هشدار ایران درباره تغییر سطح همکاری با آژانس

به گزارش وبلاگ روزنوشت، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین، در واکنش به شرط دولت جدید آمریکا برای بازگشت به برجام، نسبت به تغییر سطح همکاری ایران با آژانس هشدار داد.

هشدار ایران درباره تغییر سطح همکاری با آژانس

کاظم غریب آبادی، روز پنجشنبه با انتشار توئیتی نوشت: همکاری و حسن نیت، یک خیابان دو طرفه است و نه یک بولوار یک طرفه.

او با بیان اینکه قانون جدید مجلس شورای اسلامی، فرصت دیگری را برای حفظ همکاری کاملا بی سابقه و چشمگیر با آژانس بین المللی انرژی اتمی از طریق برداشتن تحریم ها فراهم کرده است خاطر نشان کرد: امیدواریم فرصت ها از دست نروند، چرا که همکاری فوق العاده کنونی به همکاری عادی باز می شود.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دیروز در نشست خبری گفت رئیس جمهوری بایدن روشن کرده است که اگر ایران به اجرای کامل تعهدات خود در برجام بازشود، ایالات متحده همان کار را خواهد کرد و از آن به عنوان سکویی برای یک توافق درازمدت تر و قوی تر شامل سایر مسایل دیگر استفاده کنیم.

بلینکن با بیان اینکه ما هنوز راه زیادی برای رسیدن به آن داریم،مدعی شده است: ایران در چندین زمینه به این توافق پایبندی ندارد، آنها باید به تبعیت از تعهداتشان بازگردند و ما نگاه می کنیم که آیا عمل کرده اند یا خیر. هنوز که به این مرحله نرسیده ایم.

یک مقام دفتر ریاست جمهوری فرانسه هم به تازگی بدون اشاره به اینکه این دولت آمریکا بود که از توافق بطور غیرقانونی و یکجانبه خارج شده است، گفت که قبل از بازگشت آمریکا به برجام، ایران باید به این توافق پایبند شود.

منبع: فرارو

به "هشدار ایران درباره تغییر سطح همکاری با آژانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ایران درباره تغییر سطح همکاری با آژانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید