محصول Shell ابری آروان برای کارشناسان DevOps

به گزارش وبلاگ روزنوشت، محصول نو ابر آروان با نام Shell ابری که به تازگی رونمایی شده است ترکیبی از یک محیط توسعه یکپارچه (Cloud IDE) و ترمینال سفارشی سازی شده آنلاین (Cloud Shell) است که امکانات متنوعی را در اختیار فعالان حوزه تکنولوژی قرار می دهد.

محصول Shell ابری آروان برای کارشناسان DevOps

کارشناسان DevOps، SREها و Sysadminها که کارشان در حوزه Development و Operation است، از جمله مخاطبان Shell ابری آروان هستند که می توانند از این محصول برای توسعه و رساندن امن و آسان پروژه ها از محیط توسعه به پروداکشن استفاده نمایند.

با شل ابری آروان می توان در یک محیط یکسان اپلیکیشن را توسعه داد و به محیط پروداکشن برد. یکسان بودن محیط توسعه و پروداکشن سبب می گردد متغیرهایی مانند Dependencyها و RunTimeها خللی در عملکرد پروژه ایجاد ننمایند. هم چنین نزدیک بودن محیط توسعه و پروداکشن سرعت استقرار و انتشار سرویس را بالا می برد.

محصول Shell ابری آروان چگونه به کارشناسان DevOps یاری می نماید؟

پوزیشن شغلی DevOps برای از میان برداشتن گپ دانشی بین توسعه دهندگان (Developers) و Sysadminها که در حوزه Operation فعالیت می نمایند، ایجاد شده است. Shell ابری آروان هم با دربرداشتن ابزارهای توسعه و مدیریت زیرساخت ابزار مناسبی برای کارشناسان DevOps فراهم نموده است. از مزایا و امکانات این محصول برای کارشناسان DevOps، SREها و Sysadminها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • محیط یکسان برای توسعه و پروداکشن

تفاوت سیستم ها و کانفیگ ها سبب می گردد اپلیکیشنی که روی لپ تاپ توسعه دهنده به خوبی کار می نماید در محیط پروداکشن دچار مشکل باشد. Shell ابری آروان با فراهم کردن محیطی یکسان بر بستر ابر برای توسعه و فرآیند Operation این مشکل را از میان برداشته است.

  • دسترسی به ابزارهای مورد احتیاج برای Operation به شکل از پیش نصب شده

برای رساندن امن و تست شده یک اپلیکیشن از محیط توسعه به محیط پروداکشن به ابزارهای Automation مانند Ansible و Terraform هم چنین ابزارهای مدیریت زیرساخت مانند Kubectl و Helm احتیاج است.

مزیت شل ابری آروان دسترسی به تمام ابزارهای مورد احتیاج Sysadminها، کارشناسان DevOps و SREها به شکل پیش فرض و از پیش نصب شده است و این ابزارها به شکل مستمر در حال افزایش و به روزرسانی هستند. بنابراین احتیاجی به صرف زمان برای نصب و نگهداری از این ابزارها نیست و بیش تر می توان روی Deliver کردن بهینه و مقیاس پذیری به موقع اپلیکیشن تمرکز کرد.

بیش از 100 بسته نرم افزاری لینوکس در Shell ابری آروان در اختیار کاربران قرار گرفته است و قابلیت شخصی سازی این فضا با اضافه کردن دیگر بسته های نرم افزاری لینوکس وجود دارد.

ابزارهایی که به شکل پیش فرض در shell ابری آروان دردسترس هستند، عبارتند از: Helm, Ansible, OpenSSL, Python3, Terraform, mysql-client.

به علاوه با توجه به این که Shell ابری آروان وابستگی به لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی را از بین می برد، ابزارهای مورد احتیاج برای کار به محض دسترسی به اینترنت و به وسیله مرورگر در اختیار کاربران است.

  • دسترسی به ابزارها و زبان های برنامه نویسی به شکل از پیش نصب شده

باتوجه به این که فعالیت کارشناسان DevOps تلفیقی بین Development و Operation است، ابزارهای مورد احتیاج توسعه محصول هم در Shell ابری آروان در دسترس کاربران قرار گرفته است. زبان های برنامه نویسی پراستفاده به شکل پیش فرض در Shell ابری آروان موجود است؛Python, Java, Go, PHP, JavaScript, TypeScript, C, Perl.

هم چنین باتوجه به امکان توسعه آنلاین با Cloud IDE ابر آروان، بیش تر افزونه های کاربردی VSCode مانند SSH Client برای کنترل ابرک های IaaS و Thunder Client برای تست APIها به شکل پیش فرض در Shell ابری آروان موجود است. از افزونه های از پیش نصب شده می توان بهSQL/NoSQL, ChatGPT, Jupyter Notebook, Redis Client, Ansible, Gitlens, Mintelify doc writer, Drawio اشاره نمود.

  • هماهنگ با API و CLI آروان

محصول Shell ابری با API و CLI آروان هماهنگ است؛ خط فرمان یا CLI کانتینر ابری آروان (Cloud Container) از پیش روی شل ابری نصب و Configشده است و می توان با آن اپلیکیشن ها را مدیریت، مستقر و منتشر کرد. هم چنین پس از انتشار می توان لاگ آن را در کانتینر ابری آروان مشاهده کرد.

  • توسعه و مدیریت سرویس ها حتا با موبایل و تبلت

با توجه به ماهیت ابری این محصول، حتا با تبلت و موبایل هوشمند هم می توان با استفاده از مرورگرها وارد Shell ابری آروان شد و سرویس های ابری را توسعه داد و مدیریت کرد.

امکانات گسترده Shell ابری آروان که همه جا در دسترس است، در هر زمان می تواند به شما یاری کند با استفاده از مرورگرهای مختلف سرویس های ابری را توسعه دهید و مدیریت کنید.

از دیگر ویژگی ها و امکانات Shell ابری آروان می توان به دسترسی به Git، ذخیره سازی دایمی داده ها، استفاده از منابع بر بستر ابری به جای منابع لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی، امکان شخصی سازی، یادگیری توسعه بر بستر ابر (Cloud Native) و امکان توسعه به یاری هوش مصنوعی اشاره نمود.

نحوه قیمت گذاری Shell ابری آروان

از Shell ابری مانند سایر محصولات ابر آروان می توان به شکل PAYG استفاده و به ازای مقدار مصرف هزینه پرداخت کرد. کاربران می توانند در قالب بسته های 3core, 4core,8core,16core, 20coreاز Shell ابری آروان استفاده نمایند.

هم چنین با توجه به قیمت گذاری این محصول به شکل PAYG امکان استفاده از کلادشل ابر آروان برای مصارف مختلف مانند تست کم هزینه سرویس تا توسعه محصول وجود دارد. به علاوه برای مدیریت هزینه ها می توان مقدار CPU و Ram را با هر بار اجرای Shell افزایش یا کاهش داد. این افزایش و کاهش سبب تغییر در داده های موجود در Disk نخواهد شد. امکان ارتقای Disk در بسته های بالاتر وجود دارد.

برای آنالیز و تست Shell ابری آروان، علاقه مندان می توانند در هر ماه 5 ساعت به شکل رایگان از بسته 4core و دیسک 40GB استفاده نمایند.

منبع: فرارو

به "محصول Shell ابری آروان برای کارشناسان DevOps" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصول Shell ابری آروان برای کارشناسان DevOps"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید