هزینه خرید اشتراک آیفون به صورت ماهانه چقدر خواهد بود؟

به گزارش وبلاگ روزنوشت، از زمانی که اعلام شد اپل میخواهد گوشی های خود را به صورت اشتراکی به فروش برساند، این پرسش فکر کاربران را به خود مشغول کرد که هزینه خرید اشتراک آیفون به صورت ماهانه چقدر خواهد بود؟ در این مطلب به آنالیز این موضوع خواهیم پرداخت.

هزینه خرید اشتراک آیفون به صورت ماهانه چقدر خواهد بود؟

اپل برای اینکه بتواند گوشی های آیفون خود را به دست کاربران بیشتری برساند، این اواخر تصمیم گرفت روش هوشمندانه ای را برای فروش آن ها در نظر بگیرد. ظاهرا گوشی های آیفون و بعدها سایر محصولات سخت افزاری شرکت آمریکایی قرار است به صورت اشتراکی به فروش برسند. این یعنی کاربران دیگر گوشی را به صورت کامل خریداری نمی نمایند بلکه حق اشتراک آن ها را می پردازند و در ازای پرداخت مبلغی به صورت ماهانه می توانند از گوشی استفاده نمایند.

طبیعتا وقتی چنین موضوعی مطرح می گردد یکی از بزرگ ترین پرسش هایی که می تواند فکر کاربران را به خود مشغول کند این است که خرید اشتراک آیفون به صورت ماهانه چقدر هزینه در پی خواهد داشت؟ به خصوص اینکه اگر بخواهید طولانی مدت از گوشی خود بهره ببرید، آیا پرداخت اشتراک به صورت ماهانه اصلا صرفه مالی دارد؟ مارک گورمن که در وب سایت معتبر بلومبرگ نیز مشغول به کار است، تحلیل خود خود را در پاسخ به این پرسش اعلام کرد و گفت که اپل امکان دارد چه هزینه ای را به عنوان حق اشتراک خرید آیفون به صورت ماهانه از کاربران دریافت کند.

طبق گفته های گورمن، ظاهرا خرید گوشی های آیفون به صورت اشتراک ماهانه صرفه مالی خواهد داشت. نه تنها برای اپل که به این صورت هم کاربران بیشتری جذب می نماید و هم سود خوبی به جیب می زند بلکه برای خود کاربران حتی در صورتی که بخواهند طولانی مدت از گوشی خود استفاده نمایند. او در پیش بینی خود از قیمت اشتراک آیفون های تازه گفت که آیفون 13، 13 پرو و 13 پرو مکس برای مثال به ترتیب 35، 45 و 50 دلار به صورت ماهانه قیمت گذاری خواهند شد. این مبالغ اندکی کمتر از هزینه ای هستند که یک کاربر عضو برنامه ارتقای آیفون پرداخت می نماید.

برنامه ارتقای آیفون به کاربر اجازه می دهد هر سال، گوشی آیفون خود را ارتقا دهد. در حال حاضر اگر به مدت سه سال بخواهید عضو این برنامه باشید، برای خرید آیفون ها با این مبالغ گفته شده به صورت ماهانه، در نهایت باید برای آیفون 13، 13 پرو و پرو مکس به ترتیب 1260، 1620 و 1800 دلار بپردازید. این گوشی ها در حال حاضر در مدل پایه خود 800، 1000 و 1100 دلار قیمت گذاری شده اند. حال با در نظر گرفتن این موضوع، ارزشش را دارد که به وسیله این برنامه، آیفون بخرید؟

البته این حق عضویت باعث می گردد به سرویس +AppleCare هم دسترسی داشته باشید که هزینه اشتراک نسخه استاندارد آن برای آیفون 13 150 و نسخه پریمیوم آن با پشتیبانی از دزدیده شدن و گم شدن، 220 دلار است. اپل می تواند اشتراک دو ساله هم برای آیفون ها در نظر بگیرد که در حال حاضر در برنامه ارتقای آیفون وجود دارد. در این حالت با مبالغ گفته شده کاربر در نهایت برای آیفون 13 840 دلار، 13 پرو 1080 دلار و 13 پرو مکس 1200 دلار پرداخت خواهد نمود. در مقایسه با خرید کامل آیفون با پرداخت قیمت اصلی آن ها این افزایش هزینه خیلی هم به چشم نمی آید و اتفاقا به صرفه هم هست.

استفاده از کلمه اشتراک یعنی کاربر در واقع گوشی خود را از اپل اجاره می نماید به جای اینکه آن را کاملا خریداری کند. فقط چون مدت زمان زیادی برای پرداخت هزینه آن می پردازد، در واقع سود آن را هم پرداخت می نماید. بنابراین هرچه بیشتر از آیفون بهره ببرید، بیشتر ضرر خواهید کرد. باید فقط یک سال یا نهایتا دو سال از گوشی بهره ببرید، آن را به اپل پس بدهید و یک گوشی تازه با اشتراک تازه تهیه کنید. در این صورت هم اپل هر سال گوشی های خود را می فروشد و هم شما مبلغ کمتری برای خرید هر آیفون می پردازید.

گورمن بعلاوه به این موضوع نیز اشاره داشت که این قیمت ها دقیق نیستند اما کاملا هم منطقی به نظر می رسند. متأسفانه نمی توانیم تا زمانی که خود اپل چیزی در این رابطه منتشر نکند، بگوییم حتما خرید اشتراکی آیفون خوب است یا بد. البته اپل میخواهد کنفرانس توسعه دهندگان خود را در تاریخ 6 ژوئن برگزار کند (16 خرداد). انتظار می رود در آن رویداد که احتمالا از iOS 16 رونمایی می گردد، اطلاعات خوبی در رابطه با خرید اشتراکی آیفون ها کسب کنیم.

فکر می کنید خرید آیفون به صورت اشتراکی به صرفه تر است یا خرید آن به صورت یکجا؟

منبع: Toms Guide

منبع: دیجیکالا مگ

به "هزینه خرید اشتراک آیفون به صورت ماهانه چقدر خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه خرید اشتراک آیفون به صورت ماهانه چقدر خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید