نویسنده خارجی می نویسد، تا در فضای غیر هنری خود را اثبات کند، هنر ایرانی دارای باطنی پر معنا و عمیق است

به گزارش وبلاگ روزنوشت، سهیل اسعد، مجری تلویزیون و دبیر این دوره جشنواره فیلم عمار در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در نمایشگاه کتاب 1402 بیان نمود: هنر ایران همانند هنر هر تمدن و فرهنگ و جامعه ای دارای اهمیت است. به هر حال هنر روح زیبایی یک ملت را به نمایش می گذارد و تمایز هنر ایرانی با سایر هنرها این است که از فضای سوری و ظاهری گذشته و توانسته از زیبایی های معنای زندگی استفاده کند. لذا می بینیم که در هنر، هنرمندان ایران بعد از نگاه به جمال ظاهری، باید نشست و تفکر کرد که زیبایی باطنی چه معنایی دارد. در سینما، رمان، ادبیات و ... این زیبایی باطنی رسالت هنر را تکمیل می نماید. ایرانیان روحیات لطیفی دارند پس در پی آن درک عمیقی نیز از هنر دارند و حرکات هنری از روح لطیف هنر ایرانی سرچشمه می گیرد.

نویسنده خارجی می نویسد، تا در فضای غیر هنری خود را اثبات کند، هنر ایرانی دارای باطنی پر معنا و عمیق است

وی اضافه کرد: در ایام جوانی بسیار کتاب های هنری می خواندم، در واقع فقط هنر می خواندم. با مرور زمان چون رشته من فلسفه است؛ بیشتر از فضای هنر به سمت فلسفه هنر رفته ام. البته بخاطر کارم پس از ورود به تلویزیون کتاب هایی راجب تلویزیون و سینما مطالعه کردم. به نظرم طراحی جلد و گرافیک کتاب های ایرانی برای ایران خوب است اما هنوز در فضای بین المللی نیازمند رشد و ارتقا است و در حال حاضر فرصت رقابت با خارجی ها را ندارد.

این مجری تلویزیون درباره معضل تألیف در هنر کشور اعلام کرد: ایرانی ها هنر را در خود هنر نشان می دهند. وقتی که شما هنرمند هستید و از هنر خود استفاده می کنید و حرف خود را با این راه حل نشان می دهید، همین کافیست. دیگران که نظریه پردازی می نمایند و می نویسند، بخاطر این است که می خواهند در فضای غیر هنری چیزی را به نمایش بگذارند. رسالت هنر در این است که هنرمند بتواند با هنر خود این موضوع را اثبات کند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نویسنده خارجی می نویسد، تا در فضای غیر هنری خود را اثبات کند، هنر ایرانی دارای باطنی پر معنا و عمیق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نویسنده خارجی می نویسد، تا در فضای غیر هنری خود را اثبات کند، هنر ایرانی دارای باطنی پر معنا و عمیق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید