قابلیت نو تنفس سنج اپل در خودرو های آینده

به گزارش وبلاگ روزنوشت، یک قابلیت تنفس سنج نو امکانی را فراهم نموده است که رانندگان مست نتوانند در خودروی خود را باز نمایند.

قابلیت نو تنفس سنج اپل در خودرو های آینده

به گزارش وبلاگ روزنوشت، رانندگی در حالت مستی هر 52 دقیقه یک نفر را در ایالات متحده به کام مرگ می کشاند. به همین علت شرکت اپل اقدام به آنالیز ویژگی تنفس سنج کلید خودرو نموده است. در این فناوری تازه اگر راننده الکل مصرف نموده باشد، قادر به باز کردن در های خودرو نخواهد بود. دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده امروز سند ثبت اختراع شرکت اپل برای این قابلیت را منتشر نموده است.

قابلیت Car Key

ما برای اولین بار ویژگی Car Key اپل را به طور انحصاری در اوایل سال 2020 کشف کردیم، قبل از اینکه در همان سال به طور رسمی معرفی گردد. قابلیت CarKey از فناوری NFC برای برقراری ارتباط با خودرو استفاده می نماید و دستگاه های الکترونیکی را قادر می سازد تا به عنوان کلید واقعی خودرو عمل نمایند. کاربران باید در طی فرآیند اولیه، آیفون خود را با NFC خودرو هماهنگ نمایند و سپس CarKey در اپلیکیشن Wallet در دسترس خواهد بود. پس از پیکربندی، CarKey به طور اتوماتیک بدون نیاز به باز کردن قفل تلفن یا باز کردن هیچ برنامه ای به وسیله کاربر اجرا می گردد.

البته برای دسترسی به این قابلیت به آیفون XR یا مدل تازهتر یا اپل واچ سری 5 یا بالاتر نیاز دارید. پشتیبانی از این ویژگی در ابتدا محدود به بعضی از مدل های BMW بود، اما با گذر زمان سایر خودروسازان نیز به آرامی از آن استفاده می نمایند.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها (NHTSA) رانندگی در حالت مستی را از عوامل اصلی تصادفات می داند. هر روز، حدود 28 نفر در ایالات متحده در تصادفات رانندگی در حالت مستی جان خود را از دست می دهند، این یعنی یک نفر در هر 52 دقیقه. در سال 2019، این مرگ و میر ها به کمترین درصد از سال 1982 رسید، این زمانی بود که NHTSA آغاز به گزارش داده های مربوط به مصرف الکل کرد. با این حال در آن سال همچنان 10142 نفر جان خود را از دست دادند. کارشناسان معتقدند همه این مرگ ها قابل پیشگیری بودند.

درخواست ثبت اختراع اپل شرح می دهد که چگونه ویژگی Car Key می تواند برای برقراری ارتباط با دستگاه تنفس سنجی تقویت گردد. اگر خوانش غلظت الکل بالا باشد، کلید خودرو قادر است از باز کردن قفل در های خودرو امتناع کند یا اجازه ورود بدهد، اما از حرکت خودرو جلوگیری کند.

دستگاه های تنفس بی سیم مقرون به صرفه قیمت سال هاست که در دسترس بوده اند. ممکن است در ایالات متحده قانونی وضع گردد که طبق آن افرادی که به علت رانندگی در حالت مستی محکوم شده اند، پس از گذراندن دوران ممنوعیت رانندگی یا طی دوران حبس، ملزم به نصب دستگاه تنفس سنج در خودرو شوند. این قابلیت اجازه نمی دهد وسیله نقلیه راه اندازی گردد، مگر اینکه مقدار الکل در خون کمتر از حد مجاز باشد. این فناوری یاری می نماید که پلیس بدون نیاز به نظارت مستقیم، از مست نبودن رانندگان اطمینان حاصل کند.

منبع: 9to5mac

منبع: فرارو

به "قابلیت نو تنفس سنج اپل در خودرو های آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت نو تنفس سنج اپل در خودرو های آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید