشایی است. این برج برای شهر پاریس یک نماد مهم محسوب شده و معمولا در شب ها به روش های مختلفی نور پردازی می گردد. بدون شک دلیلی وجود دارد که ایفل به عنوان پر بازدید نماینده ترین محل دیدنی دنیا که برای بازدید از آن بلیط فروخته می گردد، شناخته شده است.

مونت سنت میشل (Mont Saint-Michel)

اگرچه این منطقه دیدنی، خارج از فرانسه چندان شناخته شده نیست، اما به عنوان دومین نقطه دیدنی و سمبلیک فرانسه پس از برج ایفل شناخته می گردد. این منطقه در جزیره ای واقع در یک کیلومتری سواحل نورماندی قرار گرفته و از دوران باستان تا امروز، استحکامات استراتژیکی در آن ساخته شده است. صومعه ای که امروزه در این محل قرار گرفته است، در سال 700 میلادی ساخته شده و نمونه ای از سبک معماری است که بر اساس آن مفهومی خاص القا می گردد که خدا در راس قرار گرفته و پس از آن صومعه قرار داشته و به ترتیب مردم ساکن کلیسا، تالار بزرگان و در پایان توده مردم، کشاورزان و ماهیگیران قرار دارند. امروزه بیش از 3 میلیون نفر به طور سالانه از این محل بازدید می نمایند. این صومعه در جزیره ای قرار گرفته است که به وسیله آب احاطه شده و منظرهی زیبا به اقیانوس داشته و نمای این صومعه با معماری خاص خود، ترکیبی زیبا خلق نموده است. منظره این صومعه در هنگام غروب خورشید که نور طلایی آخرین اشعه های روز بر آن تابیده و سایه روشن ایجاد نموده و در پی آن ستاره ها در آسمان ظاهر می شوند، تماشایی و غیر قابل وصف است. شما با نظاره غروب می توانید در آسمانها تاریخ آن دوران و نحوه زدگی مردم را پس از بازدید از این صومعه در فکر متجسم کنید.

منبع: الی گشت

به "در این منطقه ها فرانسه، تعطیلات خود را سپری کنید." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در این منطقه ها فرانسه، تعطیلات خود را سپری کنید."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید