همکاری اتاق و شورای شهر در توسعه و آبادانی مؤثر است

به گزارش وبلاگ روزنوشت، رئیس اتاق بجنورد، نقش شورای شهر را در توسعه و آبادانی استان بسیار مؤثر دانست و از آمادگی اتاق برای تعاملات بیشتر با اعضای شورای شهر در برنامه های توسعه شهری، مالی و تجاری اطلاع داد.

همکاری اتاق و شورای شهر در توسعه و آبادانی مؤثر است

سعید پورآبادی در ملاقات با رئیس و اعضای شورای شهر بجنورد، همراهی و تعاملات بیش از پیش اتاق به عنوان نماینده بخش خصوصی استان با شورای شهر را در بخش های مختلف توسعه شهری بسیار مؤثر دانست و بر همکاری و تعاملات دوسویه تأکید کرد.

وی به تشریح گزارش مختصری از اهم دستاوردهای هیات تجاری اتاق بجنورد در سفر به قزاقستان اشاره نمود و گفت: سفر هیات تجاری استان به قزاقستان منجر به امضای چهار تفاهم نامه علمی، تجاری، گردشگری و کشاورزی با استانداری آلماتی قزاقستان شد.

وی یکی از دستاوردهای هیات تجاری اتاق بجنورد به قزاقستان را انعقاد تفاهم نامه اولیه خواهرخواندگی بجنورد و آلماتی قزاقستان بیان کرد و اضافه نمود: پیشنهاد خواهرخواندگی بجنورد به معاون استاندار استان آلماتی داده شد و مقرر شد تا با سفر شهردار بجنورد به این شهر سند نهایی امضا گردد.

پورآبادی با بیان اینکه خواهرخواندگی در زمینه تحکیم مناسبات اقتصاد بین کشورها نقش به سزایی دارد، اضافه نمود: این فرآیند تبادل دانش و اطلاعات و تجارب، توسعه سرمایه گذاری و صنعت گردشگری در شهرها و اجرای پروژه های مشترک را به همراه دارد خواهان همراهی شورای شهر و شهرداری بجنورد در این زمینه شد.

وی از جمله دستاوردهای این هیات تجاری را برگزاری آیین نوروزگاه سال 1401 در خراسان شمالی با حضور میهمانان قزاقستانی، 10 هکتار زمین به استان خراسان شمالی در استان آلماتی واگذار شد به منظور ایجاد مرکز نمایشگاهی، فروشگاهی، هایپر مارکت و سردخانه به کشور جمهوری اسلامی ایران با مرکزیت خراسان شمالی، حمایت از کشت فراسرزمینی خراسان شمالی در قزاقستان، سرمایه گذاری به منظور ایجاد مرکز تخصصی پزشکی در استان آلماتی، جذب سرمایه گذاران ایرانی در حمایت از واحد فراوریی واکسن کرونا در استان آلماتی، ایجاد دفتر پژوهش و آموزش با رویکرد کشاورزی در استان آلماتی، اختصاص دفتر پژوهش در دانشگاه آلماتی در زمینه توسعه و پژوهش کشاورزی بین دو استان خراسان شمالی و آلماتی، اختصاص دفتر در شهرداری آلماتی به خراسان شمالی و اختصاص یک دفتر برای تجار قزاقستانی در اتاق بجنورد و ایجاد واحد فراوری شیرینی و شکلات در قزاقستان بیان کرد.

وی بعلاوه اختصاص زمین به یکی از تجار استان خراسان شمالی در استان آکتائو قزاقستان به منظور فراوری بتن سبک، سرمایه گذاری در زمینه ایجاد خط فراوری لبنیات در کشور قزاقستان، ارسال الکترود به استان آلماتی و تأمین نهاده های دامی از استان آلماتی برای خراسان شمالی از دیگر دستاوردهای هیات تجاری اتاق بجنورد به قزاقستان ذکر کرد.

در ادامه جمشید عین بیگی، رئیس شورای شهر بجنورد از دستاوردهای بسیار بزرگ هیات تجاری اتاق بجنورد به قزاقستان قدردانی کرد و از اعلام آمادگی شورای شهر بجنورد در راستا تحول در حوزه مالی و تجاری همراه اتاق بازرگانی استان اطلاع داد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "همکاری اتاق و شورای شهر در توسعه و آبادانی مؤثر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری اتاق و شورای شهر در توسعه و آبادانی مؤثر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید