باراموندا؛ یک خودروی عجیب با پیشرانه موتورسیکلت ب ام و

به گزارش وبلاگ روزنوشت، باراموندا در واقع یک نمونه مفهومی یا نسخه پرتوتایپ از خودرویی متفاوت بود که هیچ گاه از این مرحله فراتر نرفت و به خط فراوری مالی نزدیک نشد.

باراموندا؛ یک خودروی عجیب با پیشرانه موتورسیکلت ب ام و

نمایش خودرو های عجیب در فیلم های سینمائی که قابلیت حرکت در دریا و خشکی را دارند، یکی از جاذبه های اصلی آثاری بود که قصد داشتند خودرویی فراتر از زمان را به مخاطب نمایش دهند. البته این موضوع در روزگار کنونی دیگر جذابیت چندانی ندارد.

اما اگر یکی از نمونه های واقعی خودرو های دوزیست همچنان می تواند نظرتان را جلب کند پس در ادامه مطلب با باراموندا که دوزیستی فرق دارد، آشنا شوید.

باراموندا در واقع یک نمونه مفهومی یا نسخه پرتوتایپ از خودرویی متفاوت بود که هیچ گاه از این مرحله فراتر نرفت و به خط فراوری مالی نزدیک نشد.

هر کدام از چرخ های عقب باراموندا به پیشرانه 100 اسب بخاری 4 سیلندر ب ام و مجهز شد که در واقع مربوط به موتورسیکلت های این کمپانی آلمانی بود.

بدین ترتیب فضایی بین چرخ های عقب ایجاد شد که جت اسکی و دو تخه موج سواری را بتوان آنجا قرار داد. این موتور ها داخل فضای گلگیر های عقب جانمایی شد.

باراموندا

دیزاین پرفورمنس کمپانی فرانسوی که در سال 1994 باراموندا را توسعه داده در اطلاعاتی که از آن موقع به جای مانده، اشاره می نماید موتور های 100 اسب بخاری ب ام و برای تجربه یک رانندگی اسپرت روی جاده نیز بسیار مناسب هستند.

از دیگر مشخصات باراموندا می توان به استفاده از سیستم خنک کننده مایع، گشتاور 214 نیوتن متر، جعبه دنده 5 سرعته دستی و بیشینه سرعت 200 کیلومتر اشاره نمود.

باراموندا از منظر ابعاد برابر با 4220 میلیمتر در طول، 1960 میلیمتر در عرض و 1050 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافت. فاصله بین محور ها 2510 میلیمتر و وزن خودرو نیز 900 کیلوگرم ثبت شده است.

منبع: عصر ایران

منبع: فرادید

به "باراموندا؛ یک خودروی عجیب با پیشرانه موتورسیکلت ب ام و" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باراموندا؛ یک خودروی عجیب با پیشرانه موتورسیکلت ب ام و"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید