اختصاص 1500 میلیارد تومان برای توسعه گلخانه ها وصنایع تبدیلی

به گزارش وبلاگ روزنوشت، خبرنگاران/لرستان وزیر جهاد کشاورزی گفت: 1500 میلیارد تومان برای توسعه گلخانه ها، صنایع تبدیلی و دامپروی صنعتی در استان در این سفر پیش بینی شده است.

اختصاص 1500 میلیارد تومان برای توسعه گلخانه ها وصنایع تبدیلی

سید جواد ساداتی نژاد، در حاشیه نشست رئیس جمهور با کشاورزان اظهار کرد: لرستان، قطب کشاورزی و دامپروری کشور است.

وی با بیان اینکه پنج درصد اراضی کشاورزی کشور در لرستان قرار گرفته است، اضافه کرد: سالانه سه میلیون تن محصولات کشاورزی در لرستان فراوری می گردد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه 32 درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی قرار گرفته است، مطرح کرد: این درحالیست که لرستان، رتبه اول فراوری محصولات شیلاتی در استان های غیرساحلی و رتبه اول فراوری حبوبات را در اختیار دارد.

ساداتی نژاد بیان نمود : هفت درصد عشایر کشور در لرستان قرار دارند و خوشبختانه در این سفر 54 میلیارد تومان برای ایل راه ها و آبرسانی به عشایر پیش بینی شده است.

وی در ادامه لرستان را بهشت گیاهان دارویی معرفی کرد و با بیان اینکه طرح توسعه گیاهان دارویی در 8000 هکتار از اراضی استان طی چهار سال اجرا می گردد، گفت: برای این مهم 50 میلیارد تومان اعتبار اولیه اختصاص می یابد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه 100 میلیارد تومان برای توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار لرستان پیش بینی شده است، بیان نمود: بعلاوه 200 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های آبزی پروری و 220 میلیارد تومان برای پروژه های نیمه تمام آب و خاک استان در این سفر اختصاص می یابد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه 120 میلیارد تومان برای اجرای طرح های آبخیزداری تخصیص خواهد یافت، گفت: بعلاوه 1500 میلیارد تومان برای توسعه گلخانه ها، صنایع تبدیلی و دامپروی صنعتی در استان در این سفر پیش بینی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اختصاص 1500 میلیارد تومان برای توسعه گلخانه ها وصنایع تبدیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 1500 میلیارد تومان برای توسعه گلخانه ها وصنایع تبدیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید