اسلامی: بهره مندی سالانه یک میلیون نفر از خدمات درمان هسته ای ، تحریم های حوزه سلامت چگونه بی اثر شد؟

به گزارش وبلاگ روزنوشت، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: حدود 210 مرکز پزشکی هسته ای از رادیوداروی فراوری سازمان انرژی اتمی استفاده می نمایند و به طور حدودی سالی یک میلیون نفر از این خدمات بهره مند می شوند.

اسلامی: بهره مندی سالانه یک میلیون نفر از خدمات درمان هسته ای ، تحریم های حوزه سلامت چگونه بی اثر شد؟

به گزارش وبلاگ روزنوشت، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه مهمترین دستاورد صنعت هسته ای کشور ما و هر کشوری که صنعت هسته ای دارد، خدمات رسانی به مردم است، گفت: بخش سلامت و درمان به طور ویژه برای مقابله با سرطان، هم در بخش تشخیصی و هم در بخش درمانی، احتیاج مبرم به محصولات سازمان انرژی اتمی دارد.

وی در تشریح دستاوردهای سازمان انرژی اتمی در حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: بحمدالله ظرفیت هایی در سنوات گذشته ایجاد شده و توسعه خوبی در این سال ها در حوزه هسته ای ایجاد شده است. ما سال گذشته 3 رادیو داروی نو را رونمایی کردیم، امروز هم به مرتبه ای رسیدیم که حدود 210 مرکز پزشکی هسته ای از این محصولات استفاده می نمایند و به طور حدودی سالی یک میلیون نفر از این خدمات بهره مند می شوند.

اسلامی گفت: اگر صنعت هسته ای نبود و ما سوخت راکتور تهران را خودمان به صورت بومی فراوری نمی کردیم، حتماً در زمینه رادیودارو وابسته به خارج از کشور بودیم و رادیودارو هم طبق منطق آمریکایی ها تحریم است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در خاتمه بیان نمود: برخلاف شعاری که غربی ها می دهند و صحبت از حقوق بشر می نمایند، مهم ترین حقوق بشر همین احتیاجهای بخش سلامت است که به وسیله آن ها تحریم شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "اسلامی: بهره مندی سالانه یک میلیون نفر از خدمات درمان هسته ای ، تحریم های حوزه سلامت چگونه بی اثر شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلامی: بهره مندی سالانه یک میلیون نفر از خدمات درمان هسته ای ، تحریم های حوزه سلامت چگونه بی اثر شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید