اپل ارتقای حافظه SSD مک استودیو را به شکل نرم افزاری غیرممکن نموده است

به گزارش وبلاگ روزنوشت، چند روز قبل یکی از یوتیوبرهای معروف با کالبدشکافی مک استودیو متوجه شد که حافظه SSD مک استودیو احتمالا قابل ارتقا است. اما حالا یکی دیگر از یوتیوبرها با آنالیز دقیق به این نتیجه رسیده که در حال حاضر به علت محدودیت های نرم افزاری اعمال شده از طرف اپل، کاربران نمی توانند چنین کاری را انجام دهند.

اپل ارتقای حافظه SSD مک استودیو را به شکل نرم افزاری غیرممکن نموده است

برای یادآوری باید بگوییم که درون بدنه مک استودیو دو اسلات برای SSD وجود دارد و می توانید این SSD ها را جابجا کنید. یکی از یوتیوبرها برای آنالیز امکان ارتقاپذیری حافظه SSD مک استودیو، این حافظه را به طور کامل پاک نموده و سپس آن را در اسلات خالی یک مک استودیو دیگر قرار داده است. اما در نهایت مک استودیو موردنظر با ارور SOS روبرو شده و در نتیجه بوت نشده است.

اگرچه مک استودیو از نظر سخت افزاری می تواند SSD نو را شناسایی کند، اما نرم افزار اپل جلوی بوت شدن سیستم را می گیرد. در سایت اپل آمده که حافظه SSD در دسترس کاربران نیست و افرادی که نیازمند ظرفیت بیشتری برای SSD هستند، باید از همان ابتدا به فکر این موضوع باشند. با توجه به شواهد موجود، به نظر می رسد تعمیرکاران مجاز با بهره گیری از نرم افزار ارائه شده به وسیله اپل می توانند حافظه SSD مک استودیو را ارتقا دهند. از سوی دیگر ممکن است اپل در آینده با ارائه یک آپدیت نرم افزاری، چنین کاری را برای تمام کاربران امکان پذیر کند.

در همین رابطه می توانیم به مک پرو اشاره کنیم که در سال 2020 بدون قابلیت ارتقای ظرفیت حافظه داخلی عرضه شد. اما بعد از نقدها گسترده، اپل یک کیت مخصوص برای این کار ارائه کرد. به همین دلیل به احتمال زیاد اپل بالاخره ارتقای حافظه SSD مک استودیو را امکان پذیر می نماید که چنین کاری یک خبر بسیار خوب برای کاربران این کامپیوتر قدرتمند خواهد بود.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل ارتقای حافظه SSD مک استودیو را به شکل نرم افزاری غیرممکن نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل ارتقای حافظه SSD مک استودیو را به شکل نرم افزاری غیرممکن نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید