کِشتی هایت را آتش بزن

به گزارش وبلاگ روزنوشت، عادل فردوسی پور در کتاب هنر شفاف اندیشیدن، داستان جالبی را ترجمه نموده است: در قرن سوم پیش از میلاد، ژنرال ژیانگ یو، ارتش خود را از رود یانگ تسه عبور داد تا با امپراتوری کین نبرد کند. در حالی که لشکریان او خوابیده بودند، دستور داد تمام کشتی ها را آتش بزنند. روز بعد به سربازانش گفت: حالا فقط یک گزینه و انتخاب دارید، بجنگید تا پیروز شوید.

کِشتی هایت را آتش بزن

پرسپولیس در این سال ها، هر چه جام بود را با کوشش های مدیران، بازیکنان و مربیانش گرفت و به ویترین افتخارات خود دوخت. آن ها کلی جام قهرمانی در اختیار دارند و می توانند تا سال ها، باد به غبغب بیندازند و با غرور در خصوص این افتخارات حرف بزنند اما مغرور شدن به افتخارات گذشته، قهرمانی جدیدی نصیب تان نمی کند. این، همان راز بزرگی است که بازیکنان پرسپولیس به آن پی برده اند. آن ها قبل از هر ملاقات بزرگ، کشتی های شان را آتش می زنند تا بدانند هیچ راهی غیر از جنگیدن و برنده شدن، باقی نمانده است. هرگز نمی توانند به گذشته فکر نمایند و فقط باید برای آینده بجنگند. راه نجاتی جز جلو رفتن و مبارزه کردن در میان نیست.

اتفاقاً در بخش دیگری از همین فصل کتاب آمده: اینکه فکر کنی گزینه ای مجانی وجود دارد یک توهم است؛ هر گزینه ای قیمتی دارد اما برچسب قیمت شان پنهان از دیدگان توست.

یحیی گل محمدی با همین رازهای ساده و راهکار های اجرایی، موفقیت را معنا نموده است. بعضی هنوز فکر می نمایند پرسپولیس فقط برنده جنگ های داخل زمین است اما آن ها هرگز داخل رختکن پرسپولیس نبودند؛ جایی که بازیکنان این تیم، قبل از هر بازی فقط به فکر جام بعدی هستند. همان تفکری که پپ گواردیولا را برای همواره به تاریخ فوتبال سنجاق کرد.

زلاتان ابراهیموویچ مهاجم پیشین بارسلونا در خصوص پپ، خاطره جالبی دارد: بعد از یک قهرمانی، به رختکن برگشتیم و مشغول شادی بودیم که گواردیولا آمد و گفت جشن گرفتن را تمام کنید، باید از همین حالا برای جام بعدی نقشه بکشیم!

پرسپولیسی ها چنین تفکری دارند و اگر امروز قهرمان شدند، باید به یاد بیاوریم کوشش و تمرکز روی موفقیت های بعدی، آن ها را همواره روی سکو نگه می دارد.

*روزنامه نگار

منبع: ایران ورزشی

منبع: خبرگزاری پانا

به "کِشتی هایت را آتش بزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کِشتی هایت را آتش بزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید