راه هایی جهت استفاده از روغن زیتون

به گزارش وبلاگ روزنوشت، روغن زیتون دارای خواص بی شماری است که موجب شده اند این روغن از نظر عامل سودمندی در رتبه ای بالا قرار گیرد. روغن زیتون جدای از اینکه گزینه و انتخابی طبیعی برای آشپزی به شمار میرود، در صنعت زیبایی هم به خوبی

راه هایی جهت استفاده از روغن زیتون

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

روغن زیتون دارای خواص بی شماری است که موجب شده اند این روغن از نظر عامل سودمندی در رتبه ای بالا قرار گیرد. روغن زیتون جدای از اینکه گزینه و انتخابی طبیعی برای آشپزی به شمار میرود، در صنعت زیبایی هم به خوبی کاربرد دارد.

شما می توانید با این روغن آشپزی نموده و آن را وارد برنامه و رژیم زیبایی خود هم نمایید! بله، در خصوص روغن زیتون سبز صحبت می کنم. روغن زیتون مصارف زیادی دارد. می توانید آن را در پختن غذای مورد علاقه خود مورد استفاده قرار دهید و یا به ماده ای ضروری در رژیم زیبایی خود بدل کنید. روغن زیتون ماده ای است طبیعی که از آشپزی خاورمیانه و مدیترانه سرچشمه می گیرد.

روغن زیتون در پخت و پز

می توانید از غذاهای خوشمزه و دهان آب اندازی که روغن زیتون نقش عمده ای در آنها دارد، لذت ببرید. این غذاهای خوشمزه را پخته و اجازه دهید طعم خوش حاصل از چنین غذاهای لذیذ تهیه شده از روغن زیتون با شما سخن گوید!

خوردنی های پنیری

روغن زیتون را روی پنیر و یا ماست ریخته و این ماست یا پنیر را به تمام سطوح نان گندم پیتا بمالید. برای آنکه طعمی تند و عالی به آن ببخشید، می توانید کمی نعناع خرد شده را روی آن بپاشید. میان وعده شما آماده است که با نان پیتا یا سیب زمینی سرخ شده نوش جان گردد!

جنبه خوشایند آن با کمی دستکاری

سبزیجات را با روغن زیتون تفت داده و املتی درست کنید و یا می توانید به روش قدیمی عمل نموده و تنها یک طرف تخم مرغ را سرخ کنید. برای انجام کاری ساده تر، می توانید یک یا دو تخم مرغ را آب پز نموده و آن را به شکل معکبی خرد کنید و با گوجه فرنگی و خیار خرد شده مخلوط نمایید. برای آنکه طعم نهایی را به آن ببخشید، کمی روغن زیتون، نمک و فلفل را روی آن پاشیده و نوش جان کنید!

چاشنی سبز

چرا برای چاشنی دار کردن سالاد از روغن زیتون استفاده نکنیم. جداً هیچ چیزی بهتر از روغن زیتون و آب لیمو نیست! مقداری سرکه را برای تند و تیز کردن و کمی نمک را برای خوش طعم ساختن آن بیافزایید. حتماً عاشق این سالاد خواهید شد!

طعمی خوشگوار

مرغ، گوشت یا ماهی را در روغن زیتون بخوابانید. دیگر ادویه جاتی که برای افزودن بر طعم آن می توان اضافه نمود، سیر، آب لیمو، زنجبیل، فلفل قرمز و زیره سبز می باشند. دیگر نمی توانم گرسنگی را تحمل کنم!

خوراک سیب زمینی

می توانید یک سالاد سیب زمینی درست کنید. سیب زمینی های سفید یا قرمز را آب پز نموده و آنها را به شکل مکعبی خرد کنید. این مکعب ها را به خوبی با روغن زیتون، جعفری خرد شده، پودر زیره و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید. احتیاجی به استفاده از مایونز ندارید، اینطور نیست؟

استفاده های گوناگون از روغن زیتون

رطوبت بخش پوست

روغن زیتون به جهت انعطاف پذیر ساختن پوست از تمام محصولات و ترکیبات بهتر عمل می نماید. بجای لوسیون به اسم مرطوب کننده از آن بهره ببرید. می توانید چند قاشق غذاخوری از آن را به آب گرم در وان حمام هم می توانید اضافه کنید. برای خلاصی از پوسته پوسته شدن پوست و سلولهای مرده پوست، از مخلوط روغن زیتون با شکر بهره برید.

مراقبت های ویژه از موها

چنانچه موهایتان را فر شش ماهه نموده اید، آن را روشن نموده اید و یا موی خود را هر روز در معرض گرمای سشوار و صاف کننده ها قرار داده اید، مطمئناً این مو دچار مشکل شده و بافتی فرفری و مجعد پیدا نموده است. روغن زیتون از خواص عصاره ای خود استفاده نموده تا موهای شما را نرم سازد. آن را به مو زده آنگاه موهایتان را در حوله پیچیده و به مدت 20 تا 30 دقیقه به حال خود رها سازید، و سپس طبق روال همیشگی موهای خود را بشویید. موهای شما براق و صاف خواهد شد. توصیه می گردد به منظور رهایی از خشکی مو، این کار را یک مرتبه در هفته انجام دهید.

بر طرف نمودن خروپف

از شر این صداها خلاص خواهید شد؟ خوب، خوابیدن در کنار کسی که دائماً از خود صدا در می آورد تجربه منحصر بفردی است. به هر حال، بالاخره یاری از راه رسید! جرعه کوچکی از روغن زیتون درست پیش از خواب برای متوقف ساختن آن صداها و سوتهای شبانه بسیار عالی است. استفاده از روغن زیتون بعلاوه جهت رفع نمودن سرفه های هنگام خواب که بسیاری از ما متحمل آن هستیم توصیه می گردد. این روغن به اسم یک روان کننده طبیعی عمل می نماید و به شما یاری خواهد در آرامش و بدون سرفه شبانه به خواب روید.

از بین بردن صدای جیر جیر درب

روغن زیتون یک روان کننده طبیعی است که برای مقابله با صدای جیر جیر درب بسیار یاری می نماید. یک پارچه را به سادگی در روغن زیتون فرو برده و آن را به تمام اطراف لولای درب بمالید. معمولاً برای آنکه از شر صدای جیر جیر درب خلاص شوید ضروری است این کار را دوباره تکرار کنید. با این کار دیگر هیچ صدای غژغژ یا جیر جیری شنیده نخواهد شد.

شگفتی های آن در چوب آلات

درست مثل روغن نارنج، روغن زیتون را می توان جهت جلا دادن چوب در خانه مورد استفاده قرار داد. کمی از آن را بر روی چوب مالیده و درخشش آن را مشاهده کنید. این کار موجب صرفه جویی در هزینه با نداشتن ضرورت جهت خرید تمام آن محصولات جلا دهنده گران قیمت می گردد. چنانچه آن را با چند قطره آب لیمو و یا پرتقال مخلوط کنید، خانه شما بویی خوش خواهد گرفت. به طور مشابه، می توانید از روغن زیتون جهت برق انداختن ظروف استیل بهره ببرید. اگر متوجه شده اید که ظروف استیل شما بی روح و کدر شده اند با این روغن همه کاره آنها را برق بیاندازید.

موهای نرم گربه

گربه کوچولوی شما حتماً از این کار شما خوشش خواهد آمد. روغن زیتون، موهای گربه شما را احیا می نماید. اضافه نمودن یک قاشق چای خوری روغن زیتون به ظرف غذای او موهایش را درخشانتر خواهد ساخت. بعلاوه او را عملاً از بی مو شدن نجات می دهید. گربه تان با غرور راه رفته و موهای نرم و پف نموده خود را به رخ خواهد کشید. با این حال بایستی پیش از بکار بردن روغن زیتون برای موهای گربه دوست داشتنی تان، با یک دامپزشک مشورت کنید.

پاک کننده آرایش

روغن زیتون خواص پاکسازی قابل توجهی داشته، آلودگی را قسمت های عمیق منافذ پوست تان پاک می نماید. برای خلاص شدن از شر آرایش، تمام چیزی که احتیاج دارید، ماساژ روغن زیتون روی پوستتان و سپس پاک کردن آن با یک لیف یا حوله فرو برده در آب ولرم است. بعلاوه می توانید آرایش چشم را با روغن زیتون پاک کنید. به لطف روغن زیتون، صبح روز بعد با چشمانی سیاه شده از خواب بیدار نمی شوید.!

تغذیه ناخنها

یک راه آسان جهت حفظ اثرات مانیکور و پدیکور، پاشیدن روغن زیتون روی کمی پنبه و آهسته مالیدن آن به پوست دور ناخن است.

مواردی که ذکر شد بعضی از روش های شگفت انگیزی بودند که روغن زیتون می توانست در آنها مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از آن را آغاز کنید و از فوائدی که برای شما دارد، بهره برید.

منبع: راسخون

به "راه هایی جهت استفاده از روغن زیتون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه هایی جهت استفاده از روغن زیتون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید