دنا پلاس با گیربکس 6 سرعته دستی فراوری می گردد

به گزارش وبلاگ روزنوشت، در حال حاضر نزدیک به 95 درصد فراوریات ایران خودرو با گیربکس دستی به بازار عرضه می شوند، درحالی که از تنوع 4 تا 5 موتور بهره می برند؛ لذا نقش گیربکس 6سرعته دستی در همه محصولات ایران خودرو به عنوان پررنگ ترین عضو قوای محرکه بسیار کلیدی است. مدیر طرح نگاشت موتور ملی پرخوران (EF7-TC) با جعبه دنده 6سرعته اعلام کرد که اوایل سال جاری دنا پلاس با گیربکس 6 سرعته دستی فراوری می گردد.

دنا پلاس با گیربکس 6 سرعته دستی فراوری می گردد

محمد نجات عنوان نمود: موتور پرخوران (توربوشارژ) نصب شده بر دنا پلاس با جعبه دنده اتوماتیک، استقبال زیاد مشتریان را به همراه داشته است و دریافت 5 ستاره کیفی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، نشان از کیفیت زیاد این محصول دارد.

وی با اشاره به طرح نگاشت (کالیبراسیون) دنا پلاس توربو با جعبه دنده 6سرعته اضافه کرد: باتوجه به احتیاج بازار و گشتاور زیاد موتور این خودرو، نصب گیربکس 6سرعته دستی در دستور کار ایران خودرو نهاده شد. به همین علت، طرح نگاشت دنا پلاس با گیربکس 6 سرعته دستی ، به وسیله ایپکو و با توان کاملاً داخلی، بر روی خودروی دنا پلاس طراحی و صورت گرفته است.

نجات با بیان اینکه در این طرح پیروز شدیم باتکیه بر توان داخلی به سطح آلایندگی یورو 5 دست یابیم، اظهار کرد: مزیت اقدام مذکور این است که ایران خودرو به راحتی می تواند تغییرات موردنظر خود را با کمترین هزینه و زمان اعمال کند؛ این در حالی است که تا پیش از این، برای انجام هرگونه تغییرات، ناچار بودیم هزینه بسیار زیادی را به کشورهای خارجی بپردازیم.

مزایای اصلی گیربکس های 6سرعته نسبت به نمونه های 5 دنده، راحتی بیشتر، مصرف سوخت پایین تر، فشار کمتر به موتور و لذت رانندگی بیشتر هستند.

بیشتر بخوانید: تیپ های نو دنا پلاس 6 دنده معرفی شدند

وی گفت: به علت بومی بودن این اقدام و قابلیت فراوری و تأمین قطعات به وسیله سازندگان داخلی، وابستگی به ارز و تأمین قطعات از کشورهای خارجی وجود ندارد و می توان باتوجه به احتیاج مشتریان نسخه دنا پلاس با گیربکس 6سرعته فراوری کرد.

وی با اشاره به مشخصات فنی دنا پلاس با موتور پرخوران و گیربکس دستی و اتوماتیک، خاطر نشان کرد: این محصولات با پیشرانه TC7 با ظرفیت 1.7 لیتر به بازار عرضه خواهد شد. این موتور قادر به فراوری 215 نیوتن متر گشتاور و 150 اسب بخار توان است که با استاندارد آلایندگی یورو 5 مطابقت دارد.

بیشتر بخوانید: اولین شرایط پیش فروش ایران خودرو در سال 1400

لازم به ذکر است که در دنا پلاس با گیربکس 6 سرعته دستی ، هیچ آپشن نو یا تغییر ظاهری وجود نداشت. اما ایران خودرویی ها وعده داده اند که این محصول را نیز همانند رانا پلاس نو، با فرمان الکتریکی به بازار می فرستند.

گیربکس 6سرعته دستی نو ایران خودرو با هدف اصلی کاهش مصرف سوخت و ارائه گیربکس تمام داخلی وارد کارزار تحول صنعت خودرو کشور شده است.

مدیر این طرح با اشاره به برنامه های آینده ایپکو گفت: نسل های بعدی خانواده موتور EF با کد +EF در خانواده دنا و سمند به کار خواهد رفت که شامل موتورهایی با تنوع فناوری های روز، سطح آلایندگی یورو 6 و مصرف 1 لیتر در صد کیلومتر کمتر از نسل فعلی است.

مدیرعامل ایران خودرو مقدار کاهش ارزبری در ازای فراوری گیربکس با دانش بومی را حدود 700 دلار عنوان نموده است که بیشتر مربوط به گیربکس های اتوماتیک می گردد و ایران خودرو در این زمینه با داخلی سازی گیربکس 6سرعته اتوماتیک نو و نصب آن روی دنا پلاس توربو اتوماتیک، صرفه جویی قابل توجهی را نصیب صنعت خودروسازی و اقتصاد کشور با جلوگیری از خروج ارز نموده است.

***

شما می توانید نوترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ روزنوشت مطالعه کنید

منبع: بلاگ دیوار

به "دنا پلاس با گیربکس 6 سرعته دستی فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنا پلاس با گیربکس 6 سرعته دستی فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید