مصیبت های کرونا برای کارگردان روزگار جوانی

به گزارش وبلاگ روزنوشت، پاییز سال گذشته در بحبوحه کرونا ساخت روزگار جوانی را آغاز کردیم. متاسفانه دو ـ سه نفر از بچه های ما به این بیماری دچار شدند. خود من کرونا گرفتم ویک ماه بیمارستان بودم و کار تعطیل شد. در طول تصویربرداری سریال، پدر و مادرم کرونا گرفتند و فوت شدند.

مصیبت های کرونا برای کارگردان روزگار جوانی

به گزارش گروه رسانه های وبلاگ روزنوشت، به نقل از ایسنا، پاییز سال گذشته در بحبوحه کرونا ساخت روزگار جوانی را آغاز کردیم. متاسفانه دو ـ سه نفر از بچه های ما به این بیماری دچار شدند. خود من کرونا گرفتم و یک ماه بیمارستان بودم و کار تعطیل شد. در طول تصویربرداری سریال، پدر و مادرم کرونا گرفتند و فوت شدند. خیلی سخت بود. ولی چیزی که به آن فکر می کردم این بود که مردم در این سختی نیاز دارند که چیزی ببینند و وظیفه من و امثال من این است.

جملات بالا بخشی از گفته های اصغر توسلی ـ کارگردان و تهیه نماینده باسابقه تلویزیون ـ است که در سری های قبلی سریال روزگار جوانی به عنوان کارگردان و تهیه نماینده حضور داشت و اکنون نیز پس از چندین سال در مقام کارگردان این سریال را فراوری کرد.

او درباره دشواری های ساخت سریال در شرایط کرونا به ایسنا گفت: همان طور که کادر درمان ما در این شرایط کار می نمایند، وظیفه ما هم این است که کاری کنیم که روح و روان مردم آرامش پیدا کند. کمی شادی و تفریح برای مردم بیاوریم. این کاری است که بلدیم. با چنین نگاهی سریال روزگار جوانی 2 را ساختیم و تمام کردیم، ولی بسیار سخت بود.

توسلی درباره تفاوت فصل های گذشته سریال روزگار جوانی با فصلی که اخیرا پخش شد، شرح داد: فصل اول و دوم پشت سر هم پخش شدند و در واقع یک فصل بودند. من این فصل ها را نه با هم مقایسه می کنم و نه بهم ارتباط می دهم. ارتباط آنها زمانی است که این آدم ها در آن زیست می نمایند. ما در هر دوره روزگار جوانی جوان های همان زمان را به تصویر می کشیم. 25 سال پیش روزگار جوانی جوان های آن موقع و امروز هم روزگار جوانی بچه های امروز، با همه مختصاتی که جوان های امروز دارند را به تصویر کشیدیم. شاید 10 سال دیگر روزگار جوانی بچه های 10 سال دیگر را به تصویر بکشیم. این ها به هم ربطی ندارد، فقط یک مقطع مشخصی از زندگی آدم ها را روایت کردیم و آن موقع جوانی است. ارتباطشان فقط عنوان آنها و برهه ای است که ما از طول یک عمر جدا می کنیم و درباره اش قصه می گوییم.

این کارگردان درباره دلیل انتخاب مقطع جوانی برای روایت داستان ها، شرح داد: دلیل انتخاب برهه جوانی، این است که زندگی آدم ها در دوران جوانی شکل می گیرد و در حقیقت بزرگ و دارای شعور کامل می شوند. در این دوره است که انسان باید تصمیم بگیرد، بسازد و همه چیز در دوره جوانی اتفاق می افتد.

توسلی یادآور شد: پس از پخش دو فصل از سریال روزگار جوانی که درباره پسرهای جوان ساخته شد، دانشجویان دختر ابزار ناراحتی کردند که چرا زندگی آن ها روایت نمی گردد، از این رو سریال دختران را ساختند که به روایت زندگی دخنران جوان و دانشجو پرداخت و بازیگرانی همانند آتنه فقیه نصیری و سحر ولدبیگی در آن ایفای نقش کردند.

  • بعلاوه شرح داد که برای ساخت سریال درباره دختران جوان، طبیعتا ممیزی هایی وجود داشته است.

    کارگردان روزگار جوانی 2 در ادامه این گفت وگو در پاسخ به این پرسش ایسنا که دلیل توجه کمتر به سریال های اخیر تلویزیونی چیست؟ شرح داد: دلایل مختلفی دارد؛ نمی توان از یک جنبه به موضوع نگاه کرد. در وهله اول ازدیاد امکانات دیداری است. شبکه های موجود فراوان هستند. دسترسی مخاطب به این شبکه ها فراوان و تنوع بسیار زیاد است. با این وجود باز هم گاهی سریال های شبکه نمایش خانگی دیده می شوند و البته سریال های تلویزیونی نسبت به رسانه های دیگر کمتر دیده می شوند. دلیل هم این است که تلویزیون ما آنطور که باید و شاید نه تنها در سریال سازی بلکه در اغلب برنامه هایش نتوانسته است آنچنان که باید و شاید خوب با مخاطب ارتباط برقرار کند و با بیننده صمیمی باشد و ایرادهایی داشته است. این ایرادها سبب شده مخاطب فاصله بگیرد و کمی دور گردد. تلویزیون زمانی عضو خوب خانه ما بود که از آن درس می آموختیم. امروز هم در خانه هایمان هست اما واقعا از آن درس می آموزیم؟ اگر بتوانیم این بخش را درست کنیم تلویزیون می تواند دوباره دیده گردد.

    توسلی در پاسخ به این پرسش که چرا همچنان به فراوری سریال برای تلویزیون علاقمند است؟ چنین گفت: تلویزیون ما را در شهرستان ها، روستاها و شهرهای کوچکی که دسترسی به این پلتفرم ها ندارند، می بینند. آدم هایی که نمی توانند اشتراک پلتفرم ها را خریداری نمایند؛ اینها باید چکار نمایند؟ اگر همه ما تمام فکر و ذکرمان ساخت سریال برای این پلتفرم ها باشد، این افراد باید چکار نمایند؟ آن هایی که فقط دسترسی به تلویزیون دارند. باید به اینها هم فکر کرد. من به اینها فکر می کنم، برایشان کار می کنم و دوستشان می دارم، شاید بیشتر از مخاطبان دیگر. بچه های روستاها و شهرهای دور ما و کم بضاعت ها نیاز دارند که برنامه هایی را دیدن نمایند و به آنها چیزهایی بیاموزیم.

    او در عین حال اظهار کرد که ممکن است برای پلتفرم ها هم سریال بسازد و این کار را اشتباهی نمی داند. توسلی اضافه کرد: ممکن است در پلتفرم ها هم سریال بسازم. اخیرا پیشنهاد هم داشته ام اما خودم را فرزند تلویزیون و رادیو می دانم. من از کودکی در رادیو گویندگی برنامه کودک نموده ام تا امروز. از 9 سالگی گوینده برنامه کودک رادیو بوده ام. برای همین خودم را فرزند صداوسیما می دانم و به آن وابستگی دارم. اما این بدان معنا نیست که ساخت سریال برای پلتفرم ها اشتباه است. هر کجا که بتوانی ارتباط خوب و درستی با جمعی برقرار کنی خوب است. من فعلا این جا را انتخاب کردم، در پلتفرم ها کار نموده ام و می کنم، در سینما هم همینطور.

    فصل اول روزگار جوانی سال 1377 به تهیه نمایندگی اصغر توسلی، کارگردانی شاپور قریب و اصغر توسلی و نویسندگی اصغر فرهادی روی آنتن شبکه پنج رفت.

    بعلاوه فصل دوم این مجموعه در سال 1378 به تهیه نمایندگی و کارگردانی اصغر توسلی و نویسندگی علی اکبر محلوجیان و فرهاد نقدعلی برای این شبکه فراوری شد. امین حیایی، کیهان ملکی، بیوک میرزایی و نصرالله رادش از بازیگران این سریال بودند.

    فصل سوم این سریال که پخش آن به تازگی در شبکه پنج سیما به انتها رسیده است و با عنوان روزگار جوانی 2 معرفی می گردد، به کارگردانی اصغر توسلی و تهیه نمایندگی سپهر محمدی ساخته شده و بیوک میرزایی، رسول نجفیان، آریا توسلی، سعید زارعی، سینا کرمی، امیر مسعود واعظ و عیسی حسینی در آن ایفای نقش کردند.

    اخبار گروه سایر رسانه ها صرفا بازنشر اخبار سایت ها و خبرگزاری هاست و وبلاگ روزنوشت هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

    بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مصیبت های کرونا برای کارگردان روزگار جوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصیبت های کرونا برای کارگردان روزگار جوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید