روش های مهاجرت به کشور سوئد و اقامت در حوزه شینگن

به گزارش وبلاگ روزنوشت، فراد می توانند از راه ازدواج با یک شهروند سوئدی تابعیت این کشور را دریافت نمایند. پشتوانه اقتصادی مطلوب و عایدی کافی از شرایط دریافت تابعیت سوئد است. بعلاوه فردی که برای ازدواج انتخاب نموده اید، باید تبعه سوئد و دارای پاسپورت سوئدی باشد

روش های مهاجرت به کشور سوئد و اقامت در حوزه شینگن

سوئد، کشوری در شبه جزیره اسکاندیناوی

پادشاهی سوئد، از ثروتمندترین کشورهای واقع در شبه جزیره اسکاندیناوی و حوزه شینگن است که امید به زندگی و رفاه اجتماعی بالای شهروندان آن در جهان زبانزد است. مرکز کشور سوئد استکهلم و از رویایی ترین شهرهای اروپا برای گردشگری است. آب و هوای این کشور بسیار سرد و زمستانی و کوه های آن همواره پوشیده از برف است. امکانات رفاهی، درمانی و آموزشی در این کشور در بالاترین سطح قرار گرفته است که در ازای دریافت اقتصادیات به شهروندان ارائه می گردد. آسایش، رفاه، آموزش باکیفیت، امنیت شغلی، بهداشت و درمان مطلوب، امکانات تفریحی و خدمات شهری مناسب در این کشور سبب شده متقاضیان زیادی از سراسر جهان برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند.

هزینه زندگی در کشور سوئد

پس از معرفی سوئد که مختصرا بیان شد، هزینه زندگی در این کشور از مهمترین معیارها برای مهاجرت به این کشور اروپایی است. بنا بر آمار سازمان همکاری و توسعه اروپا، شاخص های کیفیت در کشور سوئد از جمله اقتصاد، امنیت و عایدی از میانگین جهانی بالاتر است. شرکت های چند ملیتی آن، بازار کار خوبی را ایجاد نموده است که در نتیجه آن نرخ بیکاری بسیار پایین است. شهروندان سوئدی حقوق خوبی دریافت می نمایند اما بخش زیادی از آن بابت اقتصادیات کسر می گردد؛ با این حال زندگی مرفهی دارند و حتی کارگران سوئدی از بالاترین حقوق و مزایا در اروپا برخوردار هستند. بعلاوه هزینه های زندگی در این کشور شامل خوراک، مسکن و هزینه رفت و آمد به نسبت مقرون به صرفه است.

تحصیل در کشور سوئد

نیروی متخصص و تحصیل نموده، اصلی ترین سرمایه حکومت سوئد است؛ به همین علت حکوت آن در حوزه آموزش سرمایه گذاری های عظیمی نموده است. در نتیجه نظام آموزشی و دانشگاهی سوئد سطح بالای علمی و آمورشی برخوردار است. دانشگاه های آن از جمله دانشگاه لوند، موسسه سلطنتی فناوری، دانشگاه گوتنبرگ، دانشگاه علوم کشاورزی سوئد، دانشگاه استکهلم و دانشگاه فنی چالمرز از معتبرترین دانشگاه های این کشور در سطح اروپا و جهان هستند که اغلب با دانشگاه های سراسر اروپا همکاری های علمی و پژوهشی دارند. از این رو دانشگاه های کشور سوئد می تواند به عنوان یک سکوی پرتاب مطمئن برای متقاضیان تحصیل در سوئد باشند.

پذیرش از دانشگاه های سوئد به معنی برخورداری از امکانات عالی آموزش و در کنار آن برخورداری از بورسیه تحصیلی و اجازه کار در حین تحصیل است. دانشجویان بین المللی در سوئد پس از یک سال، یک کد ده رقمی دریافت می نمایند که کلیه خدمات بهداشتی و درمانی برای آن ها با ارائه این کد به صورت رایگان محاسبه می گردد. در نهایت با فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور با تجربه زندگی در این کشور و احتمالا تجربه کار در حین تحصیل، این فرصت را دارند که به جستجوی کار بپردازند و در صورت موفقیت، ویزای کاری کسب نمایند.

اشتغال در کشور سوئد

از آنجا که شهروندان سوئدی از رفاه اجتماعی بالایی برخوردار هستند و از لحاظ شغلی و عایدی در شرایط خوبی قرار دارند، سالانه متقاضیان زیادی از سراسر جهان برای دریافت ویزای کار این کشور اقدام می نمایند. تسلط به زبان سوئدی در کنار رزومه کاری و تحصیلی قابل قبول، از الزامات استخدام در شرکت های سوئدی است.

ارائه دعوتنامه کاری از طرف کارفرمای سوئدی تنها روش مهاجرت به سوئد به وسیله ویزای کار است و این کشور ویزای جستجوی کار به بسیاری از کشورها ارائه نمی دهد. بنابراین برای پیدا کردن شغل در سوئد، باید به وسیله کاریابی و روزنامه ها و تبلیغات اقدام کرد. البته الویت برای استخدام با شهروندان سوئدی، سوئیسی و دیگر کشورهای اروپایی است. پس از ارسال رزومه تحصیلی و کاری برای کارفرما و در صورت موافقت و ارسال دعوتنامه رسمی، متقاضی می تواند برای دریافت ویزا اقدام کند. پس از 3 الی 5 سال اشتغال در سوئد امکان دریافت اقامت دائم در این کشور وجود دارد.

سرمایه گذاری در کشور سوئد

یکی دیگر از روش های مهاجرت به سوئد سرمایه گذاری در این کشور است. سوئد دارای اقتصادی قدرتمند و رو به رشدی است که سرمایه گذاری در آن قابل اطمینان است. راه اندازی یک کسب و کار در این کشور می تواند ویزای سرمایه گذار را تایید کند و در صورت سودآوری و بهبود اقتصاد سوئد، اقامت دائم این کشور را به همراه دارد.

حداقل مبلغ برای سرمایه گذاری 600 هزار کرون سوئد معادل با 150 هزار دلار است. از شرایط راه اندازی یک کسب و کار در سوئد این است که بایستی 51% سهام شرکت متعلق به شهروند سوئدی باشد و امکان مالکیت 100% برای شخص غیر سوئدی وجود ندارد. ویزای سوئد به وسیله سرمایه گذاری برای دو سال اعتبار دارد و دو سال دیگر قابل تمدید است. پس از این چهار می توانید شرایط و مجوزهای لازم را به اداره مهاجرت سوئد ارائه داده و برای اقامت دائم اقدام کنید.

ازدواج در کشور سوئدافراد می توانند از راه ازدواج با یک شهروند سوئدی تابعیت این کشور را دریافت نمایند. پشتوانه اقتصادی مطلوب و عایدی کافی از شرایط دریافت تابعیت سوئد است. بعلاوه فردی که برای ازدواج انتخاب نموده اید، باید تبعه سوئد و دارای پاسپورت سوئدی باشد؛ به عبارت دیگر اقامت موقت همسر برای ازدواج و تابعیت این کشور کافی نیست. اعتبار ویزا به این روش دو سال است و متقاضی پس از دو سال زندگی مشترک می تواند برای اقامت دائم اقدام کند. با گذشت یک سال از اقامت دائم، امکان دریافت پاسپورت سوئدی برای او وجود دارد. با دریافت پاسپورت سوئدی، فرد شهروند کشور سوئد محسوب شده و از تمامی امکانات آن برخورد خواهد شد و می تواند به راحتی در منطقه شینگن رفت و آمد داشته باشد.

با صباپلن، سوئد در یک قدمی شماست

سوئد به علت اقتصاد قدرتمند و پویا، سطح بالای علمی و رفاه اجتماعی مناسب یکی از کشورهای ایده آل برای مهاجرت است. علاوه بر روش های ذکر شده، تابعیت این کشور به وسیله تولد نیز امکان پذیر است. شهروندی سوئد، طبق قاعده خون برقرار است؛ یعنی فرد به وسیله به جهان آمدن از پدر و مادر سوئدی یا یکی از آن ها، فراغ از محل تولد، تابعیت این کشور را کسب می نماید. بچه ها متولد شده در سوئد از پدر و مادر خارجی واجد شرایط تابعیت سوئد نمی شوند.

به طور کلی اگر قصد دارید با برترین روش های مهاجرت به سوئد آشنا شوید و از این روش ها برای یک مهاجرت بی دردسر بهره ببرید، استفاده از خدمات موسسه حقوقی مهاجرتی صباپلن را از قلم نیاندازید. ما در این راه در کنار شما هستیم.

منبع: راسخون

به "روش های مهاجرت به کشور سوئد و اقامت در حوزه شینگن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های مهاجرت به کشور سوئد و اقامت در حوزه شینگن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید