تشکل های کارگری و کارفرمایی بازوی مشورتی وزارت کار هستند

به گزارش وبلاگ روزنوشت، خبرنگاران/مرکزی سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تشکل های کارگری و کارفرمایی و شرکای اجتماعی، بازوی مشورتی وزارت کار هستند.

تشکل های کارگری و کارفرمایی بازوی مشورتی وزارت کار هستند

سام دلیری چهارشنبه 12 خردادماه در ملاقات با دبیر اجرایی خانه کارگر و بعضی تشکل های کارگری شهرستان ساوه که در خانه کارگر ساوه برگزار گردید، اظهار کرد: ظرفیت اداره کار بسیار بالاست و هدف آن ارائه خدمت به جامعه کار و تعاونی هاست. نگاه ما استفاده از ظرفیت شرکای اجتماعی و تشکل های کارگری است.

وی اعلام کرد: اداره کار مدافع حقوق کارگران و کارفرمایان بوده و به دنبال تحقق مفهوم سه جانبه گرایی مبتنی بر تعامل کارگر، کارفرما و دولت است.

وی اعلام کرد: افزایش حقوق و دستمزد در سال جاری با پیگیری تشکل های صنفی کارگری صورت گرفت که مورد رضایت جامعه کارگری بوده است.

دلیری اضافه نمود: ایثارگری بیشتر مجموعه اداره کار برای حل مسائل کارگران موجب ارتقای ضریب امنیتی در فضای کار و فراوری می گردد و این رویه را اجرایی خواهیم کرد.

وی اعلام کرد: به توسعه تشکل های کارگری باور داریم و از شرکای اجتماعی خود حمایت خواهیم کرد. شالوده وزارت کار به حیات تشکل های کارگران وابسته است و هرچقدر شرکای اجتماعی بیشتر گردد امنیت کار و کارگر ارتقا خواهد یافت.

به گزارش وبلاگ روزنوشت، دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه نیز گفت: سابقه خوب و تجربه جامعه کارگری و تشکل های کارگری بازوی خوبی برای مجموعه اداره کار محسوب می گردد.

داوود میرزایی با اشاره به شرایط سخت معیشتی که در شرایط کرونایی تشدید شده است، گفت: با وجود مسائل فراوان، جامعه کارگری در حوزه فراوری خوش درخشیدند و رتبه های برتر را کسب کردند.

وی به عدم همخوانی میزان درآمد و هزینه های کارگران اشاره نمود و اضافه نمود: با وجود اینکه در سال جاری حقوق کارگران تا حدودی افزایش یافت، اما متاسفانه افزایش نرخ تورم شیرینی این افزایش حقوق را در کام کارگران تلخ کرد.

میرزایی با انتقاد به نبود شوراهای اسلامی کار در صنایع بزرگترین شهر صنعتی کشور گفت: تشکیل شوراهای اسلامی کار در کارخانجات مطالبه جدی کارگران است.

وی به آمار بالای حوادث ناشی از کار در صنایع ساوه و زرندیه اشاره نمود و گفت: وجود بازرسان کار در صنایع منجر به کاهش حوادث ناشی از کار خواهد شد، بر این اساس افزایش آمار بازرسان ضرورت دوچندان دارد.

عضو هیات عالی کانون بازنشستگان و مستمری بگیران کشور و رییس کانون استان مرکزی نیز گفت: 100 هزار بازنشسته در استان مرکزی وجود دارد و 11 کانون بازنشستگان در استان فعالیت دارند.

علیرضا امیری اضافه نمود: مطابق قانون باید در هر شهرستانی کانون بازنشستگان تشکیل گردد، اما به دلیل قدمت بالای زرندیه، در این شهرستان سه کانون فعالیت دارد که بعضی ایرادات از سوی مرکز استان بدان وارد شده و باید در زرندیه هم مانند سایر شهرهای استان تنها یک کانون دایر باشد.

معاون اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه نیز گفت: خانه کارگر ساوه از پرتحرک ترین خانه های کارگر کشور به شمار می رود.

محمدرضا خیراندیش به فعالیت خانه کارگر در حوزه آموزش اشاره نمود و اضافه نمود: در سال گذشته برای 17 هزار نفر دوره های آموزشی متعدد با تاکید بر اشتغالزایی برگزار گردید که در کشور بی سابقه بوده است.

وی عقد قرارداد با مجموعه های متعدد برای ارائه خدمات به جامعه کارگری و خانواده های آنان را از دیگر برنامه های خانه کارگر برشمرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تشکل های کارگری و کارفرمایی بازوی مشورتی وزارت کار هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکل های کارگری و کارفرمایی بازوی مشورتی وزارت کار هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید