7 استفاده چای کیسه ای در کشاورزی!

به گزارش وبلاگ روزنوشت، قبل از اینکه یک چای کیسه ای دیگر را دور بریزید این پست را بخوانید! چای کیسه ای فقط برای دم کردن چای نیست می توانید از آن در کشاورزی استفاده های شگفت انگیزی بکنید!

7 استفاده چای کیسه ای در کشاورزی!

برگ های چای محتوی 4.15 درصد نیتروژن و سایر مواد معدنی هستند که به تقویت خاک و افزایش مواد معدنی آن یاری می نمایند. این برگ ها بعلاوه باعث بهتر شدن ساختار خاک و افزایش زهکشی آن می شوند. تانیک اسید موجود در برگ های گیاه چای هم باعث کاهش پی اچ خاک می گردد.

استفاده های چای کیسه ای!

1- درست کردن کمپوست!

احتمالا ساده ترین استفاده ای است که می توانید از چای های کیسه ای استفاده شده بکنید. چای های کیسه ای برای استفاده در کمپوست عالی هستند چرا که حاوی نیتروژن اند و باکتری های مفید را جذب می نمایند. اما قبل از اضافه کردن چای کیسه ای به توده کمپوست تان، مطمئن شوید که کیسه آنها پلاستیکی نیست! اگر کیسه از جنس پلاستیک است، کیسه را پاره کنید و فقط برگ ها را به درون مخلوط کمپوست تان بریزید.

2- دفع آفات

اگر در پی روشی ارگانیک و بی ضرر برای دفع آفات گیاهانتان هستید، چای کیسه ای استفاده شده تان می تواند یاری بزرگی به شما بکند! روش کار ساده است! یک چای کیسه ای استفاده شده را درون آب آبیاری گیاهانتان قرار دهید و بعد از اینکه رنگ آب اندکی تغییر کرد، با آن گیاهان را آبیاری کنید و مقداری از آن را هم روی برگ ها اسپری کنید! به همین راحتی! این روش ارگانیک و خوبی برای ترساندن آفات و حتی بیماری ها است! به علاوه ب این کار شما مقداری مواد مغذی هم به خاک داده اید!

3- غذای گیاه

با استفاده از برگ های چای، گیاهان تان را شاد و شاداب نگه دارید! فقط کافی است چند عدد چای کیسه ای استفاده شده را پاره کنید و محتویات آن را اطراف گیاه تان بریزد. با این کار هر بار که گیاهانتان را آبیاری می کنید برگ های چای اطراف آنها با آزاد کردن نیتروژن، گیاهانتا را تغذیه می نمایند. علاوه بر آن این برگ های سحر آمیز ساختار خاک را هم بهبود می بخشند و برای کرم خاکی ها غذایی لذیذ می شوند!

4- تغذیه گیاهان اسید دوست

سرخس ها و تعداد زیاد دیگری از گیاهان خانگی خاک اسیدی را می پسندند. گیاهان اسید دوستتان را با چای کیسه ای تغذیه کنید! کیسه چای های کیسه ای استفاده شده را باز کنید و برگ های چای را درون خاک گلدان گیاهان اسید دوستتان بریزید. این برگ ها به آرامی پی اچ خاک را پایین می آورند و هم چنین مواد معندنی و مغذی برای گیاهانتان فراهم می نمایند.

5- سرعت بخشیدن به فرآیند کمپوست

یک چای پر رنگ با استفاده از چای های کیسه ای استفاده شده دم کنید و بعد از سرد شدن، چای و کیسه هاا را روی تود ه کمپوست بریزید. برگ های چای به فرآیند فراوری کمپوست سرعت می بخشد چرا که حاوی نیتروژن هستند و بعلاوه ترکیب کمپوست شما را اسیدی می نمایند.

6- تغذیه طبیعی گیاهان گلدانی

فقط کافی است یک چای کم رنگ با این چای کیسه ای های استفاده شده درست کنید و به جای آب آبیاری از آن بهره ببرید. برگ های چای دم نموده محلول شگفت آوری برای تغذیه گیاهان درست می نمایند چرا که حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی، کربوهیدرات و دیگر مواد مقوی برای گیاه هستند و به رشد بهتر گیاهان یاری می نمایند.

7- تشویق گل های رز!

زر ها عاشق برگ چای هستند. چند چای کیسه ای استفاده شده را پاره کنید و برگ ها را در اطراف گیاهان رزتان بریزید تا آنها را تشویق و تقویت کنید! به یاد داشته باشید که رزها تانیک اسید را بسیار دوست دارند و این اسید به طور طبیعی در برگ های چای وجود دارد!

پس دفعه دیگری که چای کیسه ای دم کردید آن را دور نریزید و از برگ های جادویی چای برای شاداب کردن گیاهانتان بهره ببرید!

منبع: فوت و فن

به "7 استفاده چای کیسه ای در کشاورزی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 استفاده چای کیسه ای در کشاورزی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید