ظرفیت بالای یزد در فراوری انواع دارو

به گزارش وبلاگ روزنوشت، جوکار گفت: با راه اندازی مرکز پالایشگاه خونی در استان یزد می توانیم فراوری دارو را در داخل دنبال کنیم.

ظرفیت بالای یزد در فراوری انواع دارو

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد، اشکذر در مجلس شورای اسلامی در آئین افتتاحیه و بهره برداری مرکز اهدای پلاسما یزد با اشاره به اینکه امروز جهان به سمت تجاری سازی بحث مشتقات پلاسما رفته است، گفت: این صنعت در جهان از رشد بسیار بالایی داشته به گونه ای که در گذشته بحث خون و خون گیری برای اهدا و تزریق به بیماران بود، ولی امروز جهان به سمت تجاری سازی بحث مشتقات پلاسما رفته و در حال حاضر بیش از 30 نوع محصولات پلاسما در جهان تجاری شده و روزبه روز تعداد درخواست ها روبه افزایش است.

او مطرح نمود: در حال حاضر 60 درصد از مشتقات پلاسما ها فراوری می گردد که باید به 100 درصد برسد.

جوکار با اشاره به اینکه اگر مرکز پالایشگاه خون راه اندازی گردد دیگر نیازی به ارسال به خارج از کشور نیست و در کشور خودمان تبدیل به دارو می گردد، اضافه کرد: در حال حاضر پلاسمای کشور به آلمان ارسال می گردد تا بحث فراوری محصولات دارویی شکل گیرد و به کشور بازگردد که با راه اندازی مرکز پالایشگاه خونی می توانیم تمام فرآیند فراوری محصولات دارویی را در داخل دنبال کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یزد به عنوان یکی از قطب های اصلی علمی کشور شناخته می گردد گفت: با توجه به ظرفیت استان یزد در زمینه های علمی، باید به گونه ای عمل گردد که صنایعی در حوزه علمی و دانش بنیان در استان راه اندازی گردد تا فارغ التحصیلان دانشگاهی و نخبگان یزد مشغول به کار شوند.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر یزد ظرفیت لازم برای فراوری دارو در حوزه های مختلف را دارد و باید در این حوزه سرمایه گذاری لازم انجام گردد.

وبلاگ روزنوشت یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ظرفیت بالای یزد در فراوری انواع دارو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت بالای یزد در فراوری انواع دارو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید