آینده خودرو های خودران در آمریکا نامشخص است
به گزارش وبلاگ روزنوشت، فعالان صنعت خودروسازی و قانونگذاران آمریکایی معتقدند خودروسازان و شرکت های فناوری با جاده ای پر پیچ و خم برای حذف موانع قانونی و استقرار وسایل نقلیه خودران بدون احتیاج به کنترل انسانی در جاده های عمومی با مشکل روبرو هستند.
فورد موتور و فولکس واگن دیروز گفتند استارت آپ خودران Argo AI را تعطیل می نمایند، زیرا منظره روشنی برای موفقیت این فناوری وجود ندارد. همین امر در خصوص قوانین پیرامون فناوری خودرو های خودران نیز صادق است.
بیش از پنج سال است روند اصلاح یک قانون در کنگره در خصوص چگونگی اصلاح مقررات خودروسازی و رانندگی برای تحت پوشش قراردادن خودرو های خودران، از جمله دامنه حمایت از مصرف نماینده و سایر موارد قانونی، متوقف شده است.
رگولاتوری ها در ایالات متحده هیچ توجهی به درخواست ها برای تأیید اولیه چند هزار خودروی خودران در جاده های ایالات متحده که فاقد فرمان یا پدال ترمز هستند، نشان نداده اند. مقامات اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های ایالات متحده (NHTSA) روز پنجشنبه از اعلام زمان اقدام در این زمینه خودداری کردند.
پیت بوتیگیگ، وزیر حمل و نقل ایالات متحده، در این ماه گفت: امید زیادی دارم که ماشین های خودران و اتومبیل های مجهز به فناوری پیشرفته جان هزاران نفر را نجات دهند، زیرا انسان ها اساساً سابقه مرگباری به عنوان رانندگان ماشین دارند. ولی هنوز به این مرحله نرسیده ایم.
بسیاری از قانونگذاران و صاحبان صنایع خودروسازی خواهان آن هستند تا یک چارچوب فدرال جامع برای معین تکلیف وسایل نقلیه خودران به وجود آید و هشدار داده اند که ایالات متحده ممکن است مسابقه فراوری خودرو های خودران را به چین ببازد.
در واکنش به این درخواست ده ها سناتور دموکرات آمریکایی در ماه آوریل در نامه ای تصریح کردند: ما در شکل دادن به یک چارچوب نظارتی که نوآوری در این حوزه را تقویت می نماید و همزمان از تمام مزایای مهمی که معتقدیم وسایل نقلیه خودران قادر به ارائه آن هستند، عقب مانده ایم.
در این نامه به کوشش های رقبا به ویژه چین اشاره شده است که به طور قابل توجهی بر روی فناوری های خودرو های خودران و متصل به اینترنت سرمایه گذاری نموده اند.
وبلاگ روزنوشت مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان