تست سرعت شارژ وان پلاس 10 پرو با شارژر 80 و 65 واتی؛ آیا 15 وات اضافه تأثیر خاصی دارد؟

به گزارش وبلاگ روزنوشت، وان پلاس 10 پرو یکی از برترین پرچم دارهای وان پلاس در زمینه های مختلف از جمله سرعت شارژ به شمار میرود و به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به تست سرعت شارژ این گوشی با شارژر 80 و 65 واتی بپردازیم تا ببینیم آیا آن 15 وات اضافه خیلی تأثیر خاصی در فرایند شارژ شدن دارد یا خیر.

تست سرعت شارژ وان پلاس 10 پرو با شارژر 80 و 65 واتی؛ آیا 15 وات اضافه تأثیر خاصی دارد؟

شرکت های فراوریکننده گوشی های هوشمند این روزها شارژرهای بسیار سریعی را برای شارژ گوشی های خود درون جعبه قرار می دهند. از جمله می توان به شارژرهای 120 واتی، 67 و 65 واتی، 80 واتی و … اشاره نمود. وان پلاس 10 پرو هم به عنوان یکی از برترین پرچم دارهای بازار از دو شارژر 80 و 65 واتی بسته به بازار عرضه بهره می برد. در بازار آمریکا این گوشی با شارژر سریع 65 واتی در دسترس قرار گرفته است که سرعت آن واقعا بالاست. اما در بازارهای دنیای شاهد عرضه این گوشی پرچم دار با شارژر 80 واتی هستیم.

حال این پرسش برای کاربران بوجود آمده که آیا این 15 وات اضافه تأثیر چشمگیری در فرایند شارژ شدن دارد یا خیر؟ شارژر 65 واتی بسیار سریع است و برای اینکه وان پلاس بتواند در زمینه سرعت شارژ در مقابل برترین های بازار یعنی آیفون 13 و مدل های مختلف آن و بعلاوه سری گلکسی S22 سربلند بیرون بیاید، با همین شارژر هم می تواند. اما همانطور که گفته شد، می خواهیم ببینیم این 15 وات چه تفاوتی در سرعت شارژ ایجاد می نماید و آیا در این زمینه تبعیض زیادی را بین کاربران آمریکا و سایر نقاط دنیا شاهد هستیم یا خیر.

طبق ادعای وان پلاس، شارژر 80 واتی وان پلاس 10 پرو باتری 5000 میلی آمپر ساعتی پرظرفیت آن را در مدت زمان 32 دقیقه به صورت کامل شارژ می نماید. اما مدل 65 واتی برای شارژ این باتری 34 دقیقه زمان احتیاج دارد. حال این دو دقیقه در دنیای واقعی هم تفاوت بین این دو شارژر هست یا خیر تعیین نیست اما قبل از اینکه به آمار نگاه کنیم جا دارد این پرسش را داشته باشیم که اگر واقعا تفاوت بین این دو شارژر 2 دقیقه باشد، اصلا چه احتیاجی بود شارژر 80 واتی فراوری گردد؟

طبق آنالیز های انجام شده به وسیله وب سایت Android Authority، با استفاده از شارژر 80 واتی، وان پلاس 10 پرو در همان حوالی 32 دقیقه و شاید اندکی کمتر که اعلام شده بود شارژ شد. این گوشی در 5 دقیقه نخست به 25٪، در 12 دقیقه 50٪، در 20 دقیقه 75٪ و در نهایت در حوالی 32 دقیقه هم به شارژ 100٪ رسید. اما با شارژر 65 واتی، گوشی دقیقا در مدت 35 دقیقه به صورت کامل شارژ شد. با این شارژر وان پلاس 10 پرو بعد از 5 دقیقه به شارژ 25٪، بعد از 12 دقیقه به 50٪ و درست بعد از 21 دقیقه به 75٪ رسید و 14 دقیقه بعد هم کاملا شارژ شد.

شارژر 80 واتی قطعا سریع تر از مدل 65 واتی است، اما اگر بخواهیم با دقت تفاوت بین این دو را در نظر بگیریم می بینیم که در واقع در 15 دقیقه آخر است که دو شارژر بیشترین تفاوت را با یکدیگر دارند. تا قبل از 20 دقیقه با سرعت نسبتا برابری گوشی خود را شارژ می کنید اما وقتی از این مقدار می گذرد، شارژر 80 واتی اندکی بهتر ظاهر می گردد که این کاملا طبیعی است اما 3 دقیقه اصلا چیزی نیست که کاربران بازار آمریکا بخواهند از بابت آن نگران باشند.

از تمام این ها گذشته، گوشی هنگام شارژ با شارژر سریع 80 واتی حدود 4 درجه گرم تر از زمانی بود که آن را با شارژر 65 واتی شارژ می کردند. البته که تست در دو محیط متفاوت برگزار گردید و شرایط محیطی هم در افزایش یا کاهش دما تأثیر می گذارد اما شکی نیست شارژر 80 واتی باعث می گردد گوشی بیشتر گرم گردد.

با این حال این تفاوت دقیقا چیزی را نشان می دهد که پیش تر هم شاهد آن بودیم. از جمله می توان تفاوت بی شارژر 25 و 15 واتی سامسونگ را اشاره نمود که در شرایط واقعی خیلی چشمگیر نبود. در واقع هر دو شارژر در مدت زمان مشابهی گوشی را شارژ کردند و تفاوت بین آن ها فقط مقدار رسیدن شارژ از 0 به 75٪ بود که با شارژر 45 واتی سریع تر صورت می گرفت اما در کمال ناباوری در نهایت هر دو در زمان مشابهی گوشی را شارژ می کردند.

به نظر می رسد هر شارژری را که برای شارژر وان پلاس 10 پرو بخرید در نهایت تفاوت خاصی در سرعت شارژ وجود نخواهد داشت. بنابراین شاید به خاطر خنک تر ماندن گوشی هم که شده، ترجیح بسیاری ها همان مدل 65 واتی باشد.

منبع: AndoridAuthority

منبع: دیجیکالا مگ

به "تست سرعت شارژ وان پلاس 10 پرو با شارژر 80 و 65 واتی؛ آیا 15 وات اضافه تأثیر خاصی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست سرعت شارژ وان پلاس 10 پرو با شارژر 80 و 65 واتی؛ آیا 15 وات اضافه تأثیر خاصی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید