طغیان کرونا در سمنان با شناسایی 380 مبتلای جدید

به گزارش وبلاگ روزنوشت، قرمز شدن سمنان مسائل فراوانی برای شهروندان و همچنین دستگاه بهداشت استان ایجاد کرده است.

طغیان کرونا در سمنان با شناسایی 380 مبتلای جدید

به گزارش وبلاگ روزنوشت سمنان؛ بعد از پایان تعطیلات نوروز 1400 خبرهای نگران کننده ای در سراسر کشور از افزایش آمار ابتلا، بستری و مرگ و میر گفته و شنیده شده است.

این در حالی است که تا پایان اسفندماه تقریباً در سراسر کشور شیوع کرونا رو به کاهش بود؛ روندی که بارها مسئولان بهداشت و درمان گوشزد کرده بودند که اگر با بی توجهی و عادی انگاری همراه شود دوباره شاهد طغیان این ویروس سرکش خواهیم بود اما کو گوش شنوا و دیدیم که نه مسئولان محدودیتی را در آستانه نوروز اعمال و تشدید کردند و نه مردم بی خیال سفر و دید و بازدیدهای نوروزی شدند و دل به جاده زدند.

شرایط ثبات و رنگ بندی های کرونایی در استان سمنان نیز همچون دیگر استان های کشور با پایان یافتن تعطیلات نوروزی تغییر کرد و حالا بنابر آنچه مسئولان بهداشت و درمان این استان می گویند شرایطی نگران کننده حاکم شده است.

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی را علت اصلی گسترش شیوع ویروس کرونا مطرح نمود و گفت: طی 24 ساعت گذشته در استان سمنان 380 مبتلای جدید به کرونا ویروس شناسایی شده است.

وی تأکید کرد: تشدید محدودیت های کرونایی، توجه بیش از پیش مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری های اجتماعی، ممنوعیت تردد در شهرهای قرمز رنگ و پرخطر استان و تشدید نظارت بر دستورالعمل های بهداشتی می تواند در کاهش آمار ابتلا به این ویروس منحوس اثرگذار باشد و اوضاع را سامان بخشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان بابیان اینکه سه بیمار کرونایی نیز طی شبانه روز گذشته فوت کرده اند گفت: در حال حاضر آمار کل فوت شدگان ناشی از ابتلا به کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تا به امروز در استان 955 فوتی است.

دانایی شرح داد: هرچند آمار مبتلایان به کرونا در استان سمنان رو به افزایش است اما در هیچ یک از بیمارستان های استان مسئله ای برای پذیرش این بیماران وجود ندارد.

کرونا به مانند آتشی زیر خاکستر پس از تعطیلات نوروزی زبانه کشید و حالا کمتر نقطه ای را در نقشه ایران به رنگ آبی و یا زرد می بینیم و دیگر خبری از مناطق کم خطر شیوع کرونا در این نقشه نیست و سؤال اینجاست چه کسی پاسخ این تدبیر اشتباه را می دهد؟؟

در حال حاضر پنج شهرستان سمنان، شاهرود و دامغان و میامی و گرمسار در شرایط قرمز، 2 شهرستان مهدی شهر و سرخه در شرایط نارنجی و آرادان در شرایط زرد واقع شده است.

منبع: جام جم آنلاین

به "طغیان کرونا در سمنان با شناسایی 380 مبتلای جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طغیان کرونا در سمنان با شناسایی 380 مبتلای جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید