مسابقات کتاب سه دقیقه ای در کردستان با معرفی نفرات برتر به کار خود سرانجام داد

به گزارش وبلاگ روزنوشت، خبرنگاران/کردستان مرحله استانی مسابقات کتاب سه دقیقه ای امروز ،13 بهمن ماه با معرفی نفرات برتر به کار خود انتها داد.

مسابقات کتاب سه دقیقه ای در کردستان با معرفی نفرات برتر به کار خود سرانجام داد

اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی کردستان در اختتامیه مسابقات ملی کتاب سه دقیقه ای که امروز، 13 بهمن ماه به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در یک سال اخیر زندگی تمام انسان ها در سراسر جهان را تحت شعاع خود قرار داده است و این امر موجب تغییر و تحول در سبک زندگی انسان ها شده است.

وی اضافه کرد: در این شرایط سخت کسانی می توانند پیروز باشند که بخشی از زمان فراغت خود را به مطالعه کتاب های مختلف اختصاص داده باشند و همین امر تحمل شرایط کنونی را برای آنان تسهیل کرده است.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان کتاب را یکی از مهم ترین ابزارهای کار دانشجویانی دانست و بیان نمود: اگر دانشجویان و اساتید به طور اخص و عموم جامعه به طور کلی با کتاب و کتابخوانی مأنوس شوند هم موجبات ارتقای فرهنگ جامعه فراهم شده و هم کشور در جهت رشد و توسعه قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری مسابقات ملی کتاب سه دقیقه ای جهاددانشگاهی کردستان بسط و گسترش فرهنگ کتابخوانی، مأنوس کردن جامعه به ویژه دانشجویان با کتاب و به اشتراک گذاری تجربیات کتابخوانی دانشجویان بوده است.

اسدی با اشاره به تأثیرات مثبت مسابقات ملی کتاب سه دقیقه ای گفت: بیان خلاصه کتاب در سه دقیقه هم موجب بهره مند شدن مخاطبان از محتوای کتاب شده و هم مهارت خلاصه نویسی، اعتماد به نفس و توانایی مذاکره وانتقال مفاهیم را در دانشجویان ارتقا می دهد.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان به عنوان قشر جوان جامعه الگوی سایر اقشار جامعه هستند، اظهار کرد: اگر قشر دانشجو و فرهیخته و الگوی جامعه بیشتر با کتاب مأنوس باشند، موجب الگوسازی برای سایر افراد جامعه خواهد شد و این امر به ارتقای سطح فرهنگ جامعه کمک خواهد کرد.

اسدی در پایان با تقدیر از مشارکت کتابخانه های عمومی استان در برگزاری این برنامه فرهنگی یادآور شد: از معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی در برگزاری این برنامه های متنوع فرهنگی برای قشر دانشجوی جامعه نیز تقدیر می کنیم.

گفتنی است؛ در پایان اولین دوره مرحله استانی مسابقات ملی کتاب سه دقیقه ای براساس رأی هیأت داوران معصومه دین محمدی با معرفی کتاب جنگ چهره زنانه ندارد و پرستو قراعی با معرفی کتاب ناشناخته ماندگان به عنوان نفرات برگزیده منتخب شده و به مرحله کشوری مسابقات راه یافتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مسابقات کتاب سه دقیقه ای در کردستان با معرفی نفرات برتر به کار خود سرانجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقات کتاب سه دقیقه ای در کردستان با معرفی نفرات برتر به کار خود سرانجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید