راهنمای خرید برترین گوشی تا 5 میلیون تومان در خبرنگاران

به گزارش وبلاگ روزنوشت، کاربران برای انتخاب و خرید یک گوشی هوشمند احتیاج دارند تا فاکتورهای مختلفی را در خصوص آن آنالیز نمایند و یکی از مهم ترین این موارد بودجه در نظر گرفته شده برای آن هاست. در این مقاله به معرفی و آنالیز برترین گوشی با بودجه 5 میلیون تومان خواهیم پرداخت تا اگر قصد خرید گوشی در این رنج قیمتی را دارید، انتخاب راحت تر و سریع تری داشته باشید. با خبرنگاران مگ همراه شوید.

راهنمای خرید برترین گوشی تا 5 میلیون تومان در خبرنگاران

شیائومی ردمی 9A

فهرست برترین گوشی تا 5 میلیون تومان را با محصول بسیار پرفروشی از شیائومی شروع می کنیم. گوشی هوشمند ردمی 9A شیائومی با قیمت مناسب و قابلیت های بسیار خوب توانسته نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. این گوشی هوشمند ردمی مجهز به یک نمایشگر 6.5 اینچی LCD IPS است که از رزولوشن 720 در 1600 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسلی 269 پیکسل بر اینچ، رفرش ریت 60 هرتز و روشنایی 400 نیت بهره می برد.

به علت قرار گرفتن در رده گوشی های هوشمند مالی، حاشیه های بسیار زیادی اطراف نمایشگر آن دیده می گردد و دوربین سلفی نیز در حفره نمایشگر این گوشی جای خوش نموده است. شیائومی به عنوان قلب تپنده این گوشی، از پردازنده هلیو G25 مدیاتک استفاده نموده که حدبیشتر فرکانس کاری 2 گیگاهرتز را ارائه می دهد و از پس انجام کارهای روزمره بر می آید. در کنار این پردازنده ، باید به پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 اشاره کنیم که وظیفه پردازش تصاویر این گوشی را بر عهده دارد.

علاوه بر این تراشه، 2 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی برای استفاده کاربران تعبیه شده که آن ها بعلاوه می توانند فضای ذخیره سازی این گوشی هوشمند را با بهره گیری از کارت حافظه میکرو SD افزایش دهند. در پنل پشتی ردمی 9A شیائومی تنها یک سنسور 13 مگاپیکسلی به چشم می خورد که قادر است با رزولوشن 1080p و سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلم برداری کند. روی پنل جلویی نیز دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی قرار گرفته که می تواند احتیاج به برقراری تماس های صوتی و گرفتن عکس های سلفی کاربران را جوابگو باشد.

شیائومی به عنوان منبع انرژی این گوشی هوشمند خود از یک باتری پرظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده نموده می تواند در استفاده های معمولی حدود 2 روز به کاربران شاژردهی ارائه دهد و این برای یک گوشی در این رنج قیمتی بسیار خوب به شمار می رود. از دیگر قابلیت های ردمی 9A می توان به سیستم عامل اندروید 10 با رابط کاربری MIUI 12، پشتیبانی از نسل چهارم اینترنت همراه (4G) و پورت USB-C اشاره نمود. شما می توانید این گوشی را به طور مستقیم از فروشگاه آنلاین وبلاگ روزنوشت بخرید.

شیائومی پوکو C40

یکی دیگر از گزینه های فهرست برترین گوشی تا 5 میلیون تومان، گوشی هوشمند پوکو C40 شیائومی است که به علت کیفیت بسیار خوبش در بازار ایران بسیار محبوب واقع شده است. این گوشی هوشمند پوکو در عین سادگی بسیار مجذوب کننده است و از یک نمایشگر بزرگ با مقدار 6.7 اینچی LCD IPS بهره می برد. این نمایشگر وضوح تصویر 720×1650 پیکسل را به نمایش می گذارد و از تراکم پیکسلی 268 پیکسل در هر اینچ، حدبیشتر روشنایی 400 نیت و رفرش ریت 60 هرتزی پشتیبانی می نماید.

حاشیه های بسیار معقولی در اطراف نمایشگر این گوشی به چشم می خورد و گوریلا گلس کورنینگ که مقاومت بسیار خوبی در برابر خط وخش و ضربات دارد، به عنوان محافظ نمایشگر روی پنل جلویی به انجام وظیفه می پردازد. حفره نمایشگر این گوشی میزبان دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی است که کاربران می توانند از آن برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند.

پردازنده هشت هسته ای JLQ JR510 به عنوان مغز متفکر این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده که 4 هسته قدرتمند با فرکانس کاری 2.0 گیگاهرتز و 4 هسته کم مصرف با فرکانس کاری 1.5 گیگاهرتز در آن قرار دارند. به طور کلی عملکرد این تراشه برای انجام دادن کارهای روزانه بسیار خوب است. بعلاوه نباید چهار گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی این گوشی هوشمند شیائومی را از قلم بیندازیم که امکان افزایش آن به لطف بهره گیری از کارت حافظه میکرو SD نیز وجود دارد.

یکی از بارزترین ویژگی های این گوشی، داشتن یک باتری بسیار پرظرفیت 6000 میلی آمپر ساعتی است که می تواند بسته به استفاده، 2 روز یا بیشتر شارژدهی به شما ارائه دهد. این گوشی از فناوری شارژ سریع 18 واتی نیز پشتیبانی می نماید. روی پنل پشتی این گوشی دو سنسور دوربین دیده می گردد که سنسور اصلی آن دقتی 13 مگاپیکسلی دارد. در کنار آن نیز، یک سنسور عمق میدان 2 مگاپیکسلی به انجام وظیفه می پردازد.

سیستم عامل اندروید 11، رابط کاربری MIUI 13، حسگر اثر انگشت روی قاب پشتی و امکان فیلم برداری 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند پوکو به شمار می روند. شما می توانید این گوشی را به طور مستقیم از فروشگاه آنلاین وبلاگ روزنوشت بخرید.

گلکسی A04s سامسونگ

سامسونگ در دسته بندی گوشی های مالی و میان رده نیز محصولات بسیار خوبی دارد که از جمله محبوب ترین آن در فهرست برترین گوشی تا 5 میلیون تومان، می توان به گلکسی A04s اشاره نمود. این گوشی هوشمند سامسونگ یک نمایشگر 6.5 اینچی از نوع LCD دارد که از رزولوشن 720×1600 پیکسل، رفرش ریت 90 هرتز، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسلی 297 پیکسل بر هر اینچ و حدبیشتر روشنایی 400 نیت پشتیبانی می نماید. حدود 82 درصد از پنل جلویی را نمایشگر احاطه نموده و حفره نمایشگر نیز از دوربین سلفی میزبانی می نماید.

قلب تپنده گلکسی A04s سامسونگ پردازنده هشت هسته ای اگزینوس 850 است که عملکرد قابل قبولی را برای انجام دادن کارهای روزانه و حتی بعضی بازی ها به کاربران ارائه می دهد. در کنار این پردازنده، پردازنده گرافیکی Mali-G52 وظیفه پردازش تصاویر این گوشی هوشمند را بر عهده دارد و 6 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی برای استفاده کاربران تعبیه شده است. البته امکان افزایش فضای ذخیره سازی این گوشی با کارت حافظه میکرو SD نیز وجود دارد.

سامسونگ روی قاب پشتی گلکسی A04s از یک سیستم دوربین سه گانه بهره برده که سنسور اصلی آن دقتی 50 مگاپیکسلی دارد که برای یک گوشی هوشمند در این بازه قیمتی بسیار عالی به شمار می رود. علاوه بر این، دو سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان نیز روی ماژول دوربین این گوشی به چشم می خورد. دوربین سلفی این گوشی نیز 5 مگاپیکسل است و در شرایط نوری مناسب عکس های خوبی ثبت می نماید.

سیستم عامل اندروید 12 روی این گوشی به طور پیش فرض نصب شده و رابط کاربری One UI Core 4 را اجرا می نماید. باتری این گوشی نیز 5000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و حسگر اثر انگشت آن نیز عملکرد خوبی از خود به نمایش می گذارد. شما می توانید این گوشی را به طور مستقیم از فروشگاه آنلاین وبلاگ روزنوشت بخرید.

شیائومی ردمی 10C

گوشی هوشمند ردمی 10C یکی از پرفروش ترین محصولات این شرکت بوده که به علت داشتن قیمتی مناسب و ارائه قابلیت های بسیار خوب می تواند یکی از گزینه های برترین گوشی تا 5 میلیون تومان به شمار رود. طراحی این گوشی همچون بیشتر گوشی های هوشمند مالی بسیار ساده است و نمایشگر آن حدود 82 درصد از پنل جلویی را به خودش اختصاص داده است. ردمی 10C یک نمایشگر 6.71 اینچی از نوع LCD دارد که از وضوح تصویر 720 در 1650 پیکسل، تراکم پیکسلی 268 پیکسل در هر اینچ و رفرش ریت 60 هرتز بهره می برد.

شیائومی در قاب پشتی این گوشی هوشمند از یک سیستم دوربین دوگانه استفاده نموده که سنسور اصلی آن 50 مگاپیکسلی و سنسور عمق میدان آن 2 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز دقتی 5 مگاپیکسلی دارد و می تواند احتیاج کاربران را جهت برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی جوابگو باشد.

قلب تپنده ردمی 10C پردازنده اسنپدراگون 680 4G است که 4 هسته قدرتمند با فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته کم مصرف با فرکانس کاری 1.9 گیگاهرتز دارد. بعلاوه پردازنده گرافیکی Adreno 610 در کنار این تراشه به انجام وظیفه می پردازد. 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی نیز برای استفاده کاربران در این گوشی تعبیه شده و به وسیله کارت حافظه میکرو SD می توان فضای ذخیره سازی این گوشی هوشمند را نیز افزایش داد.

محصول مالی شیائومی یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دارد که از فناوری شارژ سریع 18 واتی نیز پشتیبانی می نماید. سیستم عامل اندروید 11 روی این گوشی هوشمند به طور پیش فرض نصب شده و رابط کاربری MIUI 13 را اجرا می نماید. سنسور اثرانگشت، گوریلا گلس کورنینگ و پشتیبانی از نسل چهارم اینترنت همراه (4G) از دیگر ویژگی های ردمی 10C به شمار می روند. شما می توانید این گوشی را به طور مستقیم از فروشگاه آنلاین وبلاگ روزنوشت بخرید.

گلکسی A03 Core سامسونگ

در فهرست برترین گوشی تا 5 میلیون تومان، محصولات سامسونگ از جایگاه ویژه ای میان کاربران برخوردار بوده اند و گلکسی A03 Core یکی از محبوب ترین هاست. این گوشی هوشمند مالی که اواخر سال 1400 روانه بازار شد، بسیار سبک و خوش دست بوده و از یک نمایشگر 6.5 اینچی از جنس LCD IPS بهره می برد. نمایشگر این گوشی که حدود 82 درصد از پنل جلویی را به خودش اختصاص داده، وضوح تصویر 720×1600 پیکسل، تراکم پیکسلی 270 پیکسل در هر اینچ، نسبت تصویر 20:9 و رفرش ریت 60 هرتزی را به کاربران ارائه می دهد.

حفره نمایشگر در پنل جلویی گلکسی A03 Core پذیرای دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی است و گوریلا گلس ویکتوس نیز وظیفه مراقبت از نمایشگر این گوشی مالی را بر عهده دارد. سیستم عامل اندروید 11 روی این گوشی هوشمند به طور پیش فرض نصب شده که قابل ارتقاء به اندروید 12 نیز است. سامسونگ از پردازنده Unisoc SC9863A به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند استفاده نموده که همراه با پردازنده گرافیکی IMG8322 به خوبی از پس انجام امور روزانه کاربران بر می آیند.

بعلاوه نباید 2 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی این گوشی هوشمند را از قلم بیاندازیم. روی پنل پشتی گلکسی A03 Core یک دوربین 8 مگاپیکسلی تعبیه شده که در شرایط نوری مناسب عکس های قابل قبولی را ثبت می نماید. در نهایت باید به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی این گوشی هوشمند اشاره نمود که در استفاده های روزمره حدود دو روز دوام می آورد و با شارژر 10 واتی انرژی مجدد آن تأمین می گردد. شما می توانید این گوشی را به طور مستقیم از فروشگاه آنلاین وبلاگ روزنوشت بخرید.

گلکسی A13 سامسونگ

گلکسی A13 سامسونگ، پرفروش ترین گوشی هوشمند فروشگاه وبلاگ روزنوشتست که می توانید با بودجه تا 5 میلیون تومان نسخه با 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی آن را بخرید. این گوشی هوشمند مالی مجهز به یک نمایشگر 6.6 اینچی LCD است که وضوح تصویر 1080×2408 پیکسل را به نمایش می گذارد و از رفرش ریت 60 هرتزی، تراکم پیکسلی 400 پیکسل بر اینچ و نسبت تصویر 20:9 پشتیبانی می نماید.

قلب تپنده این گوشی هوشمند پردازنده اگزینوس 850 سامسونگ است که به خوبی می تواند از پس انجام کارهای روزمره شما بدون هیچ مسئله ای بر بیاید. در کنار این تراشه هشت هسته ای، پردازنده گرافیکی Mali-G52 قرار گرفته که به انجام وظیفه می پردازد. سامسونگ روی قاب پشتی این گوشی چهار دوربین شامل 50 مگاپیکسلی اصلی، 5 مگاپیکسلی اولترا واید و دو دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان تعبیه نموده است.

دوربین سلفی این گوشی هوشمند دقتی 5 مگاپیکسلی دارد و باتری آن نیز با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی می تواند شارژدهی دو روزه را در استفاده های عادی به کاربران ارائه دهد. از دیگر ویژگی های گلکسی A13 باید به سیستم عامل اندروید 12، حسگر اثر انگشت و پشتیبانی از سرعت شارژ 15 واتی اشاره نمود. شما می توانید این گوشی را به طور مستقیم از فروشگاه آنلاین وبلاگ روزنوشت بخرید.

گلکسی M32 سامسونگ

گوشی های سری M سامسونگ علی رغم محبوبیت کمتر نسبت به سری A، از کیفیت و قیمت بسیار خوبی برخوردار هستند که از جمله آن ها می توان به گلکسی M32 اشاره نمود. این گوشی 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت حافظه رم دارد و از پردازنده هلیو G80 مدیاتک به عنوان قلب تپنده بهره می برد.

نمایشگر گلکسی M32، یک پنل 6.4 اینچی از جنس Super AMOLED است که کیفیت بسیار خوبی دارد و رزولوشن 1080 در 2400 را ارائه می دهد. این نمایشگر از رفرش ریت 90 هرتزی و روشنایی 800 نیت نیز پشتیبانی می نماید. پنل پشتی این گوشی میزبان یک سیستم دوربین چهارگانه متشکل از سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و دو دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان است.

دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی درون حفره نمایشگر این گوشی جای خوش نموده و بعلاوه باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن از فناوری شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می نماید. شما می توانید این گوشی را به طور مستقیم از فروشگاه آنلاین وبلاگ روزنوشت بخرید.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی و آنالیز برترین گوشی با بودجه 5 میلیون تومان پرداختیم. آیا شما هم خرید این گوشی های هوشمند را به دیگران توصیه می کنید یا نظر دیگری دارید؟ بی صبرانه منتظر خواندن نظرات و تجربیات شما هستیم.

راهنمای خرید برترین گوشی تا 4 میلیون تومان در وبلاگ روزنوشت

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای خرید برترین گوشی تا 5 میلیون تومان در خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین گوشی تا 5 میلیون تومان در خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید