قرارداد فراوری 200 اتوبوس برقی با شهرداری منعقد می گردد

به گزارش وبلاگ روزنوشت، سورنا ستاری امروز در مراسم آئین بهره برداری از طرح های معاونت علمی و فناوری که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار گردید، گفت: در حال حاضر 5 هزار و 800 شرکت دانش بنیان در کشور مشغول به فعالیت هستند. علاوه بر شرکت های دانش بنیان، شرکت های خلاقی هم فعالیت می نمایند که جمعاً با هم به هفت هزار شرکت می رسند.

قرارداد فراوری 200 اتوبوس برقی با شهرداری منعقد می گردد

ستاری با اشاره به پروژه های در حال افتتاح این معاونت گفت: مطالعات رصدخانه برای انتخاب نقطه درست به صورت کلی 6 سال زمان برده و در نهایت قله گرگش کاشان برای راه اندازی رصدخانه انتخاب شد.

وی با بیان اینکه 70 درصد عملیات اجرایی این رصدخانه طی 4 سال گذشته اجرا شده، گفت: این پروژه عظیمی است و نمونه فخر ملی به تعداد می رود.

به گفته وی، وزن تلسکوپ رصدخانه کاشان 90 تن است که دقت بالایی دارد؛ علاوه بر این تلسکوپ تجهیزات حرفه ای هم در رصدخانه نصب شده که اکنون قابل بهره برداری است.

راه اندازی 30 خانه خلاق تا سرانجام سال

ستاری با اشاره به راه اندازی خانه های خلاق و نوآور گفت: تا به امروز 11 خانه خلاق و نوآور با همکاری بخش خصوصی و سازمان میراث فرهنگی راه اندازی شده است و تا سرانجام سال 30 خانه خلاق راه اندازی می گردد.

وی با بیان اینکه تا به امروز خانه های قدیمی به رستوران یا هتل تبدیل می شدند، گفت: اکنون با راه اندازی این خانه های خلاق، شتاب دهنده و استارت آپ ها در آن مستقر می شوند.

وی اضافه کرد: به واسطه خانه های خلاق، صنایع خلاق همانند صنایع دستی، مد و پوشاک طراحی و معماری ساختمان، انیمیشن، فیلم و … براساس تکنولوژی پیش می فرایند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: اکنون در جهان صنایع خلاق بازاری برابر با دو هزار و 700 میلیارد دلاری دارند. چه بهتر که استارت آپ ها و شتاب دهنده ها به این حوزه ورود نمایند تا براساس تکنولوژی این صنایع به پیشرفت برسد.

ستاری در ادامه با اشاره به راه اندازی خانه های نوآوری و فناوری I-Hit اعلام نمود: ما توانستیم طی چند سال اخیر خانه های نوآوری و فناوری را که مقصد صادراتی ما هستند در کشورهای چین، کنیا، سوریه راه اندازی کنیم.

تفاهم نامه 200 اتوبوس برقی با شهرداری منعقد می گردد

ستاری با بیان اینکه اتوبوس برقی با همکاری شرکت دانش بنیانی در دانشگاه تهران و یک شرکت خودروسازی فراوری و امروز رونمایی شد، گفت: قرار است 200 اتوبوس برقی براساس تفاهم نامه ای با شهرداری به فراوری برسد.

وی در ادامه با اشاره به برج نوآوری در کرمانشاه گفت: این برج یکی از شاخص ترین ساختمان ها در کرمانشاه است که با حمایت جهاد دانشگاهی راه اندازی شده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تأکید کرد: در این برج استارت اپها و شرکتهای دانش بنیان فعالیت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "قرارداد فراوری 200 اتوبوس برقی با شهرداری منعقد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد فراوری 200 اتوبوس برقی با شهرداری منعقد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید