صدور موافقت اولیه پیاده سازی گردشگری کشاورزی در سبزوار

به گزارش وبلاگ روزنوشت، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، صدور موافقت اولیه پیاده سازی گردشگری کشاورزی در سبزوار صورت پذیرفت.

صدور موافقت اولیه پیاده سازی گردشگری کشاورزی در سبزوار

محمدعلی ابراهیمی دوست، رئیس اداره میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی سبزوار اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده موافقت اولیه مزرعه توریستی کشاورزی در زمینی به مساحت 500 هکتار در محور سبزوار نیشابور صادر شده است.

وی ادامه داد: توریستی کشاورزی یکی از فرصت ها و ظرفیت های توریستی شهرستان سبزوار است که بهره برداری از آن در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی سبزوار اضافه نمود: در این طرح توریستی با تعامل بین کشاورز و توریست تجربه فعالیت های کشاورزی، دامداری، پرورش ماهی و... در معرض دید توریستان قرار می گیرد.

ابراهیمی دوست یادآور شد: توریستی کشاورزی به عنوان یکی از شاخه های نوین توریستی ارتباط عمیق و مستقیم با محیط روستایی دارد و با بهره گیری از فعالیت های کشاورزی میتوان شاهد توسعه پایدار یک منطقه بود.

وی با اشاره به آب و هوای سبزوار و شرایط این شهرستان برای توریستی کشاورزی بیان کرد: هوای سبزوار به علت قرار داشتن شهر در میان ارتفاعات شمالی و جنوبی، عمدتاً کوهستانی و معتدل است، اما در قسمتهای جلگه ای هوا گرمتر است و باید گفت که بهار و پاییز فصل های مناسب تری برای سفر به این شهر هستند.

ابراهیمی دوست توضیح داد: این شهرستان با دارا بودن منطقه ها کوهستانی و کویری پوشش گیاهی متنوعی دارد و در منطقه ها کوهستانی گونه های بوته ای و درختچه ای مثل ریواس، آویشن، درمنه و… بیشتر دیده می گردد. اراضی دشتی منطقه پروند سبزوار نیز با پوشش گیاهی بیابانی دارای گونه های شاخص تاغ، گز، بنه، بومادران، بادام کوهی و قیچ است.

منبع: همگردی

به "صدور موافقت اولیه پیاده سازی گردشگری کشاورزی در سبزوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور موافقت اولیه پیاده سازی گردشگری کشاورزی در سبزوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید