اپل واچ به زودی قادر به تشخیص لرزش های ناشی از بیماری پارکینسون خواهد بود

به گزارش وبلاگ روزنوشت، تا به این لحظه، ویژگی پایش ضربان قلب اپل واچ پیروز شده جان بسیاری از کاربران را نجات دهد. این ویژگی برای اولین بار در اپل واچ سری 4 و با افزودن یک الکترو کاردیوگرام به این ساعت افزوده شد. سنسور EKG مورد استفاده در این فناوری با پایش ضربان قلب، به دنبال یافتن ریتم غیر طبیعی است که ممکن است نشانه ای از فیبریلاسیون دهلیزی (شایع ترین نوع آریتمی قلبی) باشد. این شرایط ممکن است به سکته، لخته شدن خون، ایست قلبی و یا سایر بیماری های قلبی خطرناک منجر گردد. اپل با به کارگیری این فناوری باعث شد تا طرفداران محبوب ترین ساعت هوشمند دنیا امیدوار شوند که در ادامه قرار است ویژگی های جالب بیشتری برای کنترل شرایط سلامت کاربر را در نسل های بعد مشاهده نمایند و گزارش امروز نیز تاییدی است بر تحقق این امید طرفداران اپل.

اپل واچ به زودی قادر به تشخیص لرزش های ناشی از بیماری پارکینسون خواهد بود

کوپریتویی ها به تازگی پتنت جدیدی با عنوان پایش نشانه های ناتوانی حرکتی/ لرزشی به صورت ناخواسته را در آمریکا به ثبت رسانده اند. این ویژگی به طور ناخواسته حرکات عضلات کاربرانی را که احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون در آن ها وجود دارد کنترل می نماید و داده های جمع آوری شده توسط سنسورهای حرکتی موجود در اپل واچ را با معیارهای تعیین شده برای این بیماری مورد مقایسه قرار می دهد. در این پتنت قید شده است که ناتوانی حرکتی و لرزش ها معمولا زمانی رخ می دهند که بیمار مبتلا به پارکینسون برای سایر علایم این بیماری مورد درمان قرار گرفته باشد.

در ادامه اپل با مثالی به شرح بیشتر این نکته پرداخته و اعلام نموده است که اگر بیماری از داروی دوپامین استفاده می نماید تا بعضی از علائم بیماری پارکینسون را کاهش دهد؛ در طولانی مدت، این نوع درمان اثر خود را از دست خواهد داد و باعث بروز عوارضی مانند ناتوانی حرکتی خواهد شد.

تجهیز اپل واچ به امکان تحلیل حرکات کاربر، اطلاعات ارزشمندی را به پزشک و بیمار ارائه خواهد نمود. اپل در تفسیر پتنت خود ذکر نموده است:

در حالی که اپل در پتنت خود از دستگاه مورد نظر با عنوان کامپیوتر یاد نموده است، طرح های موجود از محصولی شبیه به ساعت حکایت دارند. علاوه بر این که ایده جدید کوپرتینویی ها یک گام بزرگ در یاری به بیماران پارکینسون محسوب می گردد، می تواند به پزشکان نیز یاری کند تا حرکات و لرزش های ناخواسته ای که بیمار تجربه می نماید را تشخیص دهند.

یکی دیگر از ویژگی هایی که انتظار می رود توسط مهندسین اپل در دست توسعه باشد، تجهیز اپل واچ به سیستم پایش گلوکز یا همان قند خون کاربر است. بیماران دیابتی که احتیاج به انسولین دارند، مجبور هستند پیوسته میزان قند خون خود را با استفاده از دستگاه های ویژه ای اندازه گیری نمایند. این روش علاوه بر تحمل درد سوزن هایی که به نوک انگشت وارد می شوند، هزینه های دائمی خرید تجهیزات را هم به دنبال دارد. اما اگر اپل واچ به ویژگی پایش قند خون مجهز گردد، بیماران دیگر درگیر این مسائل نخواهند بود.

سال گذشته اپل پتنتی مرتبط با فناوری جذب اسپکتروسکوپی به ثبت رساند که با استفاده از جذب پرتو فرا بنفش، میزان گلوکز خون را تشخیص می دهد و اگر بتواند این فناوری را تا پیش معرفی ساعن هوشمند بعدی خود تکامل ببخشد؛ ممکن است نسل بعدی اپل واچ محبوب تر گردد و فروش بیشتری را هم برایش به ارمغان آورد.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل واچ به زودی قادر به تشخیص لرزش های ناشی از بیماری پارکینسون خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل واچ به زودی قادر به تشخیص لرزش های ناشی از بیماری پارکینسون خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید