خلبان F، 16 در نبرد هوایی شبیه سازی شده از هوش مصنوعی باخت

به گزارش وبلاگ روزنوشت، پس از اتمام رقابت هوش مصنوعی در برابر هوش مصنوعی، نوبت به آزمایش هوش مصنوعی در برابر خلبان رسید و هوش مصنوعی شرکت Heron Systems پیروز شد خلبان جنگنده F-16 را با نتیجه 5 بر صفر شکست دهد.

خلبان F، 16 در نبرد هوایی شبیه سازی شده از هوش مصنوعی باخت

به گزارش وبلاگ روزنوشت به نقل از دیجیاتو، هوش مصنوعی پیروز شد خلبان جنگنده F-16 را در یک نبرد هوایی شبیه سازی شده شکست دهد.

آژانس پروژه های پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا یا به اختصار دارپا رقابتی به نام AlphaDogfight Trial با حضور شرکت های مختلف برگزار نموده که در آن توانایی هوش مصنوعی در نبرد هوایی شبیه سازی شده سنجیده می گردد. در این مسابقه فقط باید از مسلسل دماغه هواپیما برای سرنگون کردن حریف استفاده می شد.

پس از اتمام رقابت هوش مصنوعی در برابر هوش مصنوعی، نوبت به آزمایش هوش مصنوعی در برابر خلبان رسید و هوش مصنوعی شرکت Heron Systems پیروز شد خلبان جنگنده F-16 را با نتیجه 5 بر صفر شکست دهد. کارشناسان می گویند توانایی مافوق انسانی این هوش مصنوعی در هدف گیری سبب رجحان آن در نبرد هوایی تن به تن شد.

پیشرفت در توسعه هوش مصنوعی خلبان به لطف استفاده از یادگیری عمیق تقویتی (DRL) بوده است که هوش مصنوعی را برای انجام یک وظیفه تعیین بارها و بارها در محیط مجازی آموزش می دهد.

یکی از نکات جالب توجه رقابت این بود که هوش های مصنوعی در طی مسابقه اجازه استفاده از اطلاعات نبرد برای ارتقا مهارت ها را نداشتند که مسابقه را کمی از واقعیت دور می کرد. برای مثال سیستم تشخیص برخورد بین هواپیماها وجود نداشت.

توسعه دهندگان هوش مصنوعی شرکت Heron Systems پس از برنده شدن آن در خصوص بعضی رفتارها و حرکات پیش بینی نشده آن صحبت کردند. به گفته آنها هوش مصنوعی این شرکت قابلیت اجرا روی تراشه های بسیار کوچک مثل انویدیا Tegra را دارد.

پیش از این هم هوش مصنوعی خلبان را در نبرد هوایی شبیه سازی شده شکست داده است. تیر ماه سال 95 یکی از متخصصان بازنشسته نیروی هوایی آمریکا مغلوب هوش مصنوعی شد.

منبع: جام جم آنلاین

به "خلبان F، 16 در نبرد هوایی شبیه سازی شده از هوش مصنوعی باخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلبان F، 16 در نبرد هوایی شبیه سازی شده از هوش مصنوعی باخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید