تا صحبت از جام جهانی می گردد متولیان بلیت بازی ها را مونوپل می نمایند!

به گزارش وبلاگ روزنوشت، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: گردشگری در دو سال گذشته بسیار آسیب دیده و بخش خصوصی در این شرایط توانسته است خود را سرپا نگه دارد.

تا صحبت از جام جهانی می گردد متولیان بلیت بازی ها را مونوپل می نمایند!

به گزارش وبلاگ روزنوشت به نقل از تین نیوز حرمت الله رفیعی اضافه نمود: گردشگری به جایی نخواهد رسید مگر با همت اصحاب رسانه و فعالیت و مطالبات رسانه برای ترقی صنعت گردشگری بسیار موثر است.

وی در خصوص فعالیت فروشندگان آنلاین گفت: تمام دفاتری که پروانه کسب دارند باید جوابگوی مردم و مسئولیت پذیر باشند. بستگی دارد مردم از کجا بلیت تهیه نمایند. باید از جایی که دارای شناسنامه است و معتبر است بلیت تهیه شود تا از تقلبی بودن آن جلوگیری شود.

وی ادامه داد: نباید اسیر تبلیغاتی شد که قیمت ها را غیر واقعی اعلام می نمایند. قیمت ها ثابت است و اگر جایی تفاوت قیمت وجود داشته باشد و ارزانتر از دفاتر معتبر بلیت بفروشد، یک جای کار می لنگد. همه دفاتر می توانند آنلاین باشند.

تا ایرلاین و آژانس تبانی ننمایند گرانفروشی بلیت اتفاق نمی افتد

رفیعی در پاسخ به سوال خبرنگار تین نیوز که برای مواردی شبیه لغو پروانه الی گشت به علت گرانفروشی، چه اقدامات پیشگیرانه ای صورت گرفته است؟ گفت: الی گشت یکی از از دفاتر ماست و خود را ملزم به دفاع از دفاتر می دانیم. البته نه دفاع ناحقی که در آن حقوق مردم ضایع شود.

او تاکید نمود: با سازمان هواپیمایی کشوری هم صحبت داشته و پرسیده ایم که آیا اگر در دوائر دیگر هم تخلف صورت بگیرد، پروانه آن را سه ماه تعلیق می کنید؟ آیا آنالیز نموده اید که واقعا گرانفروشی می نمایند؟ توقع ما این است که به الی گشت یاری شود و فکر می کنم به آن یاری شد. به نظر من هیچ گرانفروشی صورت نمی گیرد مگر اینکه دست یک آژانس و دست یک ایرلاین در دست هم باشد و با هم تبانی نمایند.

رفیعی ادامه داد: برای راه اندازی یک آژانس راه های راحت تری هم وجود دارد و احتیاج به فضاسازی نیست. نباید اینقدر فضا را ملتهب کرد. آیا ایرلاین به الی گشت اجازه داده است یا نه؟ اگر اجازه داده ضروری است آن ایرلاین هم مثل همین دفتر تنبیه و تعلیق شود. باید منصفانه رفتار کرد. گرچه بلافاصله هم از مدارک خواستند و اطلاعات خواستند و جبران کردند. از نهادهای نظارتی تشکر می کنم که رسیدگی کردند و حقوق مردم مسترد شد.

وی اضافه نمود: تا زمانی که دولت، خودش را مجری بداند هیچ پیشرفتی حاصل نمی شود. دولت نمی خواهد تصدی گری را واگذار کند و بقای خود را به داشتن تصدی گری مرتبط می داند. تا زمانی که دولت تصدی گری را در اختیار دارد و مجری و ناظر هر دو یکی هستند هیچ اتفاقی نمی افتد و مسائل به قوت خود باقی است. این امکان پذیر نیست که بازرسی، تصدی گری، رسیدگی به شکایات و صدور و تمدید مجوز در اختیار دولت باشد.

تا الان هیچ مجوزی برای فروش بلیت و تور جام جهانی صادر نشده

رفیعی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص جام جهانی، تورهایی که برای جام جهانی تبلیغ می نمایند را بدون مجوز دانست و اظهار کرد: صادر نشده، هتلی رزرو نشده، برای پرواز مذاکره نشده، بلیت بازی تحویل داده نشده و نرخ تور جام جهانی هم معین نشده است بنابراین تبلیغاتی که می شود غیر واقعی است.

او اضافه نمود: انجمن صنفی نمایندگان خود را به قطر فرستاده که با دو سه ایرلاین مذاکره داشته باشد. در قطر هم هتل ها را انحصاری نموده اند که به وسیله فدراسیون قطر به فدراسیون کشورها سهمیه اسکان داده شود و قرار است بلیت مسابقات هم در اختیار فدراسیون کشورها قرار داده شود.

رفیعی از دولت درخواست کرد که جام جهانی قطر را مثل دیگر جام های جهانی انحصاری نکند و اضافه نمود: در همه ادوار گذشته در خصوص مدیریت تماشاچی پیروز نبوده ایم. حتی زمان جام جهانی روسیه هیچ برنامه ای نداشتیم و جمعیتی که به عنوان تماشاگر رفته بودند برای اقامت هتل نداشتند.

وی تاکید نمود: تا صحبت از جام جهانی می شود متولیان در پی کسب عایدی می افتند و بلیت بازی ها را مونوپل(انحصاری) می نمایند و به چندبرابر قیمت می فروشند.

لازم به ذکر است جام جهانی فوتبال 2022 قطر از 30 آبان الی 27 آذر 1401 در شهر دوحه کشور قطر برگزار می شود. جام جهانی فوتبال 2022 قطر با شرکت تیم های مختلف جهانی برگزار می شود و این اولین بار است که در خاورمیانه بازی های جام جهانی برگزار می شود. مسابقات مابین ماه های ژوئن و ژوئیه سال 2022 مابین 48 تیم که خود شامل تیم میزبان است برگزار خواهدشد.

فیفا در شرایطی به میزبانی قطر رای داد که آمریکا، کره جنوبی، ژاپن و استرالیا هم برای میزبانی جام جهانی فوتبال اعلام آمادگی نموده بودند. جدی ترین رقیب قطر برای میزبانی مسابقات استرالیا بود و همگان تا دقایق آخر باتوجه به وسعت کم قطر و شرایط نامطلوب آب و هوایی شانس استرالیا برای میزبانی را بیشتر می دانستند اما قطر با توجه به قدرت و نفوذی که داشت توانست این امتیاز را برای خود کسب کند و پیروز شود امتیاز جام جهانی را بگیرد. مسائلی نیز وجود دارد که یکی از این مسائل بدی آب و هواست.

دولت قطر تعهد داده تا برترین امکانات را به کار گیرد تا هوا معتدل شود و فضا برای بازی ها مناسب باشد و دما از 43 درجه به 19 درجه برسد. تیم ملی قطر نیز در این بازی های حضور پیدا می نماید و تا به حال این تیم در جام جهانی حضور نداشته است. تحقیقات نشان می دهد که این کشور حدود 17 میلیارد و 200 میلیون هزینه نموده تا بتواند این عنوان را بدست آورد. بعضی از رسانه ها از سایر هزینه های پنهانی برای کسب این عنوان پرده برداشتند و افشا گری نمودند.

منبع: توریسم آنلاین

به "تا صحبت از جام جهانی می گردد متولیان بلیت بازی ها را مونوپل می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا صحبت از جام جهانی می گردد متولیان بلیت بازی ها را مونوپل می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید