چمران: تهران تجهیزات کافی برای یاری به متروی قم ندارد

به گزارش وبلاگ روزنوشت، رئیس شورای شهر تهران گفت: تهران در حالی می تواند به متروی دیگر شهر ها یاری کند که تجهیزات کافی داشته باشد، اما در حال حاضر مترو تهران خود به شدت نیازمند تجهیزات است.

چمران: تهران تجهیزات کافی برای یاری به متروی قم ندارد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ روزنوشت، مهدی چمران صبح امروز در حاشیه جلسه شورای شهر در جمع وبلاگ روزنوشت با اشاره بر سخنان اخیر رئیس جمهور پیرامون یاری متروی تهران به مترو قم در زمینه تجهیزات گفت: تا وقتی این موضوع اجرایی نشده است، نمی توان درباره آن چیزی گفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تهران تجهیزات کافی برای انتقال به قم داریم یا خیر بیان نمود: این یاری به آن معنا که فکر می کنید نیست و به شهر های دیگر هم برای مترو یاری شده است. به عنوان مثال یک واگن را برای تست می برند و سپس واگن را برمی گردانند.

چمران تاکید نمود: تهران به شدت منتظر تجهیزات مترو است و امیدوارم تهیه شود و در صورت تهیه می توانیم به شهر های دیگر هم یاری کنیم، اما این در صورتی است که خودمان تجهیزات کافی داشته باشیم.

رئیس شورای شهر گفت:، اما در حال حاضر که مترو در شرایط سختی است این موضوع عملی نیست، اما موضوع قرض دادن تجهیزات بحث دیگری است.

چمران درباره اختصاص 5 هزار میلیارد تومان بودجه به حمل و نقل عمومی ابراز داشت: این موضوع در جایی رسمی نیامده و در بودجه هم نیست. بعید می دانم مجلس هم بتواند چنین یاری بزرگی را انجام دهد، اما ما کوشش خواهیم کرد تا محقق شود.

وی با اشاره بر اصلاح بودجه در مجلس بیان نمود: هنوز در این زمینه تصمیمی در مجلس گرفته نشده است. نمایندگان پیشنهادات خود را داده اند و کمیسیون ها در حال آنالیز هستند و ما نیز جلساتی با کمیسیون ها برای این امر خواهیم داشت.

چمران در پاسخ به این سوال که آیا امکان بازنگری در بودجه وجود دارد یا خیر عنوان نمود: امکان بازنگری هست، اما کوشش دولت و مجلس عدم تغییر سقف بودجه است و این امر کار را سخت می نماید مگر اینکه مجلس با تدبیری از ردیف های اعتباری دیگری به بودجه مترو و شهرداری اضافه کند.

وی در پاسخ به این سوال که حضور زاکانی شهردار تهران در هیت دولت، چه تاثیری در موضوع تغییر بودجه داشته است، توضیح داد: بسیاری از مواردی که حال مطرح است در هیت دولت مطرح و اصلاح شده است. برای بعضی موارد هم قول اصلاح داده اند، اما هنوز انجام نشده است.

رئیس شورای شهر تاکید نمود: حضور ایشان برای مطرح کردن و اصلاح شدن این موارد موثر بوده است.

چمران با اشاره بر موضوع اتوبوس خوابی عنوان نمود: این موارد بحث های حاشیه ای است و اجازه این کار نباید داده شود.

وی با اشاره به پدیده پارکینگ خوابی و اجاره پارکینگ ها برای خواب گفت: قاعدتاً این موضوع به هدایت و رانندگی بازمی شود البته شهرداری هم در این زمینه بی مسئولیت نیست، اما این موارد موردی است و بیشتر شامل کسانی است که از شهرستان ها می آیند و باید رسیدگی شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "چمران: تهران تجهیزات کافی برای یاری به متروی قم ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چمران: تهران تجهیزات کافی برای یاری به متروی قم ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید