تهدید زیست محیطی مشعل های گاز در خوزستان تبدیل به فرصت می گردد

به گزارش وبلاگ روزنوشت، خبرگزاری خبرنگاران-استاندار خوزستان گفت: تهدید زیست محیطی مشعل ها و فلرهای گازی در خوزستان ، با جمع آوری و جلوگیری از سوختن آنان تبدیل به فرصتی برای استان خواهد شد.

تهدید زیست محیطی مشعل های گاز در خوزستان تبدیل به فرصت می گردد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ روزنوشت از اهواز، صادق خلیلیان روز پنجشنبه در آیین بهره برداری ازتاسیسات ، اسکله و مخازن صادراتی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس و انعقاد قرارداد طرح بهسازی ، احداث و تاسیسات جمع آوری گازهای مشعل با شرکت های داخلی در ماهشهر اضافه نمود:مشعل های گازی که سوخته و سرمایه کشور نابود می کرد در مدت 36 ماه جمع آوری و تبدیل به خوراک با ارزش اضافه نموده بالا می گردد و چرخه و زنجیره نفت تکمیل خواهد شد.

وی گفت: گازهای مشعل در دهه های اخیر به یکی از عناصر آلاینده خوزستان به خصوص اهواز تبدیل شده بود که امیدواریم با گام بلندی که در دولت سیزدهم برداشته بتوانیم شاهد خاموش شدن مشعل ها و مهار آلودگی باشیم.

استاندار خوزستان گفت: جمع آوری و راهنمایی گازهای مشعل اشتغال را نیز در پی خواهد داشت به گونه ای که پیش بینی شده با اجرای این پروژه بزرگ 6 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد گردد.

اختصاص 360هزار میلیارد ریال اعتبار دولتی برای توسعه فعالیت ها و اشتغال زایی در خوزستان

استاندار خوزستان با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم در برطرف مسائل خوزستان گفت: دولت سال آینده 360 هزار میلیارد ریال برای توسعه فعالیت ها، رونق مالی و اشتغالزایی در استان اختصاص داده است.

خلیلیان اضافه نمود: بعلاوه 200 هزار ریال برای توسعه سرمایه گذاری، 35هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه و ازدواج جوانان، 35 هزار میلیارد ریال تسهیلات مقرون به صرفه قیمت برای رونق فراوری، فعالیت های صنعتی و کشاورزی خوزستان در نظر گرفته شده است که می تواند سرعت توسعه استان را شتاب بخشد.

وی با بیان اینکه خوزستان به لحاظ ظرفیت ها، استان بی نظیری است ولی با مسائلی نیز رو به رو است ابراز امیدواری کرد استانی در تراز انقلاب اسلامی و شایسته مردم داشت باشیم.

50هزار میلیارد ریال سهم انجام مسئولیت های اجتماعی نفت در خوزستان

استاندار خوزستان گفت: وزارت نفت 50هزار میلیارد ریال برای انجام مسئولیت های اجتماعی در استان تخصیص داده که در بخش های مخلف زیرساختی و رفاهی هزینه خواهد شد.

خلیلیان اضافه نمود:50هزار میلیارد ریال نیز در سفر سال جاری رییس جمهور به خوزستان برای اشتغال ، کاهش نرخ بیکاری و رونق مالی اختصاص داده شده است.

وی گفت: سال جاری با اجرای طرح های جمع آوری آبهای سطحی ، تامین آب و آب و فاضلاب ، مسئله ای در فصل زمستان در خوزستان نداشتیم.

انتها پیغام./

منبع: خبرگزاری آریا

به "تهدید زیست محیطی مشعل های گاز در خوزستان تبدیل به فرصت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید زیست محیطی مشعل های گاز در خوزستان تبدیل به فرصت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید