قیمت واقعی گوشت اعلام شد؛ علت گرانی گوشت چیست؟

به گزارش وبلاگ روزنوشت، مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: علی رغم توزیع 60 تن گوشت منجمد در تهران و فرایند کاهشی قیمت دام، نرخ گوشت همچنان بالاست.

قیمت واقعی گوشت اعلام شد؛ علت گرانی گوشت چیست؟

به گزارش وبلاگ روزنوشت، افشین صدردادرس گفت: علی رغم توزیع روزانه 60 تن گوشت منجمد در تهران، قیمت همچنان بالاست که این امر بیانگر سودجویی دلالان و واردکنندگان است چرا که منافع واردکنندگان در خدمت واردات گوشت است.

به گفته او، قیمت کنونی هر کیلو بره نر 65 تا 70 هزارتومان و میش 25 تا 30 هزارتومان است که براین اساس باید هر کیلو گوشت حداکثر 150 هزار تومان و گوشت چرخ نموده 70 هزار تومان در بازار توزیع گردد که متاسفانه گوشت بالای 200 هزار تومان و گوشت چرخ نموده 170 تا 180 هزار تومان عرضه می گردد که این موضوع ارتباطی به دامدار ندارد.

مدیر عامل اتحادیه دام سبک گفت: بنابر گزارش اعلامی استان های غربی بین 4 تا 5 میلیون راس دام آماده عرضه در این استان هاست که به علت شرایط خشکسالی، نبود علوفه در مرتع و کاهش تقاضا در بازار هر چه سریع تر باید از این استان ها خارج گردد.

بنابر آمار اعلامی اتحادیه و تشکل های فراوریی سالانه یک میلیون تن گوشت قرمز مورد احتیاج کشور است که طی سال های قبل 800 تا 850 هزار تن به وسیله فراوری داخل و مابقی واردات تامین می شد که با افزایش بهره وری و فراوری در داخل دیگر احتیاجی به واردات نداریم.

منبع: فرارو

به "قیمت واقعی گوشت اعلام شد؛ علت گرانی گوشت چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت واقعی گوشت اعلام شد؛ علت گرانی گوشت چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید