طرز تهیه 15 دسر پاییزی؛ گرم و خوشمزه????

به گزارش وبلاگ روزنوشت، فصل خنک پاییز مجذوب کنندهیت های زیادی داره. یکی از این مجذوب کنندهیت ها میل کردن دسرهای متناسب با این فصل در شب های طولانی و نسبتا سرد پاییزی به همراه یک نوشیدنی گرم و دلپذیر مثل چای هست. دسرهایی هم که با استفاده از میوه های مجذوب کننده و ویتامین دار پاییزی مثل پرتقال و انار درست می شن برای دورهمی ها و سفره آرذایی گزینه خلاقانه و جلب توجه کننده ای هستن. در این مقاله چندین نوع از دسرهای پاییزی خیلی خوشمزه و محبوب به همراه طرز تهیه اون ها معرفی شده که طبق سلیقه تون می تونید اون ها رو درست کنید و از خوردنشون لذت ببرید. طرز تهیه دسرهای دیگر را در مجله اینترنتی خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه 15 دسر پاییزی؛ گرم و خوشمزه????

1. دسر پرتقالی

دسر پرتقالی، دسری ساده با مواد کم و در دسترس هست و بسیار خوش عطر و خوش طعمه که به جهت استفاده از میوه پاییزی پرتقال می تونه یه گزینه عالی برای مهمونی ها و دورهمی های فصل پاییز باشه.

مواد لازم جهت تهیه دسر پرتقالی:
شیر3 پیمانه
نشاسته گندم 3 قاشق غذاخوری
شکر 5 قاشق غذاخوری
خامه صبحانه 100گرم
رنده پوست پرتقال 1 قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین 1 قاشق غذاخوری
آب سرد1/3 پیمانه

مراحل تهیه دسر پرتقالی

  1. ظرف مناسبی رو انتخاب کنید. نشاسته گندم رو داخل ظرف بریزید و شکر رو به اون اضافه کنید. برای طرز تهیه دسر پرتقالی کلیک کنید.

2. پودینگ کدو حلوایی

پودینگ کدو حوایی، یک دسر پاییزی خوشمزه هست که با توجه به فراوانی و خواص بی نظیر کدو حلوایی، درست کردن اون در فصل پاییز به شدت توصیه می شه.

مواد لازم جهت تهیه پودینگ کدوحلوایی
پوره کدو حلوایینصف لیوان
شیردو لیوان
تخم مرغیک عدد
وانیلیک سوم قاشق چای خوری
دارچین یک قاشق چای خوری
نشاسته ذرتدو قاشق غذاخوری
شکرشش قاشق غذاخوری

مراحل تهیه پودینگ کدو حلوایی

  1. شیر و تخم مرغ رو در یک کاسه، خوب مخلوط کنید و کنار بذارید. برای طرز تهیه پودینگ کدو حلوایی کلیک کنید.

3. کاکا کدو حلوایی

کاکا کدو حلوایی از جمله دسرهای گیلانی هست. در فصل پاییز که فصل کدوحلوایی ه، درست کردن این دسر پیشنهاد می شه. مصرف این دسر همراه با چای در یک عصر پاییزی یک گزینه عالی هست.

مواد لازم برای تهیه کاکا کدو حلوایی
کدو حلوایی پخته و له شده1 لیوان
شیر1 لیوان
شکر1/2 لیوان
بکینگ پودر2 قاشق چای خوری
تخم مرغ2 عدد
آرد سفید1 لیوان
زعفرانبه میزان لازم
هلبه میزان لازم
دارچینبه میزان لازم

مراحل تهیه کاکا کدو حلوایی

  1. ابتدا کدو رو پوست کنده و تمیز کنید. سپس داخل قابلمه ریخته و کمی آب به اون اضافه نموده و اجازه بدید تا بپزه. ادامه طرز تهیه کاکا کدو حلوایی را بخوانید.

4. شیر برنج

شیربرنج، یکی از دسرهای سنتی ایرانیه که به خاطر داشتن شیر و برنج سرشار از کلسیم، پروتئین، فسفر و ویتامین های گروه A و B و در نتیجه یک میان وعده مناسب و مقوی برای همه هست. درست کردن شیر برنج، خیلی ساده و راحته و از قدیم به عنوان صبحانه، عصرانه و حتی وعده غذایی کامل استفاده می شه.

مواد لازم برای تهیه شیر برنج
برنج نیم دانه 1 پیمانه
آب 3 یا 4 پیمانه
شیر 4 پیمانه
نمکیک چهارم قاشق چای خوری
شکر1 پیمانه
کره 50 گرم در صورت تمایل
خامه صبحانه 100 میلی لیتر در صورت تمایل
پودر هل 1/2 قاشق چای خوری یا بیشتر
پودر دارچین و گل محمدی برای تزیین

مراحل تهیه شیر برنج

  1. برنج را از شب قبل یا حداقل دو ساعت قبل از پخت بدون نمک خیس کنید. سپس برنج رو به همراه 2 یا 3 پیمانه آب در قابلمه بریزید. برای ادامه طرز تهیه شیربرنج کلیک کنید.

5. فرنی

فرنی یکی از خوراکی هایی هست که بیشتر به عنوان دسر مصرف می شه. فرنی معمولاً از آرد برنج و شیر تهیه می شه و از گلاب و دارچین هم برای خوش طعم و خوش عطر کردنش استفاده می نمایند. بعضا از نشاسته یا آرد گندم به جای آرد برنج برای درست کردن فرنی استفاده می شه.

مواد لازم برای تهیه فرنی با آرد برنج:
آرد برنج الک شده3 قاشق سوپ خوری
شیر 2 لیوان
گلاب2 قاشق سوپ خوری
شکر5 قاشق سوپ خوری
پودر دارچین و پودر پسته (برای تزیین)به میزان دلخواه

مراحل تهیه فرنی

  1. برای تهیه فرنی، ابتدا آرد برنج رو الک نموده و سپس در کمی آب سرد حل کنید. برای طرز تهیه فرنی کلیک کنید.

6. رنگینک خرما و گردو

رنگینک یک خوراکی جنوبی و دسری با طبع گرم هست که به خاطر ترکیب خرما و گردو در کنار هم خیلی پرانرژی و مقویه. طعم بسیار لذیذی هم داره.

مواد اولیه تهیه رنگینک
آرد2 پیمانه
کره200 الی 250 گرم
پودر دارچین1 قاشق مرباخوری
پودر هل1/2 قاشق چای خوری
خرمابه میزان لازم (با توجه به میزان ظرف)
گردوبه میزان لازم
پودر نارگیل یا پستهبه میزان لازم (برای تزیین)

مراحل تهیه رنگینک خرما و گردو

  1. ابتدا کره رو داخل ماهی تابه می ریزیم و اجازه می دیم تا با حرارت ملایم آب بشه. میزان کره بستگی به سلیقه خودتون داره. اگر دوست داشتید رنگینکتون کم چرب باشه، 200 گرم و در غیر این صورت 250 گرم کره بهره ببرید. طرز تهیه رنگینک را بخوانید.

7. تارت سیب و دارچین

تارت یکی از دسرهای محبوب و معروف در همه جای جهان و از بین انواع مختلف اون تارت سیب از لذیدترین هاست. ترکیب سیب و دارچین طعم فوق العاده ای به این تارت می ده. تارت سیب و دارچین به عنوان یه شیرینی خانگی و سالم، در فصل سرما و کنار یک فنجان چای برای عصرانه انتخاب خیلی خوبیه.

مواد لازم برای خمیر تارت:
کره150 گرم
پودر قند (نثار)60 گرم
آرد سفید قنادی200 گرم
زرده تخم مرغ1 عدد
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
سیب میانه3 الی 4 عدد
دارچیننصف قاشق مرباخوری
شکر قهوه ای یا شکر سفیدنصف پیمانه
گردوی نگینی خردشده (اختیاری)یک چهارم پیمانه

مراحل تهیه تارت سیب و دارچین

  1. کار رو با آماده کردن مواد داخلی تارت آغاز می کنیم. سیب ها رو شسته و پوست بگیرید و با رنده درشت رنده کنید و داخل تابه ای بریزید و شکر قهوه ای رو بهش اضافه کنید. برای ادامه طرز تهیه تارت سیب و دارچین کلیک کنید.

8. کادایف ترکیه ای

کادایف، یکی از شیک ترین و پرطرفدارترین دسرهای ترکیه ای هست که با توجه به نزدیک بودن سلیقه ایرانی ها به ترک ها، تو ایران هم طرفدارای زیادی داره. مخصوصا اگر با گرم نوش شیر زعفران مصرف بشه.

مواد لازم کادایف
رشته کادایف (تهیه از فروشگاه های لوازم قنادی)150 گرم
کره یا روغن حیوانی50 گرم
پودر قند4 قاشق سوپ خوری
آرد2 قاشق سوپ خوری
نشاسته ذرت4 قاشق سوپ خوری
شکر2 /1 پیمانه
خامه صبحانه200 گرم
پودر هل2 /1 قاشق چای خوری
تخم مرغ1 عدد
شیر3 پیمانه
گلابنصف پیمانه

مراحل تهیه کادایف ترکیه ای

  1. ابتدا کره یا روغن حیوانی رو در ماهی تابه می ریزیم و روی حرارت قرار می دیم تا آب بشه. رشته های کادایف رو به صورت تکه های 2 الی 3 سانتی خرد می کنیم و به کره آب شده اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا رنگ رشته ها طلایی شه؛ بعد از طلایی شدن رشته ها، پودر قند رو به رشته ها اضافه می کنیم. رشته های طلایی و پودر قند رو کمی باهم مخلوط می کنیم و تابه رو از روی حرارت بر می داریم. دستور کامل تهیه کادایف ترکیه ای را بخوانید.

9. کاچی

کاچی، یک دسر با طبع گرم و انرژی زاست و گفته می شه خاصیت درمانی هم داره؛ مخصوصا اگه با روغن حیوانی و زعفران فراوان و انواع مغزها آماده بشه. کاچی برای صبحانه، عصرانه و حتی شاید به عنوان وعده غذای کامل مصرف می شه.

مواد لازم تهیه کاچی:
آرد سفید گندم1 لیوان
نبات آسیاب شده یا شکر یا عسل یا شیره انگور3/4 پیمانه
روغن حیوانی یا روغن جامدنصف پیمانه
کره100 گرم
آب4 لیوان
گلابنصف لیوان
زعفران دم نمودهبه میزان لازم
پودر هل1 قاشق چای خوری
پودر دارچیننصف قاشق چای خوری

مراحل تهیه کاچی زعفرانی

  1. برای تهیه کاچی اول شربت اون رو آماده می کنیم، شکر (یا نبات کوبیده شده یا عسل یا شیره انگور) و آب رو داخل ظرفی مخلوط می کنیم و روی حرارت میانه قرار می دیم تا زمانی که شکر حل بشه. نیازی به جوشیدن زیاد و به قوام رسیدن نیست. وقتی دانه های شکر کاملا حل شد زعفران دم نموده رو اضافه می کنیم. ادامه طرز تهیه کاچی را بخوانید.

10. مسقطی انار

مسقطی یک از دسرها و شیرینی های قدیمی ایرانی و با قدمت 150 ساله هست که خیلی هم محبوبه. در این قسمت طرز تهیه مسقطی با انار که ظاهر خیلی زیبا و مجذوب کنندهی هم داره آموزش داده می شه.

مواد لازم برای تهیه مسقطی انار
آب انار1 پیمانه
شکریک سوم پیمانه
نشاسته گندم2 قاشق غذاخوری
آب2 قاشق غذاخوری
گلاب2 قاشق غذاخوری
کره1 قاشق غذاخوری
خلال پسته و پودر نارگیلبه میزان لازم

مراحل تهیه مسقطی انار

  1. پودر نشاسته را داخل آب سرد حل می کنیم. بعد از اینکه کامل حل شد آن را از یک صافی رد می کنیم تا مطمئن شویم کاملا صاف و زلال است. حتما بابد از آب سرد بهره ببرید تا نشاسته به راحتی حل گردد. برای ادامه طرز تهیه مسقطی انار اینجا کلیک کنید.

11. دسر اناری

دسر اناری، که به صورت ترکیبی از پاناکوتای انار و دانه های انار آموزش داده می شه، یک دسر فوق العاده شیک و دوس داشتنی با ظاهر مجذوب کننده، مناسب برای سفره آرایی شب یلدا هست.

مواد لازم برای تهیه دسر اناری
شیر2 پیمانه
خامه صبحانهیک چهارم پیمانه
پودر ژلاتین یک و نیم قاشق سوپ خوری
شکر6 قاشق سوپ خوری
وانیلیک هشتم قاشق غذاخوری
انار دانه شده دو عدد
پودر ژلهیک بسته
روغن برای چرب کردن قالببه میزان لازم

مراحل تهیه دسر اناری

  1. برای آغاز ابتدا قالب دسر رو با یاری برس و روغن کاور می کنیم. جوری که تمام قسمت های ظرف چرب بشه. این کارو برای این انجام می دیم تا موقع جدا کردن دسر از قالب دچار مشکل نشیم و ژله به راحتی از ظرف جدا بشه. حتماً در قالب های پیچیده این اصل رو رعایت کنید چون ممکنه نتیجه زحماتتون در مرحله آخر از بین بره. ادامه طرز تهیه دسر اناری را اینجا بخوانید.

12. چیزکیک ژله اناری

چیزکیک به علت لایه پنیری که داره، یکی از انواع کیک های محبوب به شمار می ره. چیزکیک ژله اناری که از انار که یک میوه محبوب و بسیار مفید پاییزی هست، بهره می بره، هم خیلی مجذوب کننده و رنگیه و هم برای فصل پاییز دسر مناسبی هست.

مواد لازم برای چیزکیک ژله اناری
بیسکوییت پتی بور2 بسته
کره 125 گرم
پنیر خامه ای ساده200 گرم
خامه صبحانه ساده100 گرم
پنیر ماسکارپونه200 گرم
شیر 1 لیوان
پودر قندنصف لیوان
پودر ژلاتین4 قاشق غذاخوری
ژله انار2 بسته
آب انار یا آب1.5 لیوان
انار دانه شده2 عدد میانه

مراحل تهیه چیزکیک ژله اناری

  1. در اولین مرحله به سراغ تهیه پایه چیز کیکمان می رویم. کره به دمای محیط رسیده را آب کنید. برای این کار از روش بن ماری می توانید یاری بگیرید. راه ساده تر این است که کره را برای یک تا دو دقیقه در تستر یا ماکروفر قرار دهید تا کره از شکل جامد به مایع تغییر حالت دهد. برای ادامه طرز تهیه چیزکیک ژله اناری کلیک کنید.

13. ترافل شکلاتی

ترافل شکلاتی (chocolate truffle) یک دسر خیلی زیبا و مجذوب کننده و جمع وجوره که می شه در طعم ها و رنگ ها و تزئینات خیلی مجذوب کننده و متنوع تهیه کرد. جالبه بدونید ترافل شکلات یک شکلات خیلی گرون و لاکچری محسوب می شه.

مواد لازم برای ترافل شکلاتی
شکلات تخته ای تلخ یا سفید400 گرم
خامه صبحانه200 گرم
ترافل های رنگی برای کاور کردنبه میزان لازم
کپسول شکلاتبه میزان لازم

مراحل تهیه ترافل شکلاتی

  1. ابتدا شکلات ها را با یاری چاقو برش زده و تکه تکه کنید. آن ها را به ظرف مناسب انتقال دهید و خامه را به آن اضافه کنید. کاملاً به هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. برای تماشا ادامه طرز تهیه ترافل شکلاتی کلیک کنید.

14. باسلوق

باسلوق یکی از شیرینی های خیلی خوشمزه و سنتی ایرانی هست که در مناسبت های خاصی مثل شب یلدا و عید نوروز خیلی مورد استقبال واقع می شه. باسلوق رو می تونین بدون هیچ مشکل و دشواری خاصی در خونه تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه باسلوق خانگی
نشاسته گل (گندم)1 لیوان سر پر
آب2 لیوان سر خالی
شکریک و نیم لیوان
جوهر لیمونوک قاشق چای خوری
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
کره25 گرم
گلابنصف لیوان
پودر ژلاتین (دلخواه)1 قاشق مرباخوری سر پر
پودر نارگیلبه میزان لازم
مغز گردوبه میزان لازم

مراحل تهیه باسلوق

1- نشاسته گندم را داخل ظرفی بریزید و یک لیوان آب سرد اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا کاملا حل و رقیق گردد. مخلوط نشاسته و آب را کنار بگذارید و اجازه بدهید حدود 10دقیقه بماند. برای ادامه طرز تهیه باسلوق خانگی کلیک کنید.

15. تزیین پشمک

سفره شب یلدا، باید یه نمایش زیبا و هیجان انگیز از غذاها و خوراکی های رنگارنگ باشه. پشمک یکی از محبوب ترین عناصر سفره شب یلدا محسوب می شه که همه، کوچیک و بزرگ دوسش دارن. پشمک با تزیین های متنوع، در شب یلدا امکان سفره آرایی رو به شکل مجذوب کننده به شما می ده.

مواد لازم برای تزیین پشمک
پشمک سفید، شکلاتی، زعفرانیبه میزان لازم
شکلات چیپسیبه میزان لازم
روبانبه میزان لازم
آبنبات های رنگیبه میزان لازم

تزیین پشمک به شکل سگ پشمالو

برای ساختن سگ پشمالو اول بدن سگ را از یک بیضی بزرگ برای تن، و یک بیضی کوچک تر برای سر، شکل می دهیم. بعد به سراغ ساخت دست و پاها می رویم. می توانید از پشمک با همان رنگ یا پشمک با رنگ دیگر بهره ببرید. چهار بیضی کوچک درست نموده و به بدن سگ وصل می کنیم. برای شکل دادن دم سگ میزان خیلی کمی از پشمک را در دست شکل می دهیم و به انتهای کار اضافه می کنیم. برای تهیه گوش ها نیز به همین شکل دو بیضی یاری می سازیم که در کناره های سر سگ قرار می گیرند. در این مدل تزیین پشمک، بعد از شکل دهی کلی سگ، با اضافه کردن میزانی پشمک روی سطح بدن آن شکل پشمالویی به آن می دهیم تا حجیم به نظر برسد. از روبان یا هر خوراکی تزیینی هم برای گذاشتن قلاده می توان استفاده کرد. در نهایت تزیین چشم و دماغ سگ پشمکی ما هم با یاری شکلات به خاتمه می رسد. برای سایر روش های تزیین پشمک مراجعه کنید.

منبع: اُکالا

به "طرز تهیه 15 دسر پاییزی؛ گرم و خوشمزه????" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه 15 دسر پاییزی؛ گرم و خوشمزه????"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید