آموزش در 150 مدرسه چهارمحال و بختیاری غیرحضوری شد

به گزارش وبلاگ روزنوشت، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در بازرسی ها انجام شده از مدارس، حدود 150 مدرسه در چهارمحال و بختیاری امکان رعایت پروتکل های بهداشتی را نداشتند، به همین دلیل آموزش در این مدارس از شرایط حضوری به غیرحضوری تغییر کرد.

آموزش در 150 مدرسه چهارمحال و بختیاری غیرحضوری شد

سید راشد جزایری 22 مهرماه در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی در مدیریت این بیماری چهار استراتژی را دنبال می نماید، اظهار کرد: تشدید نظارت، تذکر و اخطار به ادارات، اماکن عمومی، اصناف و ...، افزایش تعداد نمونه گیری و غربالگری، پیگیری، رهگیری و ردگیری افراد قرنطینه خانگی نمونه مثبت کرونا و آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در مورد این بیماری از استراتژی های این دانشگاه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه طبق آمارگیری کشوری شهرستان بروجن و شهرکرد شرایط مطلوبی از نظر بروز بیماری کرونا ندارند، گفت: باید در این شهرستان ها محدودیت های بیش تری از سایر مناطق اعمال گردد، شرایط شهرستان فارسان نیز از هفته گذشته در شرایط قرمز و هشدار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: حدود 150 مدرسه در چهارمحال و بختیاری امکان رعایت پروتکل های بهداشتی را نداشتند، به همین دلیل آموزش در این مدارس از شرایط حضوری به غیرحضوری تغییر کرد.

جزایری در ادامه با اشاره به برنامه های دانشگاه علوم پزشکی در مورد بیماری کرونا، بیان نمود: تکمیل غربالگری مرحله سوم، انجام واکسیاسیون آنفلوآنزا، انجام مشاوره اختصاصی سلامت روان و تغذیه برای بیماران مبتلا به کرونا و انجام سرواپیدمیولوژی نمونه های استان از مهم ترین این برنامه ها است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در مورد مصوبات جلسات بیستم تا بیست و پنجم ستاد کرونای چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: این جلسات مجموعا 78 مصوبه داشت که از این تعداد 20 مصوبه در حال اجرا و تنها 8 مصوبه اجرایی نشده است، دورکاری ادارات و پروتکل های مشخص شده برای فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی از مصوباتی بود که به درستی اجرا نشد، کمترین میزان رعایت پروتکل ها در ناوگان حمل و نقل عمومی است.

وی در مورد مصوبات جلسه ستاد کرونا برای اعمال محدودیت برای فعالیت بعضی از صنوف و سازمان ها، بیان نمود: 561 رستوران پس از مصوبه به صورت بیرون بر فعالیت کردند، همچنین 212 قهوه خانه، 560 آرایشگاه زنانه، 114 سالن بدنسازی، اتحادیه فرش دستباف و 46 گیم نت پس از این مصوبه تعطیل شدند، اما تعداد محدودی نیز به این مصوبه بی اعتنایی کردند که باید برخورد لازم با آن ها صورت بگیرد، بازارهای روز نیز تعطیل نشدند.

جزایری افزود: حدود 1546 آرایشگاه زنانه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد 706 واحد در شهر شهرکرد فعالیت می نمایند، حدود 691 بازرسی از این آرایشگاه ها صورت گرفت و 560 واحد در حال حاضر تعطیل هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید نمود: در بازرسی های اجرا شده برای 850 واحد صنفی اخطاریه صادر و 310 واحد صنفی متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

استفاده 97 درصدی مردم چهارمحال و بختیاری از ماسک

در ادامه جلسه مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه موج سوم کرونا در کشور و دنیا شروع شده است، اظهار کرد: فرایند شناسایی بیماران سرپایی تا حدودی بهتر شده است، اما در انجام تست با محدودیت روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه در هفته اخیر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری افزایش داشته است، بیان نمود: در حال حاضر حدود 97 درصد مردم از ماسک استفاده می نمایند، اما رعایت فاصله اجتماعی نیز باید در کنار استفاده از ماسک در دستور کار قرار بگیرد، زیرا استفاده از ماسک به تنهایی کافی نیست.

شیرانی با تاکید بر اینکه افراد از حضور در اجتماعات و محافل خانوادگی جلوگیری نمایند، اضافه نمود: در حال حاضر چرخش ویروس کرونا به صورت خانوادگی است، همچنین آمار ابتلا در بین کارمندان ادارات افزایش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه خودمراقبتی موجب کنترل 70 درصدی ویروس کرونا می گردد، گفت: به طور میانگین روزانه بین 150 تا 200 بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی و از این تعداد حدود 30 نفر بستری می شوند، اما طبق پیش بینی ها در طی دو هفته حدود 20 هزار بیمار کرونایی با احتساب بیماران شناسایی شده در استان وجود دارد که دارای علائم نیستند و یا به پزشک مراجعه نمی نمایند.

وی تاکید نمود: محدودیت کامل دو هفته ای می تواند تعداد 20 هزار بیمار مبتلا به کرونا را به 2000 نفر کاهش دهد، رعایت پروتکل ها تنها شیب بیماری را کم می نماید.

شیرانی با بیان اینکه در شهریورماه بیش ترین آمار ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری ثبت شد، عنوان نمود: از 7267 نفر در شهریورماه نمونه گیری شد که از این تعداد آزمایش 2945 نفر مثبت اعلام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه شرایط شهرستان فارسان از هفته گذشته از نظر شیوع بیماری کرونا نگران نماینده است، اعلام کرد: شهرستان بروجن و شهرکرد نیز شرایط خوبی از نظر فرایند ابتلا ندارند و آمار ابتلایان با افزایش روبرو است.

وی در خاتمه گفت: با تعطیلی مدارس کشور در ستاد کرونای ملی موافقت نشد و در بعضی از استان ها مدارس از حضوری به غیرحضوری تبدیل شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آموزش در 150 مدرسه چهارمحال و بختیاری غیرحضوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش در 150 مدرسه چهارمحال و بختیاری غیرحضوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید