ترمیم ریه های به شدت آسیب دیده با استفاده از یک پلتفرم گردش خون

به گزارش وبلاگ روزنوشت، پیوند ریه، تنها درمان نجات دهنده برای افراد مبتلا به بیماری های ریوی جدی است که در آن فرد در سخت ترین شرایط و در مرحله پایانی بیماری واقع شده است.

ترمیم ریه های به شدت آسیب دیده با استفاده از یک پلتفرم گردش خون

روز به روز مسائل ریوی در سراسر جامعه افزایش می یابد اما پیوند ریه، به علت کم بودن ارگان های بدنی اهدا شده موجود، به شدت محدود شده است. در حال حاضر، تا 80 درصد از ریه های اهدا شده به وسیله بدن بیماران پس زده می گردد اما می تواند به طور بالقوه، صدمات وارده را برگرداند. از زمان شروع پیوند اعضای بدن در دهه 1960، پزشکان و دانشمندان در حال کوشش برای رسیدگی به کمبود شدید اعضای اهدایی بدن هستند.

در حال حاضر، یک تیم چند رشته ای از دانشگاه مهندسی کلمبیا و دانشگاه واندربیلت، برای اولین بار در یک مدل بالینی نشان دادند که با شاخص پیوند های مناسب، می توان ریه های به شدت آسیب دیده را ترمیم کرد. محققان، روز سه شنبه، 17 اردیبهشت 98 توانستند یک پلتفرم گردش خون ارائه دهند که قابلیت همسازی، انطباق، پایداری و عملکرد صحیح ریه اهدا شده را برای 36 تا 56 ساعت حفظ می نماید.

همانطور که براندون گوانتارت، نویسنده اصلی این مطالعه، شرح می دهد: برای بهبود و ترمیم ریه، و برای نشان دادن بازسازی سلولی، ما مجبور شدیم یک رویکرد کاملا متفاوت را در نظر بگیریم و در پی روش های کم درد تر و کم تهاجمی تر باشیم. روش حاضر برای حمایت از ریه، محدود به تنها 6 تا 8 ساعت است، زمانی که برای درمان و بازسازی ریه های مجروح و بهبد عملکرد آن بسیار کوتاه است.

استاد مهندسی پزشکی و علوم پزشکی در دانشگاه کلمبیا و استاد جراحی در دانشگاه واندربیلت، بعلاوه ابزار های تشخیصی نوی را برای ارزیابی غیر تهاجمی بودن درمان های ریه ارائه دادند. آنها امید دارند که پیشرفت آنها بتواند موجب افزایش پیوند موفقیت آمیز ریه گردد.

محققان به مدت طولانی روی فرآیندهای پیشرفته ای تمرکز می نمایند که در آن بتوانند ریه هایی را ترمیم نمایند که پیوند را پس می زنند، چرا که به شدت آسیب دیده اند و در وخیم ترین شرایط و در مرحله پایانی بیماری قرار دارند. براندون می گوید: ما بسیار خوش شانس بوده ایم که توانستیم یک تیم بسیار با استعداد از رشته های مهندسی زیست پزشکی، جراحان، متخصصین ریه، و آسیب شناسان، گردآوری کنیم تا یک سیستم فیزیولوژیکی پشتیبانی پایدار همراه با فن آوری های نو برای دستیابی و نظارت بر بهبود ریه، در خارج از بدن طراحی کنیم.

یک مطالعه قبلی از تیم، یک پلتفرم گردش خون را نشان داد که زیست پذیری و عملکرد یک ریه اهدا شده را به مدت 36 ساعت حفظ کرد. محققان توانستند از سیستم پشتیبانی پیشرفته خود برای به حداکثر رساندن بهبود عملکرد ریه های آسیب دیده ایسکمی (اختلال در تامین خون) و پیوند مناسب استفاده نمایند.

برای این مطالعه نو، تیم تصمیم گرفت تا اثربخشی فن آوری پلتفرم خود را همراه با درمان های متداول و تشخیص نو بر روی ریه هایی که بیشترین آسیب را دیده اند و عمل پیوند را پس می زنند، ارزیابی کند. مانند آسپیراسیون معده، که ناشی از وارد شدن مواد معده به دستگاه تنفسی است و آسیب جدی به اپیتلیوم ریه وارد می نماید. در نتیجهعملیات پیوند برای چنین ریه ای، غیر قابل قبول می گردد.

این مطالعه نو نشان می دهد که ریه های آسیب دیده به وسیله آسپیراسیون معده می توانند در طول چند روز در خارج از بدن نگهداری شوند و قابلیت درمانی مداوم، بازسازی سلولی و بهبود عملکردی را داشته باشند. ریه های ترمیم شده در این پلتفرم، تمام معیارهای پیوند را در بر داشت.

براندون در آخر گفت: ما به مدت هفت سال در پی توسعه فن آوری های نو برای نگهداری و ترمیم اندام های اهدا شده بودیم. این مقاله نشان دهنده یکی از مطالعات اساسی و تحرکی مهندسی زیستی ریه است که با یک سیستم همگرا می گردد و قادر به ترمیم آسیب های جدی خود می گردد. تیم تحقیق می گوید: با در دسترس شدن اعضای اهدایی، هم اکنون ما، تیم و فن آوری لازم برای عملی کردن این تحقیق بر روی بیماران را داریم.

منبع: فوت و فن / news-medical.net

به "ترمیم ریه های به شدت آسیب دیده با استفاده از یک پلتفرم گردش خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترمیم ریه های به شدت آسیب دیده با استفاده از یک پلتفرم گردش خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید