احتمال حذف بوکس از المپیک 2024 بیشتر شد

به گزارش وبلاگ روزنوشت، 13 مهر 1401 بود که با تصمیم عمر کرملوف رئیس روسیه ای فدراسیون جهانی بوکس (IBA)، این فدراسیون مجوز حضور ورزشکاران روس و بلاروس در مسابقات جهانی را صادر کرد، این در حالی بود که تمام فدراسیون های جهانی در رشته های مختلف ورزشی، حضور ورزشکاران این دو کشور در مسابقات بین المللی را ممنوع نموده اند.

احتمال حذف بوکس از المپیک 2024 بیشتر شد

اکنون با گذشت نزدیک به سه ماه از این اقدام فدراسیون جهانی بوکس، کمیته بین المللی المپیک (IOC) اعلام نموده است که امکان حذف بوکس از المپیک 2024 پاریس وجود داشته و بیشتر شده است.

سایت NBC SPORT نوشت: بوکس ممکن است از المپیک 2024 پاریس به علت مسائل حاکمیتی در این ورزش حذف گردد. کمیته بین المللی المپیک در بیانیه ای که روز پنج شنبه به وسیله واشنگتن پست گزارش شد، گفت که تصمیمات اخیر انجمن بین المللی بوکس (IBA) می تواند منجر به حذف بوکس از بازی های المپیک پاریس گردد.

تصمیمات مدیریتی اشتباه، مسائل و مسائل مالی، داوری های از پیش معین شده در مسابقات بین المللی و ... همگی موضوعاتی بودند که در سال های قبل، از آن ها به عنوان تخلف فدراسیون جهانی بوکس یاد می شد، تا اینکه IOC در سال 2019، IBA را - که در آن موقع با نام AIBA شناخته می شد - از المپیک خود محروم کرد.

پس از گزارش ها، IOC با این اقدام خود تایید کرد که در بعضی از مسابقات بوکس داوران تخلف می نمایند و به صورت باند بازی نتایج را در مسابقات معین می نمایند. با این حال اما IOC مسابقات بوکس در المپیک 2020 توکیو را برگزار کرد که حالا به نظر می رسد تصمیم دارد این رشته را از المپیک 2024 پاریس کنار بگذارد.

منبع: فرارو

به "احتمال حذف بوکس از المپیک 2024 بیشتر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال حذف بوکس از المپیک 2024 بیشتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید