کدام نوع اسباب بازی ها برای بچه ها مناسب تر است؟

به گزارش وبلاگ روزنوشت، خلاقیت زیباترین خصوصیت انسان است پویایی و بقای هر فرهنگ و تمدنی به خلاقیت مردمان آن بستگی دارد و این واقعیت را تاریخ بارها به اثبات رسانده است.

کدام نوع اسباب بازی ها برای بچه ها مناسب تر است؟

در هنگام بازی نیروهای فکری و جسمی کودک رشد می یابند و بازی برای کودک محرک و انگیزه ای می گردد در جهت کسب تجربه های اجتماعی، مسائل مالی و فرهنگی و…

از سویی دیگر همانطور که می دانیم دوران کودکی از نقشی حساس و مشخص نماینده ای برخوردار است توجه به این دوران تا آنجاست که دوران کودکی به ویژه سنین شروع آن از سوی روانشاسان و صاحب نظران تعلیم و تربیت به عنوان مهم ترین مرحله تکامل شخصیت انسان شناخته شده است.

اسباب بازی می تواند در بازی کودک نقش حائزاهمیتی را ایفا نماید و در نوع بازی و طرز بازی کردن بچه ها تاثیر بگذارد. تعداد اسباب بازی یکی از عوامل موثر در بازی است. هنگامی که بچه ها تعداد کم تری اسباب بازی را در اطراف خود دارند، بیش تر با یکدیگر بازی می نمایند، اما شیطنت های آن ها افزایش می یابد. متعدد بودن اسباب بازی به صورت محرک عمل می نماید و بچه ها را به اکتشاف و بازی های ساختنی و تخیلی تشویق می نماید.

نوع اسباب بازی نیز بر بازی تاثیر می گذارد به عنوان مثال: بعضی اسباب بازی ها باعث می گردد که کودک در هنگام بازی با آن ها صحبت کند. اسباب بازی هایی مانند عروسک، خانه، مزرعه، حیوانات، ماشین و… بچه ها را به سمت بازی های تخیلی سوق می دهد. اسباب بازی هایی مانند سرسره، نردبان، دوچرخه، بچه ها را به بازی هایی تشویق می نماید که معمولاً باعث تمرین تمرین عضلات بزرگ می گردد. اسباب بازی هایی که شکل کامل شده ای را ندارند و کودک می تواند به دلخواه خود آن ها را شکل دهد یا تغییرهایی در آن ایجاد کند و یا چیزی با آن بسازد بیشتر مورد علاقه بچه ها قرار می گیرد و باعث خلاقیت آن ها می گردد اسباب بازی ها می توانند حتی به صورت یک عامل خارجی که طبق آن کودک اعمال خود را نظم می دهد موثر واقع شوند. به عنوان مثال، هنگامی که کودک با طناب بازی می نماید، خود را وادار به انجام حرکات خاصی می نماید که با ویژگی های آن سازگار گردد. این سازگاری پیش عایدی سازگاری های دیگری است که کودک به مرور زمان به آن دست خواهد یافت.

نکات مهم هنگام خرید اسباب بازی دخترانه:

دسته بندی انواع اسباب بازی دخترانه براساس کارکرد می تواند به موارد تقویت فکر، هوش، حافظه و افزایش خلاقیت، سرگرم شدن بچه ها، تقویت مهارت های حرکتی و ارتباطی و در نهایت بالابردن قدرت تمرکز دختربچه می گردد.

قبل از خرید اسباب بازی دخترانه یکسری نکات ضروری است بدانید که توجه به آن ها می تواند در انتخاب و خرید درست و اصولی به شما یاری کند.

سعی کنید اسباب بازی را انتخاب کنید که تخیل دخترتان را به چالش بکشد. اسباب بازی های تخیلی باعث می شوند تا کودک داستان سرایی کند و همین شخصیت گذاری بر روی وسیله های بای و عروسک هایش، قدرت فکر و تخیل و رویاپردازی اش را تقویت می نماید.

دین منظور می توانید اسباب بازی مانند: عروسک های باربی، عروسک های پولیشی، ست آشپزخانه، اسباب بازی حیوانات و مواردی از این قبیل تهیه کنید.

در بعضی موارد می توانید با خرید اسباب بازی های چند کاره بسیار مفیدتر اقدام کنید. مثلا هم برای تقویت تخیل در کودک و هم برای بهبود و افزایش هوش و خلاقیت؛ می توانید لگوهای مجذوب کننده و رنگارنگ سفارش دهید.

این مدل لگوها که جزء اسباب بازی فکری به حساب می آیند؛ در عین اینکه منجر به یادگیری بچه ها می شوند، آن ها سرگرم می نمایند.

یک نکته مهم دیگر، توجه به ظاهر و کیفیت آن است. اگر به این مورد توجه نکنید؛ مجبور می شوید زود به زود اسباب بازی تهیه کنید. بهتر است که موردی را انتخاب کنید که هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت و استحکام برترین باشد.

بعضی از اسباب بازی های دخترانه علاوه بر اینکه جسم کودک را به تحرک وا می دارند؛ فکر و فکر دختران را نیز تحت الشعاع قرار می دهد.

عروسک یکی از اسباب بازی دخترانه مورد علاقه دختران است بسیاری از پژوهشگران بر این باورند، عروسک های پارچه ای که شکل حیوانات را دارند به کودک آرامش می بخشند. این فرضیه اگر چه هنوز اثبات نشده است اما دیده می گردد که بچه ها در غیاب مادر به در دست گرفتن این نوع عروسک ها یا هر شی ء آشنایی گرایش دارند. عروسک بیشتر در بازی های تخیلی مورد استفاده کودک قرار می گیرد و جایگزین یک کودک، بزرگسال و یا حتی کودک بزرگتر می گردد. بعضی از بچه ها با عروسک بازی نمی نمایند و بعضی از پسران دیده می گردد که به بازی با عروسک می پردازند، بچه ها در سنین چهار تا دوازده سالگی با عروسک بازی می نمایند.

فعالیت های جسمانی کودک از همان بدو تولد یعنی دست و پا زدن، چنگ زدن و گرفتن هر چند با اهداف مختلفی صورت می گیرد ولی لذت بخش بودن این فعالیت های بازی گونه هدف برتر آن هاست این لذت در کودک رضایتی ایجاد می نماید که انگیزه حرکت و یا فعالیت بعدی او می گردد.

بازی های دوره کودکی مانند دویدن، سر خوردن، پریدن، بالا رفتن و نظیر آن ها هماهنگی حرکات بدن کودک را بیشتر می نماید و موجب می شوند بافت ها و دستگاه های مختلف بدن بهتر فعالیت نمایند.

علاقه و مقدار توجه والدین و مربی های کودک نسبت به بازی های حرکتی و جسمانی می تواند در علاقه مندی کودک به ورزش و پیگیری آن ها در سنین بالاتر بسیار موثر باشد.

انتخاب اسباب بازی ضروری است که با توجه به نکات زیر انجام گیرد: ایمنی اسباب بازی را نباید از نظر دور داشت. اسباب بازی هایی که به علت شکستنی بودن یا داشتن ناصافی هایی باعث مجروح شدن دست کودک گردد. هم چنین اسباب بازی هایی که قطعاتی کوچک داشته باشد یا قسمت هایی از آن کنده گردد و ممکن است کودک آن ها را به دهان بگذارد و ببلعد برای بچه ها خطرناک است. هم چنین اسباب بازی باید با فرهنگ و ارزش جامعه هماهنگی داشته باشد. تناسب اسباب بازی با سن کودک نیز نکته دیگری است که باید در انتخاب اسباب بازی رعایت گردد. کودک در هر مرحله از رشد به بازی های خاصی می پردازد و به وسایلی برای پرداختن به این بازی ها نیاز دارد. با این وجود اسباب بازی هایی هستند که برای سنین مختلف می توانند مناسب باشند.

جهت خرید اسباب بازی دخترانه و خرید اسباب بازی پسرانه به وب سایت فروشگاه اسباب بازی بازی موز به آدرس www.bazimoz.com مراجعه فرمایید.

ما در فروشگاه اسباب بازی بازی موز بر این باوریم که مهربانی ، صداقت، مشارکت و دلسوزی جنبه های مهم انجام یک تجارت است و امیدواریم با مشارکت شما جامعه ای روشن تر و مهربان تر بسازیم.

منبع: فرارو

به "کدام نوع اسباب بازی ها برای بچه ها مناسب تر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام نوع اسباب بازی ها برای بچه ها مناسب تر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید