با جاذبه های شگفت انگیز نرماندی فرانسه آشنا شوید

به گزارش وبلاگ روزنوشت، از استراحتگاه های ساحلی و دهکده های ماهیگیری گرفته تا شهرهای قرون وسطایی و قلعه های گوتیک همه و همه از جاذبه های گردشگری نرماندی فرانسه به شمار می روند. این شهر با منظره ها زیبا، متنوع و تاریخ غنی خود، دیدنی های زیادی برای ارائه به گردشگران دارد. بعلاوه وجود خط ساحلی، جنگل های زیبا، قلعه های چشمگیر، کلیساهای باشکوه و شهرهای باستانی بازدید از نرماند را به بایدهای سفر به فرانسه تبدیل نموده اند. شما نیز می توانید با داشتن لیستی از برترین جاذبه ها و مکان های دیدنی این شهر برای گذراندن تعطیلاتی رویایی برنامه ریزی کنید.

با جاذبه های شگفت انگیز نرماندی فرانسه آشنا شوید

نرماند ی از شهرهای تاریخ ساز اروپا است که با داشتن جاذبه های گردشگری متنوع از مقاصد پرطرفدار نیز به شمار می رود. این شهر که امروز ظاهری بسیار آرام و زیبا دارد جنگ های بسیاری را پشت سر گذاشته، نرما ندی زمانی مستعمره وایکینگ ها بوده، فرانسه و انگلیس سال ها بر سر حکومت بر آن در جنگ بوده اند، مدتی نیز آلمان نازی زندگی را برای ساکنان شهر زهر نموده بود اما در نهایت در سال 1944 به وسیله متفقین نجات پیدا کرد. اگر قصد سفر به این شهر را دارید خود را برای تماشا بکرترین سواحل و یادگارهای تاریخی آماده کنید.

آنچه در این مطلب می خوانید

  • بهترین جاذبه های نرماندی
    • ساحل و موزه Omaha D-Day Landing
    • Chateau de Caen بزرگترین قلعه قرون وسطایی
    • موزه بایوکس | Bayeux
    • شهر تاریخی روان | Rouen
    • هانففلور | Honfleur
    • مونت سنت میشل | Mont Saint-Michel
    • روستای کوچک جیورنی | Giverny
    • روستای ساحلی اترتات | Étretat
  • ساحل نرماندی
  • سوالات متداول

بهترین جاذبه های نرماندی

هرآنچه را که از یک سفر ایده آل انتظار داشته باشید شهر نرماندی در اختیارتان خواهد گذاشت. کلیسایی بسیار زیبا که بر بلندی تپه ها قرار گرفته، خط ساحلی طولانی و رویایی و حتی موزه هایی که شهامت سربازان را به نمایش گراشته اند جاذبه های تماشای شهر را زتشکیل می دهند. در ادامه جاذبه های نرما ندی را معرفی می کنیم.

ساحل و موزه Omaha D-Day Landing

اوماها بزرگ ترین و معروف ترین ساحل نورماندی است جایی است که نیروهای آمریکایی، بریتانیایی، فرانسوی و کانادایی در 6 ژوئن 1944 برای آزادی شهر از دست آلمان نازی گردهم آمده و نبرد تاریخی نرما ندی را قم زدند. این ساحل 10 کیلومتری تا دهانه رودخانه Vire امتداد داشته و سواحلی چشمگیر دارد. علاوه بر سواحل زیبا شما می توانید از موزه اوماها نیز تماشا کنید. در این موزه بقایای سنگرها و اسکله های نظامی آلمان که حاشیه صخره ها قرار داشتند را می توان دید. از این رو ساحل و موزه اوماها چه از نظر تفریحی و چه از نظر تاریخی ارزش بسیار زیادی برای فرانسوی ها و اورپاییان دارد.

Chateau de Caen بزرگترین قلعه قرون وسطایی

این قلعه در سال 1060 به وسیله پادشاه ویلیام (شاه انگلستان) ساخته شد. Chateau de Caen به عنوان بزرگترین بناهای قرون وسطایی در اروپا و نماد اصلی میراث کان شناخته می شود. در دوره قرون وسطی این مکان یک قلعه سلطنتی بود و بعدها به عنوان یک دژ انگلیسی در طول جنگ صد ساله و در نهایت به عنوان پادگان ارتش برای یک هنگ پیاده نظام در طول جنگ دنیای دوم به کار گرفته شد. برج و باروهای Chateau de Caen یکی از مستحکم ترین قلعه ها در اروپا به شمار می رود. بارو شمالی قلعه بازسازی شده و با قرار گرفتن بر روی آن می توان از تماشا چشم انداز ها شهر کان لذت برد.

اتاق های درون باروها موزه نورماندی را در خود جای داده این موزه فرهنگ و تاریخ منطقه نرماندی، از جمله تاریخ قلعه را به نمایش می گذارد.

موزه بایوکس | Bayeux

شهر Bayeux بیشتر به خاطر ملیله بایو که در موزه شهر به نمایش گذاشته شده شناخته شده است. ملیله بایو، شاهکار قرن یازدهمی ست که در واقع یک اثر گلدوزی شده با نخ پشمی ست که در 10 رنگ مختلف بافته شده، این ملیله 70 سانتی متری داستان فتح انگلستان در سال 1066 به وسیله دوک نرماندی (معروف به ویلیام فاتح) را به وسیله نبرد هستینگز به تصویر می کشد.

نام ملیله بایو به علت ارزش فرهنگی آن در میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است. بازدیدنمایندگان می توانند علاوه بر موزه در بایوکس قدم زده و شهر قدیمی Bayeux، دنیای مسحور نماینده قرون وسطایی از خانه های نیمه چوبی، عمارت های زیبا و خانه های تاریخی باشکوه را کشف نمایند.

شهر تاریخی روان | Rouen

فضای تاریخی که مسیرهای پرپیچ وخم، خیابان های سنگ فرش شده و خانه های نیمه چوبی از جاذبه هایی هستند که هنگام گشت و گذار در شهر تاریخی روان از تماشا آن ها لذت خواهید برد. روان به عنوان مرکز نرماندی شناخته می شود. کلیساهای گوتیک در قسمت های مختلف شهر دیده شده و بسیاری از آنها جواهری از دستاوردهای معماری قرون وسطایی هستند.

کلیسای جامع نوتردام شهر به وسیله کلود مونه در مجموعه ای از نقاشی ها به تصویر کشیده شد که جزئیات پیچیده نمای کلیسای جامع را در زمان های مختلف روز نشان می دهد. از دیگر بناهای نمادین روئن، می توان به برج ساعت گروس هورلوگ در مرکز شهر اشاره نمود. موزه هنرهای زیبا جاذبه ای ست که نام آن در میان برجسته ترین موزه های هنرهای زیبای فرانسه دیده می شود. در این مجموعه شاهکارهای نقاشی اروپایی و مجموعه ای از آثار امپرسیونیستی به نمایش گداشته شده است.

بعلاوه شهر روئن به عنوان یک منطقه نرماندی همان مکانی ست که ژان آرک در آن محاکمه شد. گردشگران می توانند برجی را که این زن جوان شجاع در مقابل قضات ایستاده بود و نقطه ای را که در آتش سوزانده شد ببینند. این قهرمان جوان بعداً به عنوان یک قدیس شناخته شده و امروزه کلیسای روح شکست ناپذیر در محل سوزانده شدن او ساخته شده است.

هانففلور | Honfleur

هانفلور با بندر زیبای قدیمی خود یکی از مجذوب کننده ترین شهرهای اروپا است که در 25 کیلومتری لو هاور قرار گرفته و با خیابان های سنگ فرش شده، ساختمان های سنگی قدیمی و خانه های نیمه چوبی تزیین شده است. این بندر تاریخی جایی بود که مسافران در قرن شانزدهم به وسیله آن به مقصد کانادا سفر می کردند. در ضلع شمالی بندر ساختمان ستوان و خانه فرمانداران قرن شانزدهم را می توان دید.

یکی از قابل توجه ترین جاذبه های Honfleur موزه دریایی ست که قدمت آن به قرن 14 بازمی شود. در این موزه دریایی می توانید تاریخچه دریانوردی، ماهیگیری و کشتی سازی در هانفلور را ببینید.

مونت سنت میشل | Mont Saint-Michel

صومعه سنت میشل را می توان یکی از زیباترین جاذبه های نرماندی معرفی کرد. این صومعه که نامش در لیست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده از مهمترین مکان های مقدس قرون وسطی به شمار می رفته است. سنت میشل در ارتفاع 100 متری از سطح دریا قرار گرفته و چشم اندازی افسانه ای دارد. نمای آن به قدری زیباست که گویی قسمتی از بهشت بر روی زمین را به تصویر کشیده است.

در هنگام جزر دریا یک گذرگاه قدیمی به سمت سنت میشل نمایان شده و گردشگران را به سوی این صومعه راهنمایی می نماید. برای رسیدن به قلعه هنگام جزر و مد می توانید روی یاری راهنمایان گردشگری در مرکز نرماندی حساب کنید.

روستای کوچک جیورنی | Giverny

روستای کوچک جیورنی با خانه ها و باغ های رویایی بهشتی برای دوستداران هنر به شمار می رود. کلود مونه هنرمند معروف به همراه خانواده اش در سال 1883 به این مکان مجذوب کننده آمده و چنان شیفته آن شدند که روستا را برای اقامت همبشگی خود انتخاب کردند. در حال جاضر خانه و باغ های مونه جز جاذبه های گردشگری جیورنی به شمار می روند.

در جلوی خانه باغ Le Clos Normand واقع شده است که به وسیله کلود مونه طراحی شده است. در فصل بهار و پاییز انبوهی از شکوفه های رنگارنگ از جمله نرگس، پانسی، لاله، زنبق، گل صد تومانی، بابونه، گل رز و هالی هاک شکوفا شده چشم انداز ای خارق العاده به بوجود می آورند. در قسمت دیگر خانه پل ژاپنی، حوضچه نیلوفرهای آبی و درختان بید طراحی شده اند که مانند یک تصویر نقاشی به نظر می رسند. مونه سال های زیادی را وقف نقاشی جنبه های مختلف این باغ نموده و زیبایی آن را در قلم موهای ظریف خود به تصویر کشیده است.

روستای ساحلی اترتات | Étretat

استراحتگاه Étretat در پای صخره های آهکی سفید در خط ساحلی Côte dAlbâtre در نرماندی واقع شده است. ارتفاع صخره های این منطقه به 90 متر رسیده و از قسمت بالای صخره ها می توان چشم انداز ها پانارومای روستا را مشاهده کرد. سواحل این روستا در طول فصل تابستان میزبان گردشگرانی ست که در پی یک مقصد شیک برای گذراندن تعطیلات خود هستند. اترتات با ویلاهای مجذوب کننده ساحلی همراه با امکانات کامل جهت اقامت گردشگران تجهیز شده است.

ساحل نرماندی

با تماشا ساحل آرام و بسیار زیبای نرماندی باور نخواهید کرد که این منطقه زمانی محل هولناک ترین جنگ های اروپا بوده و مسیر تاریخ این قاره را تغییر داده است. گذشته از ارزش تاریخی ساحل نرماندی زیباترین سواحل را در خود جای داده و تعطیلاتی بی نقص را برایتان رقم خواهد زد.

سوالات متداول

نرماند برای داشتن کدام جاذبه ها تا این میزان معروف شده است؟

منطقه نرماندی یکی از توریستی ترین منطقه ها فرانسه است که در سراسر دنیا به خاطر کوه سن میشل، صخره های گچی سفید و سواحل فرود D-DAY شناخته شده است.

چرا باید از نرماند تماشا کرد؟

گورستان های نظامی، موزه های یادبود و مکان های فرود روز D، تعداد زیادی بازدیدنماینده را به این منطقه می آورند. یکی دیگر از نقاط برجسته نرماندی به عنوان معروف ترین چشم انداز ها گردشگری فرانسه، مونت سن میشل خیره نماینده است، قلعه های تاریخی، کلیساها و شهرهای کوچک مجذوب کننده از دیگر جاذبه های این منطقه ساحلی هستند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اروپا از وبلاگ روزنوشت کلیک کنید.

خرید تور اروپامنبع: ستاره ونک

به "با جاذبه های شگفت انگیز نرماندی فرانسه آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با جاذبه های شگفت انگیز نرماندی فرانسه آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید