تارا وی4 LX معرفی شد ، گران ترین خودروی داخلی ارزش خرید دارد؟

به گزارش وبلاگ روزنوشت، تارا وی4 LX / تارا V4 LX معرفی گشت که نسخه جایگزین تارا V4 است. این خودرو امکانات جدیدی دارد. تغییرات آن چیست و آیا ارزش خرید دارد؟

تارا وی4 LX معرفی شد ، گران ترین خودروی داخلی ارزش خرید دارد؟

وبلاگ روزنوشت - مجتبی اسماعیلی: تارا وی 4 LX اتوماتیک همچنان از پیشرانه TU5 پلاس و گیربکس اتوماتیک شش سرعته DAE استفاده می کند. تارا V4 قبلی در بخش گرافیک چراغ های عقب تغییر داشت. همچنین کلیدهای شیشه بالابر از روی کنسول وسط به روی درها منتقل شدند و طرح رو دری ها هم تغییر کرد و حجیم تر شد. امکاناتی مانند کیک سنسور صندوق عقب، چراغ خوش آمد زیر درها، گرم کن صندلی های جلو، زیر آرنجی جلو و عقب و… از دیگر امکانات این خودرو بودند.

اما ایران خودرو آخرین نسخه تارا اتوماتیک با نام تارا وی4 LX را رونمایی کرده است. این خودرو با تغییراتی بسیار جزیی به عنوان یک محصول نو معرفی و جایگزین تارا V4 شد!

فیلم کامل ن تیجه تست تارا ، خودرو تارا چرا نباید خرید؟ را در کانال یوتیوب وبلاگ روزنوشت پلاس تماشا کنید:
تغییرات تارا وی4 LX

اضافه شدن گودی کمر برقی به صندلی راننده، تنظیم برقی صندلی شاگرد و اضافه شدن تیغه برف پاک کن های ژله ای تنها تغییرات تارا وی4 LX نسبت به تارا V4 هستند!

در هیچ کجای دنیا با اضافه کردن و یا تغییر دادن جزیی یک خودرو، آن را با یک کد نو معرفی نمی کنند. این مسائل که به نظر می رسد تنها ترفندی برای افزایش قیمت محصولات است، مشتری را در خرید و فروش و همچنین تهیه قطعات یدکی، به شدت گیج می کند.

فیلم تست تارا با موتور نو - تارا EFP در کانال یوتیوب وبلاگ روزنوشت پلاس:
ایرادات ارگونومی تارا

هر چند تارا در حال حاضر ایمن ترین محصول داخلی است و هندلینگ، سواری و تعلیق خوبی دارد اما در بخش ارگونومی کابین ایراداتی دارد که باید بر طرف شوند.

برای مثال اهرم تعویض دنده از دست راننده دور است و برای تعویض باید آرنج راننده کاملا صاف شود. زیر آرنجی وسط نیز بسیار کوچک و شل است که باعث می شود اهرم ترمز دستی به سختی بالا و پایین شود.

این ایرادات در تارا وی 4 LX همچنان به قوت خود باقی هستند و بهتر است به جای تغییر نام و اضافه کردن آپشن های جزیی و افزایش قیمت، این ایرادات هم بر طرف شوند.

مسائل تارا از نگاه مشتری را در کانال یوتیوب وبلاگ روزنوشت پلاس تماشا کنید:
همچنان کم توان

تارا وی4 LX همچنان به پیشرانه TU5 پلاس 1.6 لیتری تنفس طبیعی به قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتون متر گشتاور مجهز است.

گیربکس شش سرعته AT ساخت شرکت DAE چین نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ های جلو را بر عهده دارد. وزن این خودرو 1260 کیلوگرم است. این خودرو اولین خودروی داخلی مجهز به سامانه کنترل پایداری الکترونیکی است.

یکی از مسائل اصلی تارا به خصوص در نسخه های اتوماتیک، توان و شتاب کم خودرو و همچنین گیج بون گیربکس است که در نسخه تارا وی4 LX هم به قوت خود باقی ماند. از طرف دیگر مسائل تامین برخی از قطعات موتور EFP مانند تامین میل لنگ باعث شد تا این پیشرانه همچنان به تولید نرسد و تارا نتواند از یک موتور قوی استفاده کند.

از تفاوت سیستم تعلیق تارا با دنا در ویدیوی زیر آگاه شوید:
رکورد دار قیمت خودروهای داخلی!

قیمت تارا وی4 LX در بازار حدود یک میلیارد و 150 میلون تومان است که به طرز دردناکی زیاد است. با پول چنین خودرویی محصولاتی مانند کیا سراتو، هیوندایی i20 و… نیز قابل خرید هستند.

رنو سامسونگ XM3 سروش دیزل رونمایی شد / همه چیز درباره رنو آرکانا کره ای

کولیوس نو با سروش دیزل مبنا می آید / بررسی رنو سامسونگ QM6 وارداتی

جتور تراولر بهمن موتور را بشناسید / لندروور دیفندر منطقه ها محروم

تاکسی برقی لونا ایران خودرو معرفی گشت / محصول مشترک رنو و JMC چین!

بستیون نات معرفی گشت / خودرو برقی ایران خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

خودروهای نو ایران خودرو در نمایشگاه را بشناسید

جایگزین پژو پارس معرفی گشت / توقف تولید پس از 23 سال!

پژو 207 شش سرعته دستی و اتومات مقایسه شدند / کدامیک برنده شد؟

بستیون نات معرفی گشت / خودرو برقی ایران خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

تاکسی برقی لونا ایران خودرو معرفی گشت / محصول مشترک رنو و JMC چین!

خودروهای نو ایران خودرو در نمایشگاه را بشناسید

کولیوس نو با سروش دیزل مبنا می آید / بررسی رنو سامسونگ QM6 وارداتی

منبع: بیت ران

به "تارا وی4 LX معرفی شد ، گران ترین خودروی داخلی ارزش خرید دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تارا وی4 LX معرفی شد ، گران ترین خودروی داخلی ارزش خرید دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید