خواندن کلمات به طور مستقیم از مغز چگونه ممکن شد؟

به گزارش وبلاگ روزنوشت، این دستگاه ها می توانند ارتباط افراد فلج و افراد ناتوان در تکلم را امکان پذیر نمایند.

خواندن کلمات به طور مستقیم از مغز چگونه ممکن شد؟

دانشمندان روش هایی را برای خواندن کلمات به طور مستقیم از مغز ابداع نموده اند. ایمپلنت های مغزی می توانند گفتار درونی را به سیگنال های خارجی ترجمه نمایند و به افراد مبتلا به فلج یا سایر بیماری هایی که توانایی صحبت کردن یا تایپ کردن را از آن ها می ربایند، اجازه ارتباط برقرار کردن بدهند.

لی هوچبرگ، عصب شناس و پزشک مراقبت های عصبی، می گوید نتایج نو دو مطالعه که در 13 نوامبر در نشست سالانه انجمن علوم اعصاب ارائه شد، شواهد بیشتری از پتانسیل فوق العاده ای که ایمپلنت های مغزی برای بازگرداندن ارتباطات از دست رفته دارند، ارائه می نماید.

بعضی از افرادی که برای برقراری ارتباط به یاری احتیاج دارند، در حال حاضر می توانند از وسایلی استفاده نمایند که به حرکات کوچکی مانند تغییر نگاه چشم احتیاج دارند. این وظایف برای همه امکان پذیر نیست. بنابراین، مطالعات نو گفتار درونی را هدف قرار داده است، که فرد را ملزم به انجام کاری بیش از تفکر نمی نماید.

سارا واندلت، عصب شناس می گوید: دستگاه ما مستقیماً گفتار درونی را پیش بینی می نماید و به بیمار این امکان را می دهد که فقط بر گفتن کلمه ای در سر خود تمرکز کند و آن را به متن تبدیل کند. گفتار درونی می تواند بسیار ساده تر و شهودی تر از این باشد که بیمار بخواهد کلمات را هجی کند یا به زبان بیاورد.

سیگنال های عصبی مرتبط با کلمات به وسیله الکترود های کاشته شده در مغز شناسایی می شوند. سپس سیگنال ها را می توان به متن ترجمه کرد، که می تواند به وسیله برنامه های کامپیوتری که گفتار فراوری می نمایند قابل شنیدن باشد.

هوچبرگ از بیمارستان عمومی ماساچوست و دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون و دانشگاه براون در پراویدنس می گوید: این رویکرد واقعاً هیجان انگیز است و قدرت تلفیق رویکرد های علوم اعصاب بنیادی، مهندسی عصبی و یادگیری ماشین را برای بازیابی ارتباطات و تحرک تقویت می نماید.

منبع: فرادید

به "خواندن کلمات به طور مستقیم از مغز چگونه ممکن شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواندن کلمات به طور مستقیم از مغز چگونه ممکن شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید