فراوری نانوذرات لیپیدی برای استفاده در حوزه های دارو و واکسن

به گزارش وبلاگ روزنوشت، با انعقاد قراردادی میان یک استارت آپ و یک شرکت بزرگ فراوریکننده مواد زیستی و شیمیایی، قرار است نانوذرات لیپیدی برای استفاده در حوزه های دارو و واکسن فراوری گردد.

فراوری نانوذرات لیپیدی برای استفاده در حوزه های دارو و واکسن

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ روزنوشت، با انعقاد قراردادی میان یک استارت آپ و یک شرکت بزرگ فراوریکننده مواد زیستی و شیمیایی، قرار است نانوذرات لیپیدی برای استفاده در حوزه های دارو و واکسن فراوری گردد.

شرکت چونگ کوندانگ بیو (Chong Kun Dang Bio) اعلام نمود که اخیراً قراردادی با استارتاپ زیست فناوری انهنسد بیو (EnhancedBio) برای فراوری نانوذرات امضا نموده است. این قرارداد که از نوع قرارداد با سازمان فراوریکننده (CMO) است برای فراوری نانوذرات لیپیدی یونیزاسیون مهندسی شده (EN-LNP) تدارک دیده شده است.

EN-LNP فناوری برای تحویل هدفمند دارو های RNA به انواع مختلف سلول های کبدی است. این فناوری به وسیله تیمی به رهبری پروفسور لی هیوک جین از کالج داروسازی در دانشگاه او ها وومنز پیشرفته و ثبت شده است. آن ها این فناوری را به استارتاپ زیست فناوری انهنسد بیو منتقل نموده اند.

ماده ای که شرکت چونگ کوندانگ بیو فراوری خواهد نمود، ترکیب اصلی برای EN-LNP است. یک ماده همه منظوره که می تواند در زمینه های مختلفی مانند RNA پیغام رسان (mRNA)، RNA تداخلی کوچک (siRNA) و CRISPR استفاده گردد. کریسپر فناوری است که می تواند برای ویرایش ژن ها استفاده گردد. مزیت این نانوذرات آن است که می تواند دارو های RNA را به سلول های خاص برساند.

بر اساس این قرارداد، شرکت چونگ کوندانگ بیو به مدت 10 سال به طور انحصاری فراوری و تامین لیپید های قابل یونیزاسیون را بر عهده خواهد داشت. انهنسد بیو میخواهد یک روش درمان سرطان مبتنی بر siRNA را با استفاده از لیپید قابل یونیزاسیون شرکت چونگ کوندانگ بیو توسعه دهد.

لی جونگ جین، مدیرعامل شرکت چونگ کوندانگ بیو گفت: اهمیت فناوری پلتفرم LNP به وسیله واکسن های mRNA ضد کرونا ثابت شده است. دامنه کاربرد های آن به تدریج در حال رشد است. این قرارداد کاملاً معنادار است، زیرا چونگ کان دانگ بیو اولین قدم خود را در زمینه ژن درمانی برداشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فراوری نانوذرات لیپیدی برای استفاده در حوزه های دارو و واکسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری نانوذرات لیپیدی برای استفاده در حوزه های دارو و واکسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید