با تماشا این جاذبه ها دیگر دلتان نمی خواهد به خانه برگردید

به گزارش وبلاگ روزنوشت، مقاصد توریستی شگفت انگیز جهان

در گوشه گوشه این کره خاکی، مکان هایی هست که ما را یاد قصه های دوران کودکی مان می اندازند. مکان هایی که زیبایی تحسین برانگیز آنها، خارج از تصور است. جاهایی که با تماشا آنها دیگر دوست ندارید به خانه تان برگردید و ترک آن ها اصلا آسان نیست. با یک مجموعه از جاذبه های گردشگری دیگر از تماشای ترین مکان های جهان همراه خبرنگاران باشید و چند دقیقه ای یک سفر رویایی به آنها داشته باشید:

با تماشا این جاذبه ها دیگر دلتان نمی خواهد به خانه برگردید

1- پارک ملی Yosemite در کالیفرنیای آمریکا

یک نماد عالی از زیبایی طبیعی کالیفرنیای آمریکا. این پارک ملی هر ساله به هزاران مهمان خود خوشامد می گوید و آنها را در زیبایی دراماتیک آبشارها، حیات وحش بی نظیر، درختان سکویا و صخره های سنگی بزرگ و پر ابهت خود غرق می نماید وسعت این پارک بیشتر از 3081 کیلومتر مربع است و چه در پی یک سفر ماجراجویانه باشید چه یک کار ساده مثل پیاده روی؛ باید به پارک ملی یوسمیت در آمریکا بروید.

2- آبشار آنجل در ونزوئلا

در این جا با بلندترین آبشار جهان روبرو می شوید، آبشاری به طول تقریبا 979 متر. این آبشار حسی رمزگونه و ماجراجویانه دارد و در صحنه ای از انیمیشن معروف Up، از این آبشار الهام گرفته شده است.

3- خلیج هالونگ در کوانگ نین ویتنام

ستون های قد علم کشیده ای از سنگ آهک که با پوشش جنگلی انبوه پوشیده شده اند و از میان آب سر به بیرون درآورده اند، شفاف ترین تصویری است که از این خلیج تمام نشدنی می توان داد.

4- پریکستولن در نروژ

خودتان را در حالی تصور کنید که در صدها متر بالاتر از سطح دریا و بر فراز قله ای، در حال نگاه کردن به صخره ها و کوه های دیگر هستید. برای رسیدن به قله پریکستولن باید 3 تا 4 ساعت از کوه بالا بروید اما همه عرقی که ریخته اید و عضلاتی که درگیر نموده اید، فورا با رسیدن به قله و تماشا آن همه زیبایی، از یادتان می رود. پریکستولن در انگلیسی، سنگ منبر ترجمه شده است و ارتفاع آن حدود 600 متر بالاتر از سطح دریا است.

5- شفق قطبی در نروژ شمالی

شفق قطبی، یک پدیده مسحور کننده است که در اثر برخورد بین ذره های باردار خورشید که وارد جو زمین شده اند، ایجاد می گردد. منطقه ها اسکاندیناوی، جای ایده آلی برای تماشا شفق قطبی هستند و در بخش هایی از سوئد هم می توان این پدیده را دید.

6- پترا در اردن

احتمالا تا حالا پترا را دیده باشید. شهری باستانی که به نام ترین جاذبه گردشگری اردن است و در آن، تخته سنگ های سرخ رنگ، تراشیده شده اند. این شهر تاریخی اردن، در مجله معتبر اسمیتسونین، به عنوان یکی از 28 مکانی که قبل از مرگ باید دید، معرفی شده است.

7- کویر نمک در بولیوی

بزرگترین کویر نمک جهان، کویر سالاردو ییونی است که در کشور بولیوی قرار گرفته است و بیشتر از 50 درصد لیتیوم جهان در آن وجود دارد. زیبایی سحر انگیز این کویر، ستودنی است.

8- جزایر سانتورینی در یونان

جزیره ای که آب در آن کمیاب است! این جزیره که در دریای اژه قرار گرفته است، به خاطر خانه های صخره ای مرمرین با سقف های آبیش معروف است.

منبع: lonelyplanet.com

منبع: الی گشت

به "با تماشا این جاذبه ها دیگر دلتان نمی خواهد به خانه برگردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تماشا این جاذبه ها دیگر دلتان نمی خواهد به خانه برگردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید