تنگه چاکاویر یکی از جاذبه های گردشگری قشم به شمار می رود

به گزارش وبلاگ روزنوشت، سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تنگه چاکاویر یکی از جاذبه های گردشگری قشم به شمار می رود.

تنگه چاکاویر یکی از جاذبه های گردشگری قشم به شمار می رود

تنگه چاکاویر در نزدیکی روستای گوران بوده و بهتر است با یک لیدر از روستا به سمت تنگه حرکت کنید که این مسیر حدود نیم ساعت پیاده روی دارد. اما مسیر آن آنقدر زیبا و چشم نواز است که اصلا خسته نماینده نیست. بعلاوه، قبل از حرکت بهتر است که به وسیله سامانه هواشناسی از مطلوب بودن هوا اطمینان پیدا کنید تا روز خوبی را برای خود رقم بزنید. معمولا برترین فصل سفر در بیشتر منطقه ها و شهرهای ایران فصل بهار یا پاییز است. جزیره قشم بخاطر آب و هوای گرمسیری، علاوه بر بهار و پاییز، در فصل زمستان هم یکی از برترین مقاصد گردشگری است.

این تنگه بر اثر فرسایش لایه ها با باد و آب در طی میلیون ها سال شکل گرفته و از آنجا که مقاومت لایه ها با یکدیگر بسیار فرق دارد، حفره ها و حوضچه های گوناگونی در این تنگه بوجود آمد. در این اواخر از روستای گوران تا چاکاویر تابلوی راهنما برای پیدا کردن آسان تر مسیر نصب شد ولی با این حال احتیاج است با راهنمای محلی به تنگه چاکاویر بروید. اگر بتازگی در منطقه باران آمده باشد، می توانید از شنا در حوضچه های زیبای تنگه چاکاویر لذت ببرید که پر از آب شیرین باران شده اند. از همان ورودی تنگه، برای رفتن به نقاط بالاتر و دل تنگه باید دست به سنگ شوید و با احتیاط بالا بروید و در صورت امکان از بقیه یاری بگیرید. مراقب سلامت خود و بعلاوه طبیعت و صخره های نازک تر و آسیب پذیرتر باشید.

همینطور که از صخره ها بالا می روید و به سمت دل تنگه حرکت می کنید، مسیر صعب العبورتر می گردد و تقریبا دیگر راهی برای جلوتر رفتن وجود ندارد خصوصا اگر باران آمده باشد و حوضچه ها پر از آب باشند. در مسیر تنگه چند چاه آب شیرین وجود دارد که محلی ها در فصول گرم سال از آنها استفاده می نمایند . قطعا زیبایی های این تنگه بعد از بارندگی بسیار بیشتر از فصول گرم سال است، چون تمام حوضچه ها پر از آب می شوند و صخره ها به سبب جنسشان رنگی سبز آبی و زیبا به خود می گیرند. سکوت و آرامش منطقه از دیگر جذابیت های این تنگه است. وقتی در سکوت تنگه با تمرکز اشکال صخره ها را به دیدن می نشینید، روحتان سرشار از آرامش می گردد و صدای آواز پرندگان محلی گوش هایتان را نوازش می دهد.

منبع: همگردی

به "تنگه چاکاویر یکی از جاذبه های گردشگری قشم به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنگه چاکاویر یکی از جاذبه های گردشگری قشم به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید