ابزارهای تامین منابع اقتصادی برای اجرای پروژه های مدیریت شهری معین شد

به گزارش وبلاگ روزنوشت، تهران (پانا) - نمایندگان مردم در مجلس انواع ابزارهای تامین منابع اقتصادی برای مدیریت شهری از سوی شهرداری ها را معین کردند.

ابزارهای تامین منابع اقتصادی برای اجرای پروژه های مدیریت شهری معین شد

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه 3 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان آنالیز بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور با پیشنهاد جعفر قادری در راستای الحاق یک بند به تبصره 4 ماده واحده لایحه بودجه 1401 موافقت کردند.

براساس این بند الحاقی به تبصره 4 ماده واحده لایحه بودجه 1401؛

شهرداری ها می توانند برای اجرای پروژه مدیریت شهری از انواع ابزار تامین منابع اقتصادی و روش های اجرایی مناسب از قبیل منابع اقتصادی، ساخت، بهره برداری و واگذاری (BOT) تامین منابع اقتصادی و ساخت و تملک و بهره برداری (BOO)، طرح و ساخت کلید در دست (EPCF)، ساخت و بهره برداری و مالکیت واگذاری (BOOT)، ساخت و اجاره و واگذاری (BLT)، احیا و بهره برداری و انتقال (ROT)، ساخت و اجاره و بهره برداری (BLO)، مشارکت بخش عمومی و اختصاصی (PPP) با پیش بینی تضمین های کافی اقدام نماید.

آیین نامه اجرایی این بند ظرف مدت 3 ماه مشترکاً به وسیله وزارت کشور و وزارت امور اقتصاد و دارایی با همکاری شورای عالی استان ها و کسب نظر از شهرداری ها تدوین و به تصویب هیات دولت می رسد.

بعلاوه در ادامه نمایندگان با پیشنهاد مجتبی توانگر در راستای الحاق یک جزء به بند(الف) تبصره 4 با 171 رأی موافق، 13 رأِ مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

جزء الحاقی به بند(الف) تبصره 4 بدین توضیح است؛ جزء (1-2) بند (د) تبصره 19 قانون بودجه سال 1396 تنفیذ می شود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ابزارهای تامین منابع اقتصادی برای اجرای پروژه های مدیریت شهری معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابزارهای تامین منابع اقتصادی برای اجرای پروژه های مدیریت شهری معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید